Onkohan mulla alkamassa vaihdevuodet?
Synnytyksestä 3v, mutta viime aikoina on kk-kierto ollut pari päivää välillä lyhyempi, kun se on aina ollut säännöllinen eli kierto 26-28 pv. Vuoto onneksi niukempaa, mutta se niukkeni jo vuosia sitten.
Rinnat on kyllä hieman arat, mutta mulla on muutenkin isot ja raskaat rinnat, arkuus voi johtua siitäkin.
Kuinkahan monta vuotta tässä menee, että pääsee nauttimaan kuukautisten poisjäämisestä?
Kommentit (7)
Mulla on kans tota kierron lyhenemistä, ketuttaa, kun menkat on melkein kolmen viikon välein ja vuodan viikon, mutta en silti halua hormoneja, joten täytyy vaan jaksaa. Huomaan kyllä ovuloivani melkein joka kuukausi, joten eipä hedelmälliset vuodet taida vielä olla suinkaan ohitse. Ikää ei tosin ole kuin se 36 v, enkä usko, että kymmenen vuoden päästä vielä vaihdevuosi-iässä olisin.
Sori, luulin sen laittaneeni tai ajatus oli...
t: ap, 44v.
No niitä tuollaisia kierron lyheneminen yms. oireitahan voi olla joku 10 vuotta ennen menkkojen loppumista? Mulla kierto käy vaan lyhyemmäksi, vuodot aivan hirveitä ja odotan että loppuis mahdollisimman pian, mutta eipä taida.
Vaihdevuosioireet voivat alkaa jo 10 vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia.
Joku vaan joskus täällä sanoi, että hedelmällisyys loppuu 10 v ennen vaihdevuosia. Sitä mulla vielä riittää.
t: ap
Onko omakohtaisia kokemuksia miten teillä on alkaneet tai olleet ne ensi oireet?