Lue keskustelun säännöt.
Mistä tunnistaa jos vanhempi ihminen rupeaa "höperöitymään"?
19.08.2013 |
Mulla on sellanen kutina, että appiukolla ei ole enää ihan kaikki kohdillaan. Kyseessä ei kuitenkaan ole mitenkään vanha ihminen, taitaa nyt olla 65-vuotias. On jäänyt pari vuotta sitten eläkkeellä.
Mitä kokemuksia teillä on tuonikäisten "vanhuusongelmista"??
Kommentit (22)
Täällä 80v naapuri kiusaa ihmisiä ja sekoilee. Puoliksi jo sokea ja heikosti liikkuu,mutta kykenee olemaan piru.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Itse sairastuin aivorappeumaan ollessani 35-45v.
Olen nyt 53v ja tällä tunnilla tai illan hetkillä ajatus taas rullaa hyvin.
Voin siis ulostaa ajatuksiani tänne nussevasti.
Tuhosin oman muistini nuorena stressaantuneena työelämässä ja iltaisin kolmesti viikossa tissutellessani alkoholia. Pela vähän rajummin, kuitenkin noudattaessani thl:n rajoja.
Jätin kuitenkin syömisen ulkonäkö keskeisyydessä väliin, koska laskin alkoholista saatuja kaloreita.
Tämä johti b-vitamiinin laaja-alaiseen vuosikautiseen puutteeseen. Käytin myös useita pannullisia kahvia arkipäivisin työaikana, joten huuhdoin paljon vesiliukoista b-vitamiinia pois kehostani. Viikonloppuinen "nollaus" aiheutti lopulta lääkäreiden mukaan nykyisen parantumattoman tilani.
Tila ei parane enää, vaikka otan vitamiinia. Tuho on jatkuva.
Syökää aina hyvin alkoholin kanssa. Älkää ihmeessä vetäkö tyhjään mahaan.
Muuten seuraa tuhoisa vääjäämätön dementia.
Aluksi unohdin sanoja. Aluksi unohdin työmatkalla englannin kielisiä sanoja. Sitten parin vuoden päästä aloin unohdella sanoja suomen kielellä ja korvasin niitä muilla kielillä.
Lopulta unohtelin avaimia ja pakkikortin tunnussanoja. Tämä kaikki 10 vuoden sisällä sairastumisesta.
Lääkäreiden mukaan kahvi ja alkoholi nopeutti b-vitamiinin puutostilaa ja syömättömyys (anoreksia).
Nyt mietin että onko tässä enää mitään järkeä, kun huomenna en muista enää tätäkään.
Muistakaa te. Minä en muista edes miten aloitin tekstini ja olenko oikeassa aiheessa???