Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa mua tyylin ja pukeutumisen kanssa! Hirveä häpeä...

Vierailija
15.08.2020 |

Haluaisin pukeutua kauniisti. Ihailen kauniita vaatteita ja kampauksia mutta aina kun yritän jotain, saan aikaiseksi vaan itkua ja häpeää. Ajattelen koko ajan joko:

a) että yritän liikaa ja näytän pynttäytyneeltä pissikseltä
b) että olen liian rento ja homssuinen
c) muut ihmiset nauravat että mitä tuokin ruma surkimus tuossa muka yrittää
d) että tuhlaan (kaikki raha pitäisi laittaa lapsiin ja säästöön, en ole köyhä kuitenkaan)

Ja joo kyllä, taustalla äidin ja kiusaajien nälvimistä. Tiedän ettei minussa ole oikeaa vikaa, vaan olen ihan keskiverto, en oikein minkään näköinen, en laiha enkä lihava, en kaunis enkä ruma. Harmaa hiirulainen.

Miten voisin näyttää kauniilta ja tyylikkäältä, ja päästä häpeästä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita päällesi mitä haluat:). Ketään tuskin kiinnostaa.

Vierailija
2/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta capsule wardrobe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota vaan itseesi. Ala miellyttää itseäsä äläkä välitä liikaa muiden mielipiteestä! Tsempiä

Vierailija
4/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että sun pitäisi ensin hoitaa sun pää kuntoon.

Vierailija
5/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida pääsi kuntoon. Ongelmasi ei ole ettet osaa pukeutua, vaan se että ajattelet niin kielteisesti ettet pysty olemaan tyytyväinen nätiksi laittautuneena. Niin kauan kuin nuo kielteiset ajatusmallit jylläävät, et voi pukeutua mihinkään jossa voisit tuntea oloasi kauniiksi ja hyväksi kuin hetkellisesti. Näet itsessäsi aina jotain vikaa ja kuvittelet että muita kiinnostaa pukeutumisesi (ei muuten kiinnosta). 

Sitten kun pää on kunnossa, voitkin pukeutua just niin kuin haluat ja voida hyvin. : )

Kapselivaatekaappi saattaa vähän auttaa, ainakin huomaamaan sen ettei muita pahemmin kiinnosta sinun pukeutumisesi. 

Vierailija
6/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kyllä pitäisi tehdä sen eteen, että oppisit arvostamaan itseäsi. Onko terapia mahdollista? Self help -materiaalistakin voi saada apua näin ensi alkuun.

Vierailija
7/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus samanlaisia fiiliksiä, hirveä kynnys ostaa ja käyttää jotain uutta aiemmasta tyylistäni poikkeavaa, vaikka miellytti itseäni visuaalisesti. Ahdistus kuitenkin hälveni hiljalleen, kun sitten rohkenin käyttää vaatekappaletta jonkin aikaa eikä mitään negatiivisiä seurauksia ilmennyt.

Vierailija
8/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sanovat ettei muita muka kiinnostaisi. Kyllä minulla ainakin työkaverit heti kommentoivat (ivallisesti) ja äiti haukkuu jos laitan jotain tavallisesta poikkeavaa.

Vierailija
9/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita klassisesta hyvästä perustyylistä. Capsule wardrobe on hyvä idea. Sitten ala lisäämään siihen vähitellen persoonallisia elementtejä. Näin lähipiirisi tottuu uuteen tyyliisi ja vältyt negatiivisilta kommenteilta.

Vierailija
10/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet sanovat ettei muita muka kiinnostaisi. Kyllä minulla ainakin työkaverit heti kommentoivat (ivallisesti) ja äiti haukkuu jos laitan jotain tavallisesta poikkeavaa.

Mullakin on harvinaisen ikävä äiti, ja nuorempana oli tuollaisia kavereita.

Ratkaisu oli se, että poistin heidät elämästäni. Oli oivallus tajuta, etteivät tuollaiset ihmiset ole normaaleja eikä heidän seuraansa ole pakko sietää. Ei edes sukulaisuussuhde oikeuta rikkomaan toisen rajoja ja olemaan ilkeä. Olin kyllä yksinäinen jonkin aikaa, mutta sitten tajusin että myrkylliset ihmiset eivät vain ole ikäviä, vaan vievät sitä energiaa ja aikaa minkä voisi käyttää parempien ihmissuhteiden luomiseen. Vähitellen tyhjä tila on alkanut täyttyä ja olen löytänyt pari hyvää ystävää.

Sanon siis näin: normaalit, kunnolliset ihmiset eivät hauku eivätkä nälvi toisten pukeutumista. Vaikka kyseessä olisi selvä etikettivirhe, sivistynyt ihminen ei ojenna toista pukeutumisesta ellei se kuulu velvollisuuksiin esim. esimiehenä, vaan on kuin ei huomaisikaan. Ja sittenkin jos on velvollisuus kommentoida, se pitää tehdä asiallisesti eikä ilkeästi.

On todella kivaa, kun elämässä on nykyään sellaisia ihmisiä jotka joko eivät noteeraa pukeutumista mitenkään, tai joskus jopa sanovat siitä jotain kivaa tai kysyvät pukeutumisvinkkiä.

Vierailija
11/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti aloittajassakin on kauniita piirteitä!  

Aloita treenaaminen; se luo myös henkistä itseluottamusta ja tuo ryhtiä ulkonäköön, itsensä kantamiseen. Etsi mieleisesi tapa liikkua.

Äläkä heti lopeta, jos aluksi näytät jopa huonommalta esim. paikoittaisen äkillisen laihtumisen takia, kyllä vartalo siitä kiinteytyy. Muista myös terveellinen ruokavalio.

Katso netistä eri tyylejä, hiusmalleja jne. - ja mieti mikä sopisi myös sinulle ja mitä itse haluat, ja ota mallia.  Osa muodin somehahmoistakin on aika keskinkertaisen näköisiä, ovat vaan itsevarmoja ja ottavat kaiken irti siitä, mitä heillä on.

Etsi hyvä kampaaja, käy kosmetologilla, kyse asusteista neuvoa myyjältä.

Vierailija
12/12 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti aloittajassakin on kauniita piirteitä!  

Aloita treenaaminen; se luo myös henkistä itseluottamusta ja tuo ryhtiä ulkonäköön, itsensä kantamiseen. Etsi mieleisesi tapa liikkua.

Äläkä heti lopeta, jos aluksi näytät jopa huonommalta esim. paikoittaisen äkillisen laihtumisen takia, kyllä vartalo siitä kiinteytyy. Muista myös terveellinen ruokavalio.

Katso netistä eri tyylejä, hiusmalleja jne. - ja mieti mikä sopisi myös sinulle ja mitä itse haluat, ja ota mallia.  Osa muodin somehahmoistakin on aika keskinkertaisen näköisiä, ovat vaan itsevarmoja ja ottavat kaiken irti siitä, mitä heillä on.

Etsi hyvä kampaaja, käy kosmetologilla, kyse asusteista neuvoa myyjältä.

Eivät nämä vinkit ap:ta auta. 

Esmes, jos hän alkaa treenaamaan, hänen itsetuntonsa romahtaa kun hän oppii kiinnittämään tarkasti huomiota vartalonsa normaaliin epätäydellisyyteen. Lisäksi treenaaminen on kallista ja itsekästä, saman ajan ja rahan voisi käyttää lapsiin. Ja varmasti muut treenaajat salilla/vastaantulijat lenkkipolulla katsovat, mitä tuokin tuossa yrittää lyllertää.

Kosmetologi ja kampaaja ovat myös itsekkäitä valintoja, puhumattakaan jostain pukeutumisneuvojista joka osaa muutakin kuin tyrkyttää myynnissä olevia riepuja sopivat ne tai eivät. Lisäksi kaikki laittautuminen saa ap:n tuntemaan siltä kuin hän olisi olevinaan, liian hieno tai toivottoman homssu yrityksestä huolimatta.

Jos vika on päässä, pitää korjata se pää. Muiden asioiden fiksailu ei auta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän