Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rakenneultra, kumpaa lupailivat?

20.08.2013 |

Kysymys kuuluu että kumpaa vauvaa teille lupailtu? Näkyikö lapsen sukupuoli ultrassa vai miten "ultraaja" kuvaili lapsen?

Meiltä lääkäri ei löytänyt pippeliä vaan sanoi "että tytöltä näyttää ja puhu jostain kahdesta viivasta tai pisteestä??"
Mitkä nämä kaksi viivaa tai pistettä sitten on.. tytöllä?

Esikoisesta nähtiin heti että poika tulossa, pippelit näytti.. :) Joten tämä toinen raskaus vähän arvuutus..

Nyt rv29 tytölle hankittu jo läjä vaaleanpunaisia ja vaaleanpunaiset emmaljunga vaunut.. jäänyt vaan vähän häiritseen että onko tyttö tosiaan tulossa..?

Miten teille siis kerrottu vauvan sukupuoli? Onko teillekkin puhuttu niistä tytöllä olevista viivoista alapäässä?? :)

Kommentit (8)

1/8 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille luvattiin kans tyttö ja muistaakseni sano, että sillä on jalkovälissä jotain vahaa, mikä näkyy sellasena valkosena ja et se on varmuus siitä, että olis tyttö. Ja sit vaan, että ku jalkoväli on tasanen, että jos ois poika, niin näkyis selkee kumpu tms :D

Meillä oli se kätilö ihan varma asiasta vaikka ei saakaan sanoa 100%, mut Luoja uokoon, että on. Meilläki kaikki vaatteet hankittu tyttölapselle ja nimiki jo valmiina. Rv 31 :)

2/8 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain valkoisista viivoista tai pilkuista se meillekkin höpötti.. Esikoisesta näki selvästi että on poika, pippeli heilu :) Mekin tosiaan hankittu jo vaaleanpunaiset Emmaljungat, vaaleanpunaisia ihania vaatteitakin jo aikalailla..

On jotenkin epävarma olo kun monet sanovat että tyttöraskaudesta tulee kauheat aamupahoinvoinnit jne, muttei minulla oikein mitään ollut.

Kahvia en pystynyt juomaan enkä sietänyt lihan makua/koostumusta noin rv 14 asti :D Vatsakin kasvaa.. sanoisinko.. suoraan JA sivulle.. eli ei siitäkään pysty oikein sanomaan kumpi sielä sitten oikein on :)

Missäpäin suomea synnytät? :)

Rv. 29+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/8 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun käsittääkseni se on vaan vanhankansan juttuja, että näkyis tyttö- taikka poikaraskaus :D todellisuudessa jokanen raskaus on omanlaisensa :) vaikka mulla on ollu "merkki" tytöstä esim se etten lihaa pystyny syömään. Luin jostain, että poikalasta odotellessa taas tekis mieli lihaa. Mut sit taas on niitäkin, että oli ihan päinvastoin :) anoppi kyl sano, että olen hänen mielestään kaunistunut raskauden aikana ja se on merkki tytöstä :D tämä siis ennen rakenne ultraa.

mut ehkä selkein merkki omalla kohdalla oli se, että oli tunne tytöstä. vaikka en osannu varmasti sanoa vauvan olevan tyttö tai poika, niin olin noin 80% varma, että ois tyttö :D miehen vaimolla taas oli tunne pojasta synnytykseen asti vaikka kahessa eri ultrassa sanottiin että tyttö.

etelä-suomessa melko lähellä helsinkiä :) ja esikoinen. Missäs itse?

4/8 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

*miehen VELJEN vaimo :D Ja tytön siis myös sai tämä miehen veljen vaimo :)

5/8 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin aika vahva tyttöolo ja tää toivo siitä että saisin vihdoin sen tytön on suuri ♥ Itse synnytän Hyvinkäällä (esikoinen Poika, tehtiin kätilöopistolla) ainii ja täytin just 24v. Sitten kun oon yrittänyt miettiä että mitä tässä raskaudessa olisi erinlaista kun tyttöä lupailtu niin en oikein huomaa eroa.. paitsi et jalkojen turvotus on ihan kauheaa (varpaat kuin nakit ja jalkapohjat hellänä työpäivän jälkeen.. :/ keittiö työ niin sekin kyllä rasittaa kun joutuu 8h olemaan jalkojen päällä

Jännä et sinullakin ollu toi ettet oo voinu lihaa syödä, mulla nimittäin sama :)

Painoa tullut pikkasen reilu 10kg (kauheaa).. esikoisesta tuli +21kg.. yllättävän hyvin sain kyllä raskauskilot pois (painoa lähti melkein 26kg..

6/8 |
24.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en just uskaltanu toivoo mitään, ku pelkäsin, et sit toivon päinvastasta ja sit jotenki petyn :D mut heti ku sain kuulla, että tyttö tulossa niin oli sellanen olo, et no tytön mä oikeestaan just haluunkin ja se tuntuu "oikeelta". :)

Itse oon 21vuotias, minkä ikäinen olit esikoista saadessasi? Mulla ollut aika helppo raskaus Luojan kiitos, alussa oli pahoinvointia ja tota etoomista just mut muuten oon voinu tosi hyvin :D tietty väsyttää helpommin yms mut ei oo kauheest ollu mitään "oireita".

painoa tullu tähän mennessä noin 8kg ja neuvolasta sano mulle, että mun kohalla sellanen 10kg on hyvä, kun oon lähtökohdin hoikka, nii eihännse 10kg varmaan sunkaa kohdalla paha oo? :D 

7/8 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 21 ku esikoinen synty..Elias synty tammikuussa ja toukokuussa täytin 22.

et melkeen 3v tulee lapsosille ikäeroa :) ihan soppeli väli, päästy vaipoista eroon eikä ole tuttipulloa/ tuttia ollut aikoihin :)

Esikoisesta mulla oli ihan järkyttäviä kylkikipuja (esikoisesta painoin sen 54-56kg et ilmeisesti kaikki lihakset ja kaikki venyi sit liian kovaa vauhtia :/

Ja näköjään nyt alkaa oleen samanlaisia oireita, lapsonen potkii kylkiluut varmaan rikki kohta ja lihakset venyy uudestaan kun meinaa oikeanpuolen kylkiluut saada kyytiä.. kippurassa saa olla varsinkin syömisen jälkeen :)

Kyllä melkein jokainen lihoaa vähintään sen 10kg :)  itse koitan tälläkertaa pysyä alle +15kg :)  vaikka esikoisesta painoin synnärillä sen 80kg niin sain tiputettua painon siihen 52-53kiloon :)

8/8 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="besuni" time="24.08.2013 klo 00:24"]

Siis mun käsittääkseni se on vaan vanhankansan juttuja, että näkyis tyttö- taikka poikaraskaus :D todellisuudessa jokanen raskaus on omanlaisensa :) vaikka mulla on ollu "merkki" tytöstä esim se etten lihaa pystyny syömään. Luin jostain, että poikalasta odotellessa taas tekis mieli lihaa. Mut sit taas on niitäkin, että oli ihan päinvastoin :) anoppi kyl sano, että olen hänen mielestään kaunistunut raskauden aikana ja se on merkki tytöstä :D tämä siis ennen rakenne ultraa.

mut ehkä selkein merkki omalla kohdalla oli se, että oli tunne tytöstä. vaikka en osannu varmasti sanoa vauvan olevan tyttö tai poika, niin olin noin 80% varma, että ois tyttö :D miehen vaimolla taas oli tunne pojasta synnytykseen asti vaikka kahessa eri ultrassa sanottiin että tyttö.

etelä-suomessa melko lähellä helsinkiä :) ja esikoinen. Missäs itse?

[/quote]

pakko sen verran sanoa, että mä olen taas lukenut ja kuullut ,että jos rumentuu raskauden aikana (finnit tms.) niin se on merkki tytöstä, sillä tyttö vie äitinsä kauneuden :D)