Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkatuettu työ ei enää kerrytä työssäoloehtoa, haluaa VM, samoin vuorotteluvapaasta luovuttava kokonaan

Vierailija
16.08.2020 |

https://www.kainuunsanomat.fi/artikkeli/valtiovarainministerion-virkami…

Vuorotteluvapaan ehtoja tiukennettu muutenkin jo, eikö mikään riitä.

Kommentit (177)

Vierailija
21/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä logiikkaa.

Oman kokemukseni mukaan palkkatuetun työn sisältö on sama kuin ilman palkkatukea. Työnantajan saama palkkatuki ei ole mikään syy rankaista työntekijää. 

Vierailija
22/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kukaan tarvitsee vuorotteluvapaata? Vituttaa että jotkut viiskymppiset julkisen sektorin syöttöporsaat lomailee puoli vuotta mun kustannuksella.

M/40 joka joutuu vääntämään välillä viikonloppuisinkin töitä ja mistään opiskeluvapaista saati vuorotteluvapaista on turha unelmoida

Vuorotteluvapaata et taidakaan vielä saada, mutta opintovapaalle saat jäädä heti kun sinulla on opiskelupaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota en ymmärrä, mitä se vuorotteluvapaan poisto muka parantaisi työllisyyttä. Nythän vuorotteluvapaalle jäävälle palkataan joku työtön sijaiseksi. Itsekin onnistuin joskus pääsemaan sijaiseksi, ja se poiki muitakin sijiastuskeikkoja, kun pääsin näyttämään, että osaan homman. Vapaalla olija taas ehk jaksaa töissä vanhemmaksi, mikä on tavoitteena.

Tuo toisen palkkaaminen on hyvä asia, mutta en ole kyllä ikinä ymmärtänyt miksi ihmiselle pitää maksaa vuorotteluvapaalla olosta. Jos säästökohteita etsitään niin vaikka mahdollisuus määräailaiseen osa-aikaisuuteen ilman tukia.

Vuorottelukorvauksen suuruus on 70 prosenttia täydestä ansiopäivärahastasi ilman lapsikorotuksia. 

Eli tavallaan vaihdetaan työtön toiseen, kun siihen otetaan sijaiseksi joku työtön, jolle taas ei tarvitse tietenkään maksaa työttömyyspäivärahaa siltä ajalta kun on vuorotteluvapaasijaisena.

Vierailija
24/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuettu työ on ihan normaali työsuhde, siinä työnantaja vain saa rahallista tukea, joten mikä idea tuossa nyt on valtiovarainministeriön mielestä? Hitto mitä typeryyttä!

Varmaan se idea, ettei pääse ansiosidonnaiselle, palkkatukityötä jos saa venytettyä kahdeksaan kuukauteen niin pääsee suoraan.

Vierailija
25/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuettu työ on ihan normaali työsuhde, siinä työnantaja vain saa rahallista tukea, joten mikä idea tuossa nyt on valtiovarainministeriön mielestä? Hitto mitä typeryyttä![/quote

Palkkatuetun palkan maksaa osin veronmaksaja joten se ei ole oikeaa työtä.

Vierailija
26/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin kukaan tarvitsee vuorotteluvapaata? Vituttaa että jotkut viiskymppiset julkisen sektorin syöttöporsaat lomailee puoli vuotta mun kustannuksella.

M/40 joka joutuu vääntämään välillä viikonloppuisinkin töitä ja mistään opiskeluvapaista saati vuorotteluvapaista on turha unelmoida

Miksi sun pitää viikonloppuisinkin vääntää töitä? Tee hyvä M/40 vähemmän, ja jätä meille muillekin! Kyllä ne rahat riittää vaikka vähän vähemmänkin teet.

No olisko vaikka että on yrittäjä jonka on pakko? Tai työnkuvaan kuuluu. Haloo. t.eri

Vierailija
27/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota en ymmärrä, mitä se vuorotteluvapaan poisto muka parantaisi työllisyyttä. Nythän vuorotteluvapaalle jäävälle palkataan joku työtön sijaiseksi. Itsekin onnistuin joskus pääsemaan sijaiseksi, ja se poiki muitakin sijiastuskeikkoja, kun pääsin näyttämään, että osaan homman. Vapaalla olija taas ehk jaksaa töissä vanhemmaksi, mikä on tavoitteena.

