Lastenkutsut ja korona
Olenko nyt liian varovainen, kun mietin, uskallanko päästää lasta päväkotikaverin synttärijuhliin? Juhlat ovat kaverin kotona, mutta lapset höpöttävät jostain pallomerestä / pomppulinnasta, joka on hankittu juhlapaikalle. Asumme kunnassa, jossa on lähes päivittäin tartuntoja ja joka kuuluu annetun etätyösuosituksen alueelle.
Olenko ihan nipo, kun pidän pallomerta / pomppulinnaa tällä hetkellä viruslinkona? Itse kutsut ovat mielestäni vielä ehkä ok, ovathan nuo samassa päväkotiryhmässä. Päästäisittekö lapsenne? Meillä mies päästäisi, minä en. Kohta tappelu käynnissä asiasta.
Kommentit (9)
Päästäisin. Ovat koulussa ja päiväkodissa joka tapauksessa.
Luuletko, että pystyvät päiväkodissa pitämään turvavälit? Sama riski synttäreilläkin. Mä olen ainakin laskenut synttäreille, jos saman ryhmän lapsia ja päiväkoti / koulu auki.
Lähinnä siis kauhistuttaa se pallomeri / pomppulinna. Tuskin ovat ostaneet omaa, joten se on sellainen monissa juhlissa kiertänyt, jota tuskin putsataan kovin usein. Ja kaikki lapset varmasti kerralla siihen leikkimään - sitä siis pidän riskinä.
Ei ne virukset elä siinä kuin muutaman tunnin, jos on kuiva pinta.
Tuollanen palleromeri muutenkin aika out nykyjään että en menisi.
Jos on vuokrattu pallomeri, niin voi olla ettei asiakkaita hirveästi ole näinä aikoina ja pöpöt ei niin kovin pitkään pinnoilla säily. Tai ovat ostaneet synttäreiksi oman.
Päästäisin lapsen, koska kohta loppuu nykyinenkin vähä ilo elämästä muutenkin.
Päästäisin kyllä, vaikka varovainen muuten olenkin. Oma lapseni oli tänään pk-kaverin synttäreillä. Hki
En minä ole päästänyt nyt mihinkään juhliin. Osa on onneksi myös ymmärtänyt jättää pitämättä. Juttelin juuri asiasta oman lapseni kanssa ja sanoin, että tänä vuonna tulee olemaan erilaiset synttärit ja pidetään vain oman perheen kesken. Parempi näin, kuin katua.
Mielipiteitä?