Would you rather, Netflixin elokuva, huh huh
Oli kyllä hyvä ja uskon, että noin se menisi oikeassa elämässä. Raha ratkaisee. Onko kukaan katsonut?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Hei, voisiko joku nyt oikeasti kertoa, miten se loppu meni. Jäi vaivaamaan.
Laita YouTubeen haku vaikka sanoilla would you rather ending.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, voisiko joku nyt oikeasti kertoa, miten se loppu meni. Jäi vaivaamaan.
Laita YouTubeen haku vaikka sanoilla would you rather ending.
En löydä kuin trailereita ja klippejä elokuvan keskeltä, mutta en lopusta. Muistan kyllä, sen veljen, mutta miten se nainen pääsi sieltä ulos, sitä en muista. Mikä oli siis viimeinen valinta ja mitä siinä tapauhtui?
Aa, nyt löysinkin sen loppuratkaisun netistä. Minusta tuokin selittyi vain sillä pelolla eikä rahanhimolla. Ei ollut mitään takeita, että olisivat molemmat päässeet pois.
Spoileri
Siinä lopussa se naisen sairas veli oli tehnyt itsarin. Eli nainen voitti lopulta ne rahat ihan turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Spoileri
Siinä lopussa se naisen sairas veli oli tehnyt itsarin. Eli nainen voitti lopulta ne rahat ihan turhaan.
No sai se rahaa itselleen. Mä jäin miettimään tekikö veli itsemurhan vai murhattiinko se? Mutta se miljonääri oli kaikesta kieroudestaan huolimatta rehellinen sillai et se joka voitti ansaitsi luvatut asiat.
Rakastan juuri tällaisia leffoja, joissa ihmiset laitetaan johonkin absurdiin, tiettyyn tilaan rajattuun tukalaan tilanteeseen. Henkilöiden selviytymisyritykset ovat kiehtovaa seurattavaa. Usein tämän tyyliset leffat loppuvat jotenkin lohduttomalla tai liian arvoituksellisella/töksähtävällä tavalla minkä koen niiden kääntöpuoleksi, koska itse tykkäisin enemmän onnellisista lopuista.
SPOILER SPOILER
Katsoin kyseisen leffan tämän ketjun innoittamana. Mä luulen et se veli teki itsarin ihan itse, koki olevansa taakka siskolleen. Siinähän näytettiin takaumia miten veli puhui että eikö Iris haluaisi elää ilman velvotteita yms.
Mun mielestä oli kamalaa että Iris ampui sen miehen joka oli ihana ja symppis. Mutta kai se teki sen rahan takia. Itse taas oisin varmaan pelännyt sitä että heidät molemmat ammuttaisiin koska jos pääsisivät hengissä ja tyhjin käsin ulos, niin kai se miljonäärikin päättelisi että menisivät heti poliisin puheille.
"Onneksi" se herttainen pyörätuolissa oleva nainen kuoli melko pian. En olisi pystyntyt katsomaan jos sitä olisi kidutettu yhtään enempää.
Tottakai se veli teki sen itse. Annettaisiin katsojalle käsitys että siskolla olisi ihan hirveä olo että on tehnyt kaiken turhaan. Eipä se tosin mulle välittynyt.
Vaikka olikin inhottavia juttuja tuossa, niin lopulta aika pliisu, ei jättänyt mitään traumoja tai ei jäänyt huono olo, toisin kuin vaikka The Purgen ja Funny Gamesin jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
SPOILER SPOILER
Katsoin kyseisen leffan tämän ketjun innoittamana. Mä luulen et se veli teki itsarin ihan itse, koki olevansa taakka siskolleen. Siinähän näytettiin takaumia miten veli puhui että eikö Iris haluaisi elää ilman velvotteita yms.
Mun mielestä oli kamalaa että Iris ampui sen miehen joka oli ihana ja symppis. Mutta kai se teki sen rahan takia. Itse taas oisin varmaan pelännyt sitä että heidät molemmat ammuttaisiin koska jos pääsisivät hengissä ja tyhjin käsin ulos, niin kai se miljonäärikin päättelisi että menisivät heti poliisin puheille.
"Onneksi" se herttainen pyörätuolissa oleva nainen kuoli melko pian. En olisi pystyntyt katsomaan jos sitä olisi kidutettu yhtään enempää.
SPOILER********
Näin minäkin ajattelin, että joka tapauksessa molemmat ovat vaarassa tuolta pois päästyään, joten ottaisi edes rahat, kun henki todennäköisesti lähtee joka tapauksessa.
Yyh musta oli kamalaa se silmänleikkuu. :( Mä en ois pystynyt. Ja se ruoskinta sillä kepillä. Mikä keppi se oli? Puhui jostain afrikkalaisesta. Onko sellaisia oikeasti käytetty orjien ruoskinnassa tai rangaistuksina?
Vierailija kirjoitti:
Spoileri
Spoiler..
Mutta tämähän on ajatuksena ihan liian yksioikoinen. Toki lopusta tuli dramaattinen juuri siksi, että ei saanutkaan nähdä enää veljeään, mutta eihän veljen itsemurha eikä myöskään hänen selviämisensä ollut mitenkään riippuvainen siitä, mitä nainen siellä pelissä tekee. Siellä oli kyse lopulta vain hengissä selviämisestä. Hän ei valinnallaan vaikuttanut mitenkään veljen kuolemaan eikä oikein mihinkään muuhunkaan, joten tuossa ei kohdistunut mitään moraalista ongelmaa tätä naista kohtaan. Ainoastaan pelko, suru, myötätunto ja armoton psyykkinen paine sekoamispisteeseen asti, mutta eipä tuossa mitään ihmismielen raadollisia syövereitä tarvinnut pohtia. Peli oli vaan pelattava loppuun, minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Yyh musta oli kamalaa se silmänleikkuu. :( Mä en ois pystynyt. Ja se ruoskinta sillä kepillä. Mikä keppi se oli? Puhui jostain afrikkalaisesta. Onko sellaisia oikeasti käytetty orjien ruoskinnassa tai rangaistuksina?
Tuo silmän leikkuu oli minustakin kauhein ja oikeastaan ainoa minkä edes muistan veden alla pään pitämisen lisäksi. Minua muutenkin ällöttää kaikki silmiin liittyvä, mm piilarit.
Se oli afrikkalainen karjapiiska. Onhan semmoisia saatettukin käyttää vaikka mihin.
Muita vastaavanlaisia leffoja? Ei Hostel. En