Mies sai työpaikan Turusta. Mihin kannattaisi/ei kannattaisi muuttaa?
Kommentit (41)
Älä muuta Turkuun, Turku on täynnä turkulaisia
Hirvensalo ja Kakskerta ovat kivoja alueita, valitettavasti ne vaan on tungettu aivan liian täyteen.
Monet lapsiperheet asuvat lähikunnissa (esim. Lieto ja Masku) hyvien palveluiden takia.
Kouluja miettisin, eli keskustaan tai Hirvensaloon muuttaisin. Hirvensaloon tulee uusi yhteinäiskoulu 2016.
Hirvensalossa on kuulemma myös pahoja ruuhkia, ainakin aamuisin. Sinnehän pääsee vain yhtä siltaa pitkin.
Onko pakko muuttaa turkuun? olen asunut raisiossa 2-vuotiaasta asti, eli nyt 17 vuotta. asuimme naantalintien lähellä, josta busseja kulkee turun keskustaan arkisin 10min välein. Raisio on lapsiperheelle hyvä :) matala kunnallisvero jka palveluitakin löytyy paljon kirjastosta kauppakeskukseen ja uimahallista ikeaan.
ei hirvensalon ruuhka sen pahempi ole kuin muutkaan ruuhkat, joillain on vain tapava valittaa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 12:02"]
Lähiöt+lähialueet
[/quote]Keskustan lähellä Kupittaa ja Martti on mukavia. Myös Portsa on hyvä (Port Arthur).
Turussa pystyy keskituloinenkin asumaan keskustassa, kävelymatkan päässä torista, tärkeimmistä kouluista ja työpaikoista. En näe mitään syytä mennä syrjemmälle.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 13:49"]
ei hirvensalon ruuhka sen pahempi ole kuin muutkaan ruuhkat, joillain on vain tapava valittaa.
[/quote]
En minä valita. Totesin vain, että Hirvensalon hehkuttamisen lisäksi tulisi muistaa, että sinne (ja sieltä) on vain yksi silta keskustaan. Ja mitä enemmän saarille rakennetaan, sitä ruuhkaisemmaksi tiet ja se silta käyvät.
Yksinkertaista.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 13:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 13:49"]
[/quote]
samanlaisia ruuhkia (ja paljon pahempia) on Turussa joka puolella, miksi nostaa juuri Hirvensalo esille?
En minä valita. Totesin vain, että Hirvensalon hehkuttamisen lisäksi tulisi muistaa, että sinne (ja sieltä) on vain yksi silta keskustaan. Ja mitä enemmän saarille rakennetaan, sitä ruuhkaisemmaksi tiet ja se silta käyvät.
Yksinkertaista.
[/quote]
Jos haluatte kerrostaloon, muttakaa keskustaan jonkun puiston liepeille. Esimerkiksi Kaskenmäkeen.
Jos haluatte rivitaloon, muuttakaa Hirvensaloon. Siellä on paljon tarjontaa. Hyvä paikka lapsiperheelle. Keskustan puutalorivarit ovat epäkäytännöllisiä.
Jos haluatte omakotitaloon, muuttakaa Vähä-Heikkilään, Raunistulaan, Nummeen, Itäharjulle tai Vasaramäkeen. Kivoja vanhoja asuinalueita lähellä keskustaa.
Lieto. 10-15 min Turun keskustaan, jos olet lapsen kanssa kotona saat kuntalisää, hyvät ja nopeat terveyspalvelut, laadukkaat päiväkodit, paljon toimintaa lapsille ja turvallinen ympäristö, uskaltaa päästää lapset ulos leikkimään toisin kuin Turussa.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 13:46"]
Onko pakko muuttaa turkuun? olen asunut raisiossa 2-vuotiaasta asti, eli nyt 17 vuotta. asuimme naantalintien lähellä, josta busseja kulkee turun keskustaan arkisin 10min välein. Raisio on lapsiperheelle hyvä :) matala kunnallisvero jka palveluitakin löytyy paljon kirjastosta kauppakeskukseen ja uimahallista ikeaan.
[/quote]
Mä komppaan tätä! Raisiota kannattaa pitää vaihtoehtona.
Mun suositus on turun haarlan alue! Jos teillä on tulevaisuudessa esimerkiksi lapsia tai mistä tiedän vaikka teillä olisi nyt jo siellä on esimerkiksi haarlan koulu lähellä ja sinne on suunnitellaan koko ajan lisää kouluja ja eri kerho tiloja esimerkiksi sinne on suunniteltu hirvensalon jättikoulua! ja sinne on lapsille hyvät bussiyhteydet! Joten hirvensalo- haarla alueelle kannatta ehdottomasti muuttaa!!!!!!!
Entisenä turkulaisena olen asunut sek Lausteella että keskustassa. Lauste on kamala paikka, jossa oikeasti täytyy pelätä. Keskustassakin saa nykyään pelätä. Mutta asuisin keskustassa ellei minulla olisi lapsia. Vasaramäki voisi oikeasti olla kiva paikka. Siellä asuu paljon akateemisia.
älkää uskoko kaikkea mitä ihmiset sanoo
jotkut voi yrittää pottuilla
ja komppaan tuota komenttia: että Hirvensalo- Haarla alue on hyvä ja kannata myös että kannattaa ehdottomasti muuttaa sinne asumaan
niin ja jos ruuhkista on kyse samanlaisia ruuhkia (ja paljon pahempia) on Turussa joka puolella, miksi nostaa juuri Hirvensalo esille? että ihan hyvin voi sinne Hirvensalo-Haarla alueelle muuttaa itse asun tyksin lähellä ja siitä ei ole pitkä matka itäharjulle ja siellä on aina 8 maissa ruuhka kävelit tai menit autolla niin olet ruuhkassa siinä klo:8.00 aamulla enkä usko että Hirvensalo-Haarla alueella on tuskin klo:8.00 ruuhkaa niinkuin itäharju-lauste välillä luulisin ainakin niin
Me asumme Teräsrautelassa, ja täytyy sanoa että mielestäni tämä Länsikeskus on parasta aluetta Turussa. Keskustaan 4 km, kaikki mahdollinen löytyy täältä; isot marketit, pikkukaupat, kattavat harrastusmahdollisuudet, kouluja, päiväkoteja, hyviä pururatoja, paljon luontoa yms. Hyvät julkiset yhteydet. Ihan lähellä myös Ikeat sun muut isot kaupat ja kauppakeskus Mylly. Hinnatkin asunnoilla on sellaista keskitasoa, ei liian kallista vaikkei ihan halpaakaan. Rauhallinen alue! Meillä lasten koulumatkakin sujuu ilman tienylityksiä. Suosittelen lämpimästi! :)
Ainahan Turuss voi töissä käydä, mutta että asua hah hah.
Tampere olisi hyvä vaihtoehto. Eteläiset kaupunginosat niin miehelle tulee vähän lyhyempi työmatka.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 12:22"]
Karseita mamulähiöitä: Lauste, Varissuo, Pansio, Perno, Runosmäki
Muuten vaan urpoja lähiöitä, sellaista perus wt-kamaa: Teräsrautela, Raunistula, koko Länsikeskuksen alue
Itse miettisin Vasaramäkeä, Hirvensaloa, Haarlaa, Majakkarantaa, Paattista jos kaipaa oikein maalle
[/quote]
Hirveää tuupaa. Esim Raunistulan vanhat puutalot aivan mielettömän kivoja. länsikeskus hyvää omakotitaluetta jne. Haarlat ja Paattiset on sitten vähän kuin asuisi jo Tampereella, hornan tuutissa.