Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi muut äidit eivät pidä minusta?

Vierailija
21.08.2013 |

Täällähän teitä muita äitejä on, kertokaa joku syy miksi minusta ei pidetä? Olen ihan tavallinen nainen, ikää 30v. Minulla on kaksi lasta, tyttö ja poika. Asumme tavallisen alueen tavallisessa rivitaloasunnossa ja mieheni on tavallinen insinööri. Meillä on tavallinen Toyota pihassa. Kissa löytyy.

Minä olen tavallisen puhelias, mutta osaan kuunnella muita. Osaan keskustella, olen kiinnostunut yhteiskunnasta, ilmiöistä ja luen sen verran kun ehtiän. Katson lasteni perään, en anna heidän tehdä kolttosia. Osaan nauraa, olen huumorintajuinen. Minulla on vaaleankullan väriset hiukset, vähän ylipainoa ja olen keskipituinen. Minulla on oma tyylini jolle olen "uskollinen" leikkipuistossakin, sellainen tätimäisen siisti, jos niin voi sanoa. Käytän mekkoja ja hameita, korujakin. 

En vain tiedä, missä mättää. Saan juttuseuraa leikkipuistossa, mutta se jää aina siihen. Haluaisin tutusta paremmin ihmisiin täällä, saada ystäviä. Mutta puheet jää aina puheiden tasolle. 

Masentaa.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No harva siellä puistossa heti saa sydänystäviä - enemmän se on minusta sitä jutustelua siellä.

Oletko itse kokeillut ehdottaa jollekin vaikkapa leikkitreffejä? Voit hyvin sanoa jollekin äidille jutellessanne, että kun kerran teidän Matti näyttää tulevan noin hyvin juttuun meidän Tepon kanssa, niin haluaisitteko tulla joku päivä meille leikkimään, voin keittää meille kahvit.

Vierailija
2/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko liian päällekäypä tai besserwisser?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuttu sellainen kun "lapsellekaveri.fi", jos sitä kautta löytyisi asuinalueeltasi joku toinenkin äiti, jonka kanssa voisitte treffata ja tutustua?

Itse olen asunut 7 vuotta nykyisellä paikkakunnalla eikä minulla ole yhtään kaveria tai edes tuttua. Ja vanhoista kavereista olen myös vieraantunut, kun asuvat niin kaukana.

Vierailija
4/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

asutte Hämeenlinnassa? täällä on tällasta :)

Vierailija
5/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin paikkakunnilla on vaikea saada ystäviä ja se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että et ole alkuperäispaikallinen.

Olet siis hameissa ja koruissa hiekkiksen reunalla? Se voi ärsyttää joitakin. Yrität muka olla jotain, kun muut ovat siellä verkkareissa ja lenkkareissa.

Mä itse koin saman aikoinaan ja se oli tuskallista. Lasten takia kävin puistoissa ja kerhoissa, mutta ei niitä kavereita löytynyt.

Toivottavasti sä saat jonkun mukavan kaverin!

Vierailija
6/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä voi olla jo ystäväpiiriä, en minäkään jaksais pikkulapsivaiheessa enää uusia ihmisiä ympärilleni vaikkei heissä mitään vikaa sinänsä olisikaan. Semmoista se vaan on. Ja pakkoko sinun on niitäystäviä just puistoista hakea, miten ois joku ihan oma harrastus vaikka. Tai miks et lämmittelis niitä olemassaolevia vanhoja ystävyyssuhteita.

Vierailija
7/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista puuppa

Vierailija
8/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kyse ei ole siitä, ettei sinusta pidettäisi, vaan että asuinalueenne ihmiset ovat vähän jäyhiä ja kaikilla on omat ympyränsä jo. Kun et ole saanut ystäviä hiekkalaatikon reunalta, kannattaa alkaa yrittää saada ystäviä muista kuin naisista joilla on lapsesi ikäisiä lapsia. Ehkä muutenkin parempi idea. Lapset kasvavat tosi nopeasti, eikä ne ystävyyssuhteet usein pidä, jotka on luotu vain lasten takia. Itselläni on ystävinä pikemminkin sinkkuja ja lapsettomia jne. eli ihan vaan puhdasta sydämenkiintymystä.

Ala harrastaa jotain, ota yhteyttä vanhoihin ystäviin, ala olla muutakin kuin äiti. 

Vierailija
9/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole besseri enkä päällekäypä. Omat vanhat ystäväni ovat kaukana, osa ystävistä katosi kun sain lapsia. Olen yrittänyt pitää heihin yhteyttä tässä neljän vuoden aikana, mutta laiha on tulos.

Olen koko ajan muutakin kuin äiti. Harrastan uimista ja valokuvausta, niiden parista on ollut aika vaikea saada ystäviä, kun uimahalli on yleinen ja valokuvaan lähinnä yksin tai perheeni kanssa. Miehen kanssa puuhaillaa kaikenlaista, remontoidaan kotia ja käydään välillä elokuvissa. Minulla on ihana mies, mutta kaipaan naisseuraa. 

Enkä asu Hämeenlinnassa (minkä olen luullut olevan mukava kaupunki :O)

ap

Vierailija
10/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ne, jotka ovat leikkipuistossa tms. sydänystäviä, ovat jo valmiiksi ystäviä tai naapureita tms. En minäkään ole tutustunut juttuseuraa kummemmin leikkipuistossa kehenkään, mutta en ole koskaan ajatellut, että muut eivät pitäisi minusta!

Aikuisena olen saanut uusia ystäviä tai kavereita

-töistä (ok osa näistä on entisiä opiskelukavereita)

-ryhmäliikuntaharrastuksesta

-esikoisen pk-kaverien vanhemmista

Lisäksi asutaan onneksi paikalla, jonka ympärillä muutaman kilometrin säteellä asuu 2 lapsuudenystävää, ja vähän isommalla säteellä lisäksi 4.

Vierailija
11/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 13:04"]

Luulen, että ne, jotka ovat leikkipuistossa tms. sydänystäviä, ovat jo valmiiksi ystäviä tai naapureita tms. En minäkään ole tutustunut juttuseuraa kummemmin leikkipuistossa kehenkään, mutta en ole koskaan ajatellut, että muut eivät pitäisi minusta!

Lisäksi asutaan onneksi paikalla, jonka ympärillä muutaman kilometrin säteellä asuu 2 lapsuudenystävää, ja vähän isommalla säteellä lisäksi 4.

[/quote]

No, kivat sinulle, että sinulla on ystäviä. Minulla ei tässä lähellä ole, enkä ymmärrä miksi sinun piti omasi tähän luetella. Tulee entistä pahempi mieli.

ap

Vierailija
12/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No, kivat sinulle, että sinulla on ystäviä. Minulla ei tässä lähellä ole, enkä ymmärrä miksi sinun piti omasi tähän luetella. Tulee entistä pahempi mieli.

ap

Vierailija
13/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

ap

Vierailija
14/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puistoista minäkin löysin vain juttelukavereita. Olen tosi huono tekemään aloitetta niin että pyytäisin jonkun muun meille. Perhekahviloista löytyi minulle kavereita. Olisiko siellä sellaista?

Vierailija
15/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta valokuvasta, mutta olen käsittänyt, että on sellaisia harrastajien piirejä, joissa käydään kuvaamassa luontoa aamuvarhain jne. kaikenlaista yhteistä toimintaa eli kannattaisiko hakeutua sellaisiin? Voisi löytyä ihan mielenkiintoisia ihmisiä. Sitten voisit yrittää netistä löytää, joku mainitsi lapsellekaveri-toiminnasta. Liikuntaharrastus voisi olal jotain muuta kuin jumppaa ohjaajan vetämänä vaan joku seurapeli, aikuisten pesis, sähly, tai tanssiurheilu miehesi kanssa. Katso kansanopiston tarjontaa sillä silmällä, missä olisi jotain sosiaalista juttua tarjolla.

Entä vapaaehtoistyö?

Vierailija
16/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 13:17"]

En harrasta valokuvasta, mutta olen käsittänyt, että on sellaisia harrastajien piirejä, joissa käydään kuvaamassa luontoa aamuvarhain jne. kaikenlaista yhteistä toimintaa eli kannattaisiko hakeutua sellaisiin? Voisi löytyä ihan mielenkiintoisia ihmisiä. Sitten voisit yrittää netistä löytää, joku mainitsi lapsellekaveri-toiminnasta. Liikuntaharrastus voisi olal jotain muuta kuin jumppaa ohjaajan vetämänä vaan joku seurapeli, aikuisten pesis, sähly, tai tanssiurheilu miehesi kanssa. Katso kansanopiston tarjontaa sillä silmällä, missä olisi jotain sosiaalista juttua tarjolla.

Entä vapaaehtoistyö?

[/quote]

Valokuvauspiirejä on joitakin, ja olen niitä katsellut. Harmi vain, ne on kaikki juuri luontokuvausta. Itse kuvaan... no, urbaania ympäristöä, ihmisiä. Vapaaehtoistyötä olen harkinnut myös, mutta minulla ei ole siihen nyt aikaa eikä jaksamista, ja se on sellaista että ajattelen että siihen todella kannattaisi sitoutua, ihan autettavienkin takia (mietin vanhustyötä, maahanmuuttaja-apua ja sellaista).

ap

Vierailija
17/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2013 klo 13:09"]

[/quote]

ap

[/quote]

Anteeksi, että pahoitin mielesi - yritin vain auttaa kertomalla mistä itse olen löytänyt aikuisena uusia ystäviä. Sekä kertomalla, että leikkipuistoissa harvoin saa varsinaisia ystäviä, se ei tarkoita, että muut äidit eivät pitäisi sinusta.

Vierailija
18/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta tuossa ole ollenkaan kyse siitä, etteivät mut äidit pitäisi ap:sta. Useimmat aikuiset ei vaan enää halua sen enempiä uusia ystäviä, eivätkä siksi ole halukkaita muuhun kuin siellä leikkipaikalla juttelemiseen. 

Itsellänikään ei ole yhtään ystävää, koska muutin miehen perässä toiselle paikkakunnalle jossa en tunne ketään. Mutta en minä koe ettei ihmiset minusta pidä, koska kuitenkin tosiaan minulle jutellaan ihan ystävällisesti jos jossain törmäillään. Kaikilla vaan on omat työnsä, menonsa, sukulaisensa, ystävänsä jne joten on ihan ymmärrettävää etteivät he ole etsimässä uusia sydänystäviä. Se on minusta ihan ok. Itse kyllä pärjään ihan hyvin niinkin että vain mies on läheisempi ystäväni.

Vierailija
19/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan itse edustavani näitä "muita" äitejä, joita olet kohdannut hiekkalaatikolla.

Minua ainakin itseäni väsyttävät seuraan tuppautuvat äidit, jotka haluavat tutustua. Itselläni on jo elämä niin täynnä kaikenlaista, etten jaksa uusia ihmisiä.

Lisäksi voin näin anonyymisti tunnustaa pelkääväni toisia äitejä, koska tälläkin palstalla sen näkee, kuinka nainen on naiselle susi ja kuinka toinen äiti on toiselle aivan erityinen susi. En halua kritiikkiä omasta tavastani olla ja elää enkä halua selitellä valintojani kenellekään. Toisten äitien kanssa väkisinkin huomaa ajautuvansa tällaisiin kuvioihin.

Ymmärrän kuitenkin sinun puoltasi myös. On ikävää olla yksin, vailla vertaistukea, varsinkaan jos se ei ole oma valinta.

Itsekin ehdottaisin ryhmäliikuntaa, kuten jo muut täällä ovat tehneet. Sooloharrastuksissa nyt harvemmin tapaa ihmisiä, joiden kanssa ystävystyä. Ja kuten joku jo mainitsi, äippäystävät harvemmin muotoutuvat oikeiksi ystäviksi, lähinnä jäävät ikään kuin työkaveriasteelle.

Olisiko neuvolan kautta esim. yhteystietoja joihinkin perhekerhoihin alueellanne? Meillä ainakin tuputetaan ihan liiankin kanssa tällaista yhteistoimintaa niille, jotka vertaistukea kaipaavat.

Tai hei, liity johonkin mieluisaan yhdistykseen ja pyydä itsellesi vastuutehtävä, jos vain oma aikasi sen sallii. Sitä kautta tapaa ihmisiä, myös ystäviä. Tämä on yksi syy, miksi oma elämäni on jo aika täynnä kaikenlaista...

Vierailija
20/39 |
21.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutumisesi taitaa poiketa lähipuiston muista äideistä. Pitävätköhän he sinua hienostelijana? Yleensähän puistoissa pukeudutaan leikkeihin sopiviin vaatteisiin, monet äidit istuvat pienimpien lasten kanssa hiekkalaatikon reunalla tuulipuvuissaan tai hienommissa ulkoiluvaatteissaan.

Muista kuitenkin, että nämä muut äidit eivät tunne sinua, joten turha miettiä pitävätkö vai eivätkö pidä. Monet pitäisivät varmasti sinusta, jos tuntisivat paremmin. Mene siis rohkeasti puhumaan, aloita keskustelu vaikka lastenvaatteista, jos et muuta sopivaa keksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan