Oletko saanut lapsen alle 20-vuotiaana?
Hei Sinä nainen, joka olet saanut lapsen alle 20-vuotiaana!
Nykyisellä omalla iälläsi ei ole väliä, jos olet tullut äidiksi alle 20-vuotiaana.
Teen kotitaloustieteen pro gradu -tutkielmaa Itä-Suomen yliopistoon.
Tutkielmani aiheena olet sinä ja sinun valintasi ja kokemuksesi äitiydestä alle 20-vuotiaana.
Tutkielma perustuu kyselylomakkeen avulla saatuihin vastauksiin. Valmiista työstä ei selviä yksittäisen vastaajan vastauksia. Jos sinulla on aikaa 15–20 minuuttia, niin ole hyvä ja vastaa kyselyyn.
Kyselylomake on avoinna ja löydät sen tästä linkistä:
https://elomake.uef.fi/lomakkeet/6821/lomake.html
Kiitos ajastasi!
Kommentit (33)
Suuret kiitokset vielä kaikille vastanneille!
Pro gradu -tutkielma on nyt valmis ja siihen voi tutustua seuraavasta linkistä:
Vastaaja numero 10, periaatteessa kyllä lasketaan, sillä olet ollut alle 20 vuotta, kun lapsesi syntyi.
Hei!
Vastasin kyselyyn, mutta jäin kaipaamaan jonkinlaista lisätieto/palautekenttää. Minulla on sikäli erikoinen tilanne, että lapseni isä on kuollut lapsen ollessa ihan pieni. Pelkkien lomakkeen kysymysten valossa vastaukseni vaikuttavat kuitenkin siltä, että lapsen isä ei muuten vain ole lapsen elämässä läsnä.
Kiitos vastauksestasi. Hyvä huomio, myönnän, että kyselyyn olisi voinut lisätä palautekentän. Kiitos palautteestasi tätä kautta.
Suuri kiitos kaikille vastanneille!
Kysely on nyt päättynyt ja alkaa lomakkeiden analysointi.
Kiitos paljon!
Lasketaanko minut kun täytin saman päivän aikana 20v. illalla, kun lapseni syntyi aamulla?
Minä sain kaksoset 19 vuotiaana, lasketaanko?
Mieheni oli tosin 51.
Nyt hän on kuollut ja minulla on miljoonien omaisuus.
Hei!
Vastauksia saa laittaa vielä sunnuntaihin asti!
Kiitos jo vastanneille!
Vähän siellä on puutteellisia vastausvaihtoehtoja ja kun lapsi oli suunniteltu, toivottu ja haluttu niin suureen osaan kysymyksistä olisi tehnyt mieli jättää vastaamatta kokonaan koska ne olivat ihan selvästi tarkoitettu tilanteeseen missä lapsi on ollut vahinko.
Ja oman isäni ammatti minun lapseni syntyessä oli yrittäjä, se on kumminkin sen verran yleinen että se olisi minusta vaihtoehtona pitänyt siellä olla. Nyt jouduin laittamaan en osaa sanoa.
Sivulla 10 on asiavirhe.