Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En arvosta yhtään sisällötöntä sisustamista

Vierailija
20.08.2013 |

Siis sellaista, että hankitaan käyttötavaraa vain näön vuoksi tai rakennetaan niistä asetelmia, joihin ei ole tarkoituskaan koskea. Tai kuten eräässä blogissa, johon törmäsin tämän palstan kautta: laitetaan puoliso värkkäämään iso ja siististi tehty kasvihuone pihalle, kasvatetaan siellä muutama tomaatti ja pääasiassa vain sisustetaan se. Tänä vuonna ei edes kasvattanut mitään koko kasvarissa, vaan teki siitä näyttelyesineen prinsessaleivoksia varten! Tiedän, että on turha vetää nyppyjä siitä mitä joku höperö jossain tekee, mutta jotenkin vaan paheksun tuollaista materialismia. Ihan kuin koko elämä olisi vaan joku kermakakku, johon tehdään taidokkaita pursotuksia mutta jota ei ole tarkoituskaan syödä.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniin turhuuden pointti voi olla sen kohottava vaikutus mieleen, leikki ja ilo. :)

Vierailija
2/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihan sama mitä ajattelet asetelmistani :) ne ovat ilo silmälle,  tuovat persoonallisuutta sisustukseen ja tekevät huonekaluista pitkäikäisempiä kun pieniä yksityiskohtia voi muutella. Koriste-esineisiini ei saa koskea, eikä mielellään tauluihinkaan. Ne ovat katsomista varten! Lisäksi inhoan jos joku istuu tyynyjen PÄÄLLE.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tyynyjen päälle istuminen kolahti. Meillä koko meisväki istuu aina sohvatyynyjen päälle. Eivätkö tajua, että tyynyt kuuluu olla siellä selän takana!

Saan jatkuvasti olla möyhimässä meidän sohvatyynyjä. Niitä kuitenkin pitää olla, jotta sohvalla voisi mukavammin maata.

Vierailija
4/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ja 4, onneksi en asu kummankaan teistä kanssa. Toisaalta on kiva kiusata tuollaisia neurootikkoja joita ahdistaa koristekrääsään koskeminen. Tekee heti mieli näpelöidä niitä rumia vaaseja ja asetelmia.

Vierailija
5/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tyynyn tarkoitus? Onko sen tarkoitus olla vain kolmiulotteinen kuva sisustusnäyttelyssäsi vai onko sen tarkoitus lisätä istumismukavuutta? Tuota nimenomaan en ymmärrä enkä arvosta, että hankitaan käyttötavaroita koriste-esineiksi. Minusta on vain niin onttoa tuollainen tavaroihin takertuminen. 

Vierailija
6/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDDD IHminen on tasan niin suuri kuin ongelmat jotka häntä häiritsevät. Onnea vaan valitsemallasi tiellä.

Vierailija
7/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun melestäni kodin kuuluu olla sellainen että kaikki siellä asuvat tuntevat sen kodikseen. Sisustuksella tulisi aina pyrkiä tähän, ei siihen että se miellyttää muita.

En näe vääräksi sitä että joku pitää kasvihuoneessa muutakin kuin parhaan sadon tuottavia kasveja, kunhan se vain tuottaa asukkaille nautintoa.

Vierailija
8/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sen tietää, mikä jollekulle toiselle on minkäkin jutun tarkoitus tai onko sillä tarkoitusta?  Kun se on sen toisen, ei sun?

Vierailija
9/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa istua tyynyjen päälle?! Excuse me :D Harrastan itse sisustamista (olen  tarkempi huushollin kunnosta) mutta voi herranen aika sentään jos koti ei saa olla oikea koti ihmiselle. Teidän kahvinne menee varmaan väärään kurkkuun ku kerron että mieheni nostaa joka ikinen kerta kun menee nojatuoliin, siinä olevan tyynyn LATTIALLE! Voi iik!

Vierailija
10/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun huonekaluistani tekee pitkäikäisiä se, että niitä kohdellaan hyvin, ei se, että niiden päällä on koriste-esine.

Sanon tämä siitäkin huolimatta, että itseasiassa pidän "krääsästä", se vain kaikki on lasien takana vitriinissä.

Sen sijaan melkein kaikki vaakapinnat asunnossani on kuorrutettu lehdillä, paperipinoilla ja askartelutarvikkeilla :).

Vierailija
11/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 10:18"]

Minun huonekaluistani tekee pitkäikäisiä se, että niitä kohdellaan hyvin, ei se, että niiden päällä on koriste-esine.

Sanon tämä siitäkin huolimatta, että itseasiassa pidän "krääsästä", se vain kaikki on lasien takana vitriinissä.

Sen sijaan melkein kaikki vaakapinnat asunnossani on kuorrutettu lehdillä, paperipinoilla ja askartelutarvikkeilla :).

[/quote]

Niin me ollaan erilaisia :) meillä hhuonekalut ovat suht neutraalin näköisiä ja kyllästyisin jos niiden päällä olevat esineet eivät vaihtuisi. Tarkkaan harkitut asetelmat ja sievät käyttöesineet tuovat iloa arkeen. Itse taas en voi sietää lehtipinoja ja pikkuroinakasoja, ne ovat piilossa laatikoissa ja kaapeissa.

Tyyny saa olla lattialla,  mutta miksi pilata se istumalla päälle? Pitkässä juoksussa niistä tulee muhkuraisia, ei koristetyynyjä ole tarkoitettu jatkuvaan möyhimiseen ja litistelyyn. Lisäksi meidän sohvamme on ainakin niin mukava istua, ettei takapuolen alle tarvitse tunkea tyynyjä. Mielestäni siinä ei ole mitään neuroottista. Ja meillä kyllä viihtyy kaikkikotona, onneksi mies ei ole mikään sottapytty :) vieraita kulkee monenmoisia, mutta eiväthän he asumaan jää. 

Vierailija
12/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 09:57"]

Mikä on tyynyn tarkoitus? Onko sen tarkoitus olla vain kolmiulotteinen kuva sisustusnäyttelyssäsi vai onko sen tarkoitus lisätä istumismukavuutta? Tuota nimenomaan en ymmärrä enkä arvosta, että hankitaan käyttötavaroita koriste-esineiksi. Minusta on vain niin onttoa tuollainen tavaroihin takertuminen. 

[/quote]

No kerropa mitä sillä kehystetyllä valokuvalla voi muuta tehdä kuin ihastella senkin päällä? :D tuikkukuppeja olen jjoskus käyttänyt mm. sokeriastiana, mutta en näe että ihan kaikelle pitäisi olla jokin KÄYTTÖtarkoitus. Joskus riittää, että esine tuo iloa. Jos se on takertumista, olkoon. Minä haluan iloisen elämän :)

Vierailija
13/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osittain samaa mieltä, koska olen pelkistetyn ja funktionaalisen tyylin kannattaja. Koristekrääsä on nimenomaan KRÄÄSÄÄ, turhaa pölynkeräystä.

Mutta tietenkin se on myös niin, että ihminen on esteettinen olento ja se erottaa meidät eläimistä. Ok, jotkut lavastajalinnut ovat myös esteettisiä, mutta you might get the point... Kukin saa muotoilla ympäristönsä sellaiseksi, josta nauttii ja jossa viihtyy. Viihtyminen ei ole kodin sisustamisessa turhanpäiväinen asia.

Joten ap, vaikka sinä ja minä emme viihdy asetelma-kodissa, joku muu viihtyy ja se suotakoon hänelle. Sinä (ja minä) puolestaan vaikutamme ympäristöömme toisella tavalla kuin sisustusesineitä keräilemällä. Makumme on ERILAINEN, ei parempi.

Vierailija
14/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estetiikka on tärkeää mielenterveydelle. Ajattele maailmaa, jossa talot olisivat vaan käytännöllisiä -ne olisi tehty harmaasta kestävästä betonista ilman väriä tai mitään arkkitehtuuria tehtyjä laatikoita. Ei olisi kauniita värikkäitä huonekaluja, kaikki vaatteet olisivat harmaita tuulipukuja, kirjan kannetkin olisivat vaan informatiivisia ilman mitään kuvitusta. Matot kaikki juuttia, verhot värjäämätöntä pellavaa. Tarvittaisiinko peilejäkään?

Vierailija
15/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten nukkekotileikkiä.

Vierailija
16/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän koriste-esineistä, mutta olen ap:n kanssa samaa mieltä turhista asetelmista ja erinäköisistä nurkkauksista, joita blogeissa näkyy. Lipasto, jonka vieressä tuoli ja tuolinselkämyksellä torkkupeitto. Kuvasta näkee heti, ettei tuolissa istuta koskaan.

Vierailija
17/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta meikkaaminenkaan on kuin kauneuden hakemista? Lopettakaa epäesteetikot meikkaaminen ja hiusten laittaminen älkääkä pukeko päällenne mitään kaunista vaatetta. Se  kaikki on turhuutta.

Vierailija
18/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain samaa ja osittain eri mieltä. Samaa sinänsä että sellainen käyttötavaroiden ylenpalttinen vahtaaminen "älä koske!"-tyylillä on ahdistavaa, mutta toisaalta jonkinmoinen varominen lisää tavaroiden ikää ja koti on ikävän steriili ilman koriste-esineitä - ja miksei käyttöesinekin voisi olla koristeena esim. taulun sijaan?

Vierailija
19/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen esteettinen ihminen ja haluan elää kauniissa ympäristössä. Tiedän kyllä ihmistyypin, joka ei arvosta taidetta tai estetiikkaa, vaan kaiken täytyy aina olla järkevää. Olemme erilaisia.

Vierailija
20/28 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, mitä siihen sitten sen sijaan laittaisi, jos ei tarvitse esim. lisää säilytystilaa? Tyhjä nurkkaus voi tuntua ja näyttää ikävältä, eikä asukas välttämättä halua siihen kasvia, taulua tms. selkeää koriste-esinettä. Miksei nurkkausta voisi siis koristaa tuolilla (jolle voi kuitnkin esim. laskea vaatteita tms) ja viltillä (jota voi käyttää muuallakin)?

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 10:54"]

Pidän koriste-esineistä, mutta olen ap:n kanssa samaa mieltä turhista asetelmista ja erinäköisistä nurkkauksista, joita blogeissa näkyy. Lipasto, jonka vieressä tuoli ja tuolinselkämyksellä torkkupeitto. Kuvasta näkee heti, ettei tuolissa istuta koskaan.

[/quote]