Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan säilyy avattuna (laatikko)viini?

Vierailija
19.08.2013 |

Ja säilytetäänkö se huoneenlämmössä vai jääkaapissa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se ei ainakaan montaa päivää säily.

Vierailija
2/6 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah :D Ehkä kysymyksen olisi voinut asetella niin, että kuinka kauan avattu laatikkoviini säilyy juomakelpoisena/hyvänä avaamisen jälkeen?

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on oikea vastaus, mutta minä säilytän hanaviinin avaamisen jälkeen jääkaapissa, ja ainakin parisen viikkoa avaamisen jälkeen on vielä ollut juotavaa (sitten on loppunut).

Mutta muistelen että silloin kun hanaviinejä alkoin Suomen markkinoille tulla, niitä mainostettiin sillä että viini säilyy hyvänä siellä "ilmatiiviissä" pussissa pitkän aikaa (vert. pullossa).

Vierailija
4/6 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että kuusi viikkoa. Pussukkahan on ilmatiivis. Valkoviini jääkaapissa, punkku joko jääkaapissa tai huoneenlämmössä. 

Vinkki: kun viiniä on enää tilkka jäljellä, avaa pussi, mausta viini ja laita sinne lihaa marinoitumaan. Sulje tiiviisti. 

Vierailija
5/6 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avattu viinilaatikko säilyy 2-3 viikkoa jääkaapissa niin, ettei maku muutu. Juomakelpoisena voi jääkaapissa säilyä jopa kolmekin kuukautta, mutta maku voi tosiaan hieman heiketä. Olen Alkon myyjä, ja näin meitä on neuvottu asiakkaita ohjeistamaan. :)

Vierailija
6/6 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.kuinka.fi - tuolta löysin viinin säilyvyyden aika hyvin ja www.kuinka.fi/kuinkakauan.php - tuossa taisi olla lista noihin säilyvyyksiin