Tuo toisen palkkaaminen on hyvä asia, mutta en ole kyllä ikinä ymmärtänyt miksi ihmiselle pitää maksaa vuorotteluvapaalla olosta. Jos säästökohteita etsitään niin vaikka mahdollisuus määräailaiseen osa-aikaisuuteen ilman tukia.

Minä sain vuorottelukorvausta 800e kuukaudessa josta vähennettiin verot, käteen jäi 700e. Hoidin vuorotteluvapaalla lapsenlasta niin ettei häntä tarvinnut viedä ihan pienenä päiväkotiin. Yhteiskunta maksoi minulle 800e mutta samalla työllistyi yksi työtön jolle ei enää maksettu ansiosidonnaista päivärahaa. Lisäksi säästyi yhden päivähoitopaikan kustannukset, noin 900e kuukaudessa. Jotenkin vaan mun matikkapäällä yhteiskunta voitti taloudellisesti eikä menettänyt mitään. Lisäksi sain voimaa jatkaa työssäni. Vuoden päästä on mahdollisuus jäädä uudestaan ja olin ajatellut sen hyödyntää. Saapa nähdä onnistuuko.

Vierailija
28/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuorotteluvapaata et taidakaan vielä saada, mutta opintovapaalle saat jäädä heti kun sinulla on opiskelupaikka.

En saa, jos haluan pitää työpaikkani tulevaisuudessakin. Ala ei ole kovin järjestäytynyt, ja muutenkin miesten hommissa on vähän eri kirjoittamattomat säännöt kuin julkkarin viiskymppisten huuhaatätien aloilla.

M/40

Julkkarin viiskymppiset huuhaatädit hoitaa meitä sairaaloissa.

Miesten hommista osa on tarpeellisia, mutta paljon tehdään huuhaatakin. Kuka oikeasti tarvitsee esimerkiksi muskelivenettä?

Vierailija
29/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä logiikkaa.

Oman kokemukseni mukaan palkkatuetun työn sisältö on sama kuin ilman palkkatukea. Työnantajan saama palkkatuki ei ole mikään syy rankaista työntekijää. 

Olisiko logiikka siinä, että pakotettaisiin työnantajat palkkaamaan normaalipalkalla siihen hommaan joku?

Vierailija
30/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

VM:n palkkalistoilta ilmeisesti puuttuu ihminen joka osaisi oikeasti laskea. Miten 220 000 työttömän patistaminen työnhakuun auttaa asiaa jos työpaikkoja on samaan aikaan tarjolla 60 000. Nämä usein juuri niitä työpaikkoja joihin haetaan "ammattilainen" ulkomailta kun työstä maksettava korvaus ei riitä suomalaisen elättämiseen.

Oliskos aika uhkailla/kiristää/patistaa niitä suomalaisia yrityksiä että palkkaisivat lisää työvoimaa????

Vierailija
31/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuettu työ on ihan normaali työsuhde, siinä työnantaja vain saa rahallista tukea, joten mikä idea tuossa nyt on valtiovarainministeriön mielestä? Hitto mitä typeryyttä![/quote

Palkkatuetun palkan maksaa osin veronmaksaja joten se ei ole oikeaa työtä.

Jaa, opetan yläkoulussa, puolisoni on sairaanhoitaja. Emne tee oikeaa työtä koska palkka tulee veronmaksajilta?

Vierailija
32/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa, jos haluan pitää työpaikkani tulevaisuudessakin. Ala ei ole kovin järjestäytynyt, ja muutenkin miesten hommissa on vähän eri kirjoittamattomat säännöt kuin julkkarin viiskymppisten huuhaatätien aloilla.

M/40

Ai tämä olikin sovinisti. Miesten työt eli ahtaajien ja paperimiesten ja teknisten alojen "tuottavat" kjähreh-suojatyöpaikat mm. monitorin ääressä piereskellen.

Vierailija
33/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain vuorottelukorvausta 800e kuukaudessa josta vähennettiin verot, käteen jäi 700e. Hoidin vuorotteluvapaalla lapsenlasta niin ettei häntä tarvinnut viedä ihan pienenä päiväkotiin. Yhteiskunta maksoi minulle 800e mutta samalla työllistyi yksi työtön jolle ei enää maksettu ansiosidonnaista päivärahaa. Lisäksi säästyi yhden päivähoitopaikan kustannukset, noin 900e kuukaudessa. Jotenkin vaan mun matikkapäällä yhteiskunta voitti taloudellisesti eikä menettänyt mitään. Lisäksi sain voimaa jatkaa työssäni. Vuoden päästä on mahdollisuus jäädä uudestaan ja olin ajatellut sen hyödyntää. Saapa nähdä onnistuuko.

Äiti sai kotihoidontukea, ehkä jopa korotettua, kun sinä hoidit lasta. Laskitko sen mukaan?

Vierailija
34/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän mennessä pitänyt Hetemäkeä järkityyppinä, mutta nyt alkaa kyllä pahasti usko horjua tyypin kykyihin.

hetemäki on kok

Vierailija
35/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kuitenkin hyvä uudistus että työtön putoaa heti toimeentulotuella eikä ole oikeutettu Kelan työttömyyskorvaukseen jos työsuhde on ollut lyhyt kuten edim pätkätyö. Kannustaa ihmisiä pysymään työelämässä pidempään eikä luistamaan töistä ja pakenemaan sohvan pohjalle heti kun valvova silmä välttää.

Siinä tapauksessa pätkätyön palkasta ei ole oikein periä työttömyysvakuutusmaksua.

Pätkäduunari harvemmin on itse valinnut työsuhteensa muodoksi pätkää. Minäkin olen aina pätkän loppuessa ollut todella kannustunut jatkamaan töissä, mutta minkäs teet kun se pätkä loppuu. Esim. se jota olen sijaistanut palaa takaisin töihin.

Vierailija
36/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko sinne VM:ään saada vähän tuoretta verta jostain. Todella ummehtunutta ajattelua tuntuu olevan siellä.

Vierailija
37/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkatuettu työ on ihan normaali työsuhde, siinä työnantaja vain saa rahallista tukea, joten mikä idea tuossa nyt on valtiovarainministeriön mielestä? Hitto mitä typeryyttä!

Varmaan se idea, ettei pääse ansiosidonnaiselle, palkkatukityötä jos saa venytettyä kahdeksaan kuukauteen niin pääsee suoraan.

Miksi työntekijää siitä rangaistaan jos työ on määräaikainen? Aika moni jatkaisi mielellään ihan normaalilla työsuhteella.

Vierailija
38/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele asiaa siltä kantilta että vuorotteluvapaa tarkoittaa aina työttömän työnhakijan työllistymistä. Ensin määräaikaisena, myöhemmin mahdollisesti pitempiaikaisesti muilla määräaikaisuuksilla tai vakituiseen työsuhteeseen. Lisäksi pitkän työrupeaman tehnyt saa mahdollisuuden pitää kaipaamansa tauon jonka jälkeen hän jaksaa pakertaa työssään useamman vuoden. Ei se korvaus niin iso ole että sitä kadehtia kannattaisi.

Jos et ole omaan työhösi tyytyväinen niin hae toiseen työpaikkaan. Niin muutkin joutuvat tekemään. Opintovapaa on lakisääteinen eikä työnantaja voi kieltäytyä sitä myöntämästä. Eli hae kouluun ja sisään päästyäsi opintovapaata. Itsestäsi muutos kiinni, tartu toimeen äläkä kadehdi ja syytä muita ihmisiä omasta avuttomuudestasi.

Vierailija
39/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti sai kotihoidontukea, ehkä jopa korotettua, kun sinä hoidit lasta. Laskitko sen mukaan?

Ei saanut, lapsi oli täyttänyt 3 vuotta.

Vierailija
40/177 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VM:n palkkalistoilta ilmeisesti puuttuu ihminen joka osaisi oikeasti laskea. Miten 220 000 työttömän patistaminen työnhakuun auttaa asiaa jos työpaikkoja on samaan aikaan tarjolla 60 000. Nämä usein juuri niitä työpaikkoja joihin haetaan "ammattilainen" ulkomailta kun työstä maksettava korvaus ei riitä suomalaisen elättämiseen.

Oliskos aika uhkailla/kiristää/patistaa niitä suomalaisia yrityksiä että palkkaisivat lisää työvoimaa????

Suurin osa työpaikoista on piilotyöpaikkoja. Niitä ei laiteta julkiseen hakuun sillä tuhansien työhakemusten käsittelystä on liikaa työtä ja vaivaa yrityksille joilla on jo nyt kova työ pinnistellä ajankäytön kanssa jotta toiminta olisi mahdollisimman tehokasta ja tuottavaa. On arvioitu että Suomessa on jopa miljoona vapaata piilotyöpaikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi