Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmeen eroa niillä italalialaisilla juustomurusilla on? Siis niitä, joita laitetaan esim. pastan päälle?

Vierailija
15.08.2020 |

Kun niillä erilaisia italialaisia nimiä ja toiset on selvästi kalliimpia kuin toiset, mutta näyttää (ja maistuu?) aika samalta.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska! Tarkoitat ilmeisesti parmesaania. Niitä on eri laatuisia ja jotkut eivät, ne halvimmat, ole parmesaania ollenkaan. Kyllä niissä makueroja on!

Vierailija
2/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska! Tarkoitat ilmeisesti parmesaania. Niitä on eri laatuisia ja jotkut eivät, ne halvimmat, ole parmesaania ollenkaan. Kyllä niissä makueroja on!

Onko parmiggiano sama kuin parmesaani? Nyt minulla on lastuja, joissa lukee parmiggiano reggiano.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä pitäisi vielä olla DOP-merkintä, eli alkuperäisiä aitoja tuotteita.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Italian_DOP_cheeses

Vierailija
4/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mittää vällii, siit vuot veistelet olttermannin kulumast, hyvin käyp, juusto mik juusto.

Vierailija
5/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko parmiggiano sama kuin parmesaani? Nyt minulla on lastuja, joissa lukee parmiggiano reggiano.

Parmiggiano reggiano on sama kuin parmanjuusto. Suosittelisin kuitenkin ostamaan kokonaisen palasen lastujen sijaan. Olen ehkä vähän liian skeptinen mutta veikkaan, että noilla huijataan. Ruokaväärennökset on melko yleisiä ja pala juustolla on hankalampi huijata. Siitä palasestahan on maailman helpoin raastaa tai vedellä lastuja.

Vierailija
6/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parmigiano-Reggiano piti kirjoittamani.

Vierailija
7/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset haisee enemmän varpaanvälille ja toiset vähemmän.

Vierailija
8/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parmiggiano reggiano on sama kuin parmanjuusto. Suosittelisin kuitenkin ostamaan kokonaisen palasen lastujen sijaan. Olen ehkä vähän liian skeptinen mutta veikkaan, että noilla huijataan. Ruokaväärennökset on melko yleisiä ja pala juustolla on hankalampi huijata. Siitä palasestahan on maailman helpoin raastaa tai vedellä lastuja.

Mutta onko se sama asia kuin parmesaani?

Vierailija
9/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anteeksi pikkumaisuuteni (oma siis) puhelin ei tajua yhdyssanoja, siis palajuusto.

Vierailija
10/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Parmigiano-Reggiano

Sitähän se. Parmanjuusto on sellainen härmäläinen nimi sille.

Vierailija
11/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mittää vällii, siit vuot veistelet olttermannin kulumast, hyvin käyp, juusto mik juusto.

Jotkin juustot vaikuttavat oikeinkirjoituskykyyn.

Vierailija
12/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän hintaa sen vanhempi, kovempi ja aromikkaampi juusto.

Mitä nuorempi juusto sen enemmän ostat vettä.

Vierailija
13/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, on parmesaani se.

Vierailija
14/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö tilata koko kiekko?

"Parmesaanit ovat suurikokoisia: kokonainen juustokiekko painaa 24–40 kg"

https://fi.wikipedia.org/wiki/Parmigiano-Reggiano

Vierailija
15/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko juustobisneskin mafian hallussa?

Vierailija
16/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin muuten ostaa parmesaankn tilalla jotain kotimaista vastaavaa juustoa, koska italialaiset maitotilat eivät ole täytä Suomen eläinsuojelulakeja eivätkä ole aina ihan hygieenisiakaan. Mutta mikä juusto maistuisi samalta tai vastaavalta raastettuna? En ole nähnyt mitään vastaavaa(ei tietenkään suojattua alkuperäistä parmesaania vaan suomalaista vastiketta).

Vierailija
17/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko juustobisneskin mafian hallussa?

Italia. Mikä bisnes siellä ei olisi? Käsienheiluttelu ehkä kuuluu vielä toistaiseksi kaikille.

Vierailija
18/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin muuten ostaa parmesaankn tilalla jotain kotimaista vastaavaa juustoa, koska italialaiset maitotilat eivät ole täytä Suomen eläinsuojelulakeja eivätkä ole aina ihan hygieenisiakaan. Mutta mikä juusto maistuisi samalta tai vastaavalta raastettuna? En ole nähnyt mitään vastaavaa(ei tietenkään suojattua alkuperäistä parmesaania vaan suomalaista vastiketta).

Jos laittaa ihan emmentalia sukkien sisään viikoksi, niin aika lähellä varmaan on aitoa?

Vierailija
19/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää että joskus ravintoloissa pasta annoksessa on parmesaanit valmiiksi päällä, itse en voi sietää sitä hikisen sukan hajua, enkä pidä maustakaan.

Sitten joutuu kaivelemaan niitä siitä pastasta ja jemmaamaan laitasen reunalle.

Vierailija
20/22 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grana padano on halvempaa, mutta mielestäni parempaa. Samantyyppinen juusto, mutta miedompi ja makeampi. Se on valmistettu eri puolella Italiaa kuin Parmesaani (jota saa valmistaa vain tietyllä alueella).