Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avopuolison kuollessa...

Vierailija
16.08.2020 |

Avopuolisoni kuoli sukulaiset kieltävät hautaisiin osallistumisen ja antoivat pari viikkoa aikaa etsiä oman kodin edellinen kun miehen nimissä rahaa ei juuri ole hyvä kun saan vaatteeni ottaa yhdessä hankittu sisustus sms jää perikunnalle....

Miten ihmiset voi olla noin julmia ? Monen monet vuodet onnellisina elettiin sukulaiset tuntui kivoilta aina kun tavattiin ei tietty kaikkien kanssa niin kemiat natsannu mutta juttuun tultiin...

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt haisee ap:n aloituksessa pahasti jonkun häistä haaveilevan avokin lapsellinen manipulaatioyritys.

Vierailija
2/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliiton juridiset oikeudet pätevät edelleenkin tänä päivänä, vaikka nykytrendi onkin vuosikausien avoliitto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksei sulla ole omaa omaisuutta, osuutta talosta, keskinäistä testamenttia, edunvalvontavaltuutusta jne? Ihan sitä saa mitä tilaa ja tilanne ei voinut tulla yllätyksenä, paitsi tuo hautajaiskielto.

2 viikossa et joudu muuttamaan jos sun kirjat on siinä asunnossa.

Vierailija
4/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä, mutta korjataan silti:

Jos olet kirjoilla asunnossa, sinua ei voi laittaa kahdessa viikossa pihalle.

Varattomuutesi olet ihan itse aiheuttanut, ei se johdu avoliitosta

Vierailija
5/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota..miten ne sukulaiset tietää, että mikä huonekalu on kenenkin hommaama?

Vierailija
6/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinulla on tallessa kuitit tavaroista, jotka olet itse maksanut? Ne on sinun ja voit viedä ne mennessäsi.

Vierailija
7/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on nykypäivänä enää niin typerä, että muuttaa pelkästään puolison nimissä olevaan asuntoon avoliittoon ? Kaikki omaisuus toisen nimissä. Noinhan siinä sitten käy kun se omaisuuden omistaja kuolee. Toiselle jää luu käteen, ellei ole testamenttia. Toki et nyt sentään kahdessa viikossa sieltä joudu asunnosta lähtemään, mutta kuten sanoi se ei ole sinun, niin joudut. 

Et kai ihan oikeasti kuvitellut, että saat siihen jäädä asumaan ? 

Vierailija
8/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on nykypäivänä enää niin typerä, että muuttaa pelkästään puolison nimissä olevaan asuntoon avoliittoon ? Kaikki omaisuus toisen nimissä. Noinhan siinä sitten käy kun se omaisuuden omistaja kuolee. Toiselle jää luu käteen, ellei ole testamenttia. Toki et nyt sentään kahdessa viikossa sieltä joudu asunnosta lähtemään, mutta kuten sanoi se ei ole sinun, niin joudut. 

Minä muutin puolisoni omistamaan asuntoon. En todellakaan osta tästä muuttotappiokunnan haja-asutusalueella olevasta kiinteistöstä osaa itselleni eikä puolisokaan sitä halua. Eihän kaikki omaisuus silti ole toisen nimissä, minullahan on edelleen oma omaisuuteni! Juoksevat asumismenot maksamme puoliksi mutta muuten molemmat kartuttavat omaa omaisuuttaan haluamassaan muodossa.

Vierailija
9/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin puolisoni omistamaan asuntoon. En todellakaan osta tästä muuttotappiokunnan haja-asutusalueella olevasta kiinteistöstä osaa itselleni eikä puolisokaan sitä halua. Eihän kaikki omaisuus silti ole toisen nimissä, minullahan on edelleen oma omaisuuteni! Juoksevat asumismenot maksamme puoliksi mutta muuten molemmat kartuttavat omaa omaisuuttaan haluamassaan muodossa.

AP:n tapauksessa, hänellähän ei ole yhtään mitään. Sikäli ei ole verrannollinen sinun tarinaasi, jos itselläsi kerran omaisuutta on. -ohis-

Vierailija
10/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin. Mutta tietenkin mulla on omaa omaisuutta: velaton asunto, joka on vuokralla ja sijoitusvarallisuutta kuusinumeroinen summa. Jos ero tulee tavalla tai toisella, hommaan asunnon ja pakkaan tavarani. Onnistuu parissa päivässä.

Vierailija
11/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti näin on käynyt hyvin monelle. Kuolleen avopuolison sukulaiset paljastuvat hirviöiksi, jos eivät ole ö olleet jo aiemmin. Lyötyä lyödään urakalla. Itse olen virallinen leski, mutta näitä tarinoita olen kuullut avopuolisoilta ihan riittämiin. Ikävä tilanne sinulle, koska juridisia oikeuksia sinulla ei juuri ole. Koskaan ei voi etukäteen tietää, mitä elämässä sattuu ja siksi kannattaa aina varautua myös siihen pahimpaan vaihtoehtoon. Avioliitto tai testamentti on vähintä, mitä voi rakkaansa hyväksi tehdä. t. nuorileski

Vierailija
12/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:n tapauksessa, hänellähän ei ole yhtään mitään. Sikäli ei ole verrannollinen sinun tarinaasi, jos itselläsi kerran omaisuutta on. -ohis-

Miksi hänellä pitäisi olla?

Vierailija
13/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan lausu aloittajalle osanottoaan?  Eikö ole mitään myötätuntoista sanottavaa?

Vierailija
14/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

asdfg kirjoitti:

Eikö kukaan lausu aloittajalle osanottoaan?  Eikö ole mitään myötätuntoista sanottavaa?

Ap on jo aikoja sitten siirtynyt keksimään uusia provoja.

Vierailija
15/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sinulla on tallessa kuitit tavaroista, jotka olet itse maksanut? Ne on sinun ja voit viedä ne mennessäsi.

Yhdessä hankittu = ap valinnut/ollut mukana valitsemassa, puoliso maksanut. Voi sanoa että on yhdessä hankittu mutta huonekalut ovat perikunnan omaisuutta avokin kuoltua, ei ap:n

Vierailija
16/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sun rahat on menneet? Kovin isoja kuluja sulla ei voi olla kun kerran kaikki on avokkis omistuksessa. Vai oletko niitä tyhmiä jotka maksaa kaikki juoksevat menot+remontit toisen omistamaan asuntoon eli käytännössä polttaa rahansa tuuleen.

Vierailija
17/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä muutin. Säästin rahaa ja lopulta ostin sijoituskaksion. Eron jälkeen muutin tähän kaksioon sitten. 

Vierailija
18/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on paras tilanne. Maksaa puolet vastikkeesta ja saa säästöön isoja summia.

Vierailija
19/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka on nykypäivänä enää oniin typerä, että muuttaa pelkästään puolison nimissä olevaan asuntoon avoliittoon ? Kaikki omaisuus toisen nimissä. Noinhan siinä sitten käy kun se omaisuuden omistaja kuolee. Toiselle jää luu käteen, ellei ole testamenttia. Toki et nyt sentään kahdessa viikossa sieltä joudu asunnosta lähtemään, mutta kuten sanoi se ei ole sinun, niin joudut. 

Lokit on, edelleen herran vuonna 2020.

Vierailija
20/25 |
16.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennänpä hiukka asiaa

Avopuolisoni kuoli yllättäen päälle nelikymppisenä emme olleet vielä ajatelleet että tarvitsisimme hautaustahtoa testamenttia tms

Kotimme omakotitalo johon muuttaessani miehellä vielä hiukka velkaa mutta vakaa asema ja itse olin taloudellisesti heikoilla ja muutenkin ajateltiin ettei kiirettä pidetä tutustutaan rauhassa eli mies piti nimissään olevat asiat vuodet vierivät nopeaan velka maksettiin häitä emme kaivanneet olin päässyt taloudellisesti jaloilleni joten päätimme ostaa veneen viime kesänä josta syystä varani nyt käytännössä olemattomat

Ja kuinka moni teistä oikeasti omistaa 2 laatikkoa johon kumpikin tiputtaa ostamiensa juttujen kuitit? Ja entäs jos ne ostetaankin yhdessä esim.200e sohva köyhempi maksaa vaikka 50e