Haluan mennä sienimetsään, mutta en tiedä minne mennä.
Viime syksynä kävimme lähimetsässä ja saaliina oli yksi ainoa sieni.
Minne voisi mennä kun Itä-Helsingissä asutaan? Voisiko joku neuvoa hyvää paikkaa. Ei tarvitse olla kävely/pyöräilyetäiyydellä.
Kommentit (10)
monet yhdistykset järjestää sieniretkiä, menen sellaiselle. Täällä on kuivuudesta johtuen vielä vähn sieniä ( ja paljon poimioita) Viikonlopun saalis oli mulla 6 kantarellia, ja jokunen jo madonsyömä tatti.
monet yhdistykset järjestää sieniretkiä, menen sellaiselle. Täällä on kuivuudesta johtuen vielä vähn sieniä ( ja paljon poimioita) Viikonlopun saalis oli mulla 6 kantarellia, ja jokunen jo madonsyömä tatti.
No voi hyvä tavaton. Katso retkikartta.fi:stä metsä, jossa ei ole asutusta lähellä ja jossa on kuusia ja mäntyjä sekä vahän suota reunalla.
Googlen sateliittikuvannavulla esim voit etsiskellä sopivan näköisiä alueita. Ei nyt oikein vielä näkyny sieniä olevankaan, liian aikaista ehkä vielä, koita uudestaan syyskuun alkupuolella.
Niin minäkin, tavallaan. Olen käynyt metsässä viimeksi joskus kakarana, ja eksyisin sinne aivan varmasti. Lisäksi en edes tiedä ilmansuuntaa, minne menisin jos pitäisi potentiaalinen sienestyspaikka löytää.
Niih, taidan mennä torilta ostamaan, mitä ne maksaa, ne keltaiset ihanat kantarellit?
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 21:58"]
Niin minäkin, tavallaan. Olen käynyt metsässä viimeksi joskus kakarana, ja eksyisin sinne aivan varmasti. Lisäksi en edes tiedä ilmansuuntaa, minne menisin jos pitäisi potentiaalinen sienestyspaikka löytää.
Niih, taidan mennä torilta ostamaan, mitä ne maksaa, ne keltaiset ihanat kantarellit?
[/quote]
Nykyään kun kaikissa kännyköissä on kartta ja gps niin metsään eksyminen on aika vaikeaa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 21:54"]
Googlen sateliittikuvannavulla esim voit etsiskellä sopivan näköisiä alueita. Ei nyt oikein vielä näkyny sieniä olevankaan, liian aikaista ehkä vielä, koita uudestaan syyskuun alkupuolella.
[/quote]
Sieniä on ollut jo pitkään. Tatteja, karvalaukkuja, haapasieniä, suppilovahveroita, haperoita ja kanttarelleja.
Syöty on joka viikko jo kuukauden ajan.
Tiedätkö muuten:
On olemassa vanhoja sienestäjiä
nuoria sienestäjiä
uhkarohkeita sienestäjiä
Mutta ei yhtään vanhaa uhkarohkeaa sienestäjää.
Evoluutio korjaa pois.
Sipoonkorpi.