Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ”mennään joskus kahville” small talkia?

Vierailija
16.08.2020 |

Heitteletkö/ehdotteletko tällaisia aivan ilman tarkoitusperiä? Nyt ei ole siis kyse mistään romanttisesta.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle joskus on. Kuittaan tollasella ihmiset, jotka tulevat liikaa iholle/haluavat kaveerata. Jos olen tuon jälkeen kuukausia hiljaa, pitäisi itse tajuta ettei minua kiinnosta.

Vierailija
2/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu maasta. Suomessa tuo ei ole yleensä small talkia, Jenkeissä tuo on aina small talkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
4/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on. ”Hyvää päivää kirvesvartta.” Jos oikeasti ollaan tapaamassa, aika ja päivä sovitaan.

Vierailija
5/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle joskus on. Kuittaan tollasella ihmiset, jotka tulevat liikaa iholle/haluavat kaveerata. Jos olen tuon jälkeen kuukausia hiljaa, pitäisi itse tajuta ettei minua kiinnosta.

Oikeasti? Minä olen idioottina sitten joskus odotellut sitä kahvittelua pitkäänkin kaltaistesi jäljiltä ☹️ Tosi ikävää käytöstä.

Vierailija
6/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano noin ihmiselle, jonka kanssa en sitä kahvia voisi joskus juoda. Mutta ei se välttämättä tarkoita sitä, että aikoisin olla jotenkin aktiivinen asiassa. Tarkoitan, että jos joskus törmätään sattumalta ja molemmilla on sopivasti aikaa, voidaan vaikka kahvitella.

Vierailija
7/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sano noin ihmiselle, jonka kanssa en sitä kahvia voisi joskus juoda. Mutta ei se välttämättä tarkoita sitä, että aikoisin olla jotenkin aktiivinen asiassa. Tarkoitan, että jos joskus törmätään sattumalta ja molemmilla on sopivasti aikaa, voidaan vaikka kahvitella.

Ihan pimeää, miksi ylipäätään sitten sanoa noin?

Vierailija
8/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pimeää, miksi ylipäätään sitten sanoa noin?

Se jättää välillemme jonkinlaisen sillan, muttei velvoitetta, Mutta täytyy harkita käytänkö jatkossa, jos siitä seuraa odotuksia ja pettymyksiä

Vierailija
9/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ehdottele kahveja kenellekään jos en ole tosissani. Ajatuksenakin outo ja loukkaavakin.

Vierailija
10/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se vähän.

Zinc

Jos nyt satutaan joskus olemaan kahvikupit kädessä samaan aikaan, niin voidaan rupatella siinä samalla. Jos ei satuta niin ..

Paitsi jos se on esim. joku tuttavasi ja olet oikeasti menossa kahville sen kanssa.

Vierailija
11/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pitäisi nähdä joskus. Tulkaa käymään joskus. Jne, jne...

Vierailija
12/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti? Minä olen idioottina sitten joskus odotellut sitä kahvittelua pitkäänkin kaltaistesi jäljiltä ☹️ Tosi ikävää käytöstä.

Älä jää odottelemaan. Ehdota itse aikaa ja paikkaa jos se kahvittelu sinua kiinnostaa. Jos toinen kieltäytyy niin sitten kieltäytyy, ei sille mitään voi. Mutta jos jotain haluat, niin kannattaa itse olla aloitteellinen (eikä vaan odottaa palvelua).

Vierailija
13/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla kyllä joskus toteutunutkin (nro 4). Näin vanhan opiskelukaverin vuosien jälkeen. Totesin, että joskus voisi käydä kahvilla. Törmäsin häneen uudelleen noin kuukautta myöhemmin ja tosiaan menemme kahville. Nykyään pidämmekin säännöllisesti yhteyttä.

Mutta otan kyllä vaarin tästä keskustelusta. Jotkut selvästi ottaa kahvipuheet kirjaimellisemmin, joten parempi ehkä sorvata jokin muu loppulause yllätystapaamisiin.

Vierailija
14/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä tavalla että jos ihminen sanoo minulle noin, en oleta että hän alkaa sitä kahvittelua järkkäämään.

Vierailija
15/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, kun ei tarkoita mitään. En jaksaisi istua jossain kahvilassa kuuntelemassa toisen tyhjänpäiväistä lätinää. Sillä sitähän se olisi, jos joskus mentäisiin.

Vierailija
16/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen ei tarvitse tarkoittaa mitään. Luen sen samaan joukkoon 'Katellaan', 'Palataan asiaan' ja mitä muita nyt onkin, kanssa. Sellainen hyvästelykohteliaisuus, ehkä hiukan tuttavallisempi kuin nuo esimerkit.

Vierailija
17/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanoisi noin, jos en olisi valmis menemään kahville toisen kanssa!

Sanoisin jotain "törmäillään!" tms. jos se olisi pelkkää small talkia. Ja saahan sen kivan fiiliksen toisen silläkin, että sanoo miten kiva oli nähdä nyt.

Vierailija
18/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sillä tavalla että jos ihminen sanoo minulle noin, en oleta että hän alkaa sitä kahvittelua järkkäämään.

Samoin. Ja kun tuolla joku viittasi, että hoida itse, niin kyllä tämän ehdottelijan tulee olla se aktiivinen osapuoli - muuten on paskanjauhaja.

Vierailija
19/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokseenkin sosiaalisesti heikkolahjaisena ja arkana tämä ketju aiheutti nyt häiritsevän epävarmuuden siitä, onko ihmiseen ok ottaa yhteyttä jos hän puhuu kahvittelusta tai vastaavasta tapaamisesta.

Ei sillä että olisin ikinä kehdannut kehenkään ottaa tuosta yhteyttä, ja tiedän kyllä ettei kukaan ota aiheestaan minuunkaan mutta olen ajatellut että tuo saattaisi olla ilmaisu siitä että ihminen periaatteessa voisi olla halukas viettämään kanssani aikaa jos vastaan tähän "kutsuun" olemalla vastavuoroisesti se, joka ehdottaa sitten myöhemmin varsinaista tapaamista.

Vierailija
20/40 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla. En sano noin, jos toinen on jotenkin ikävä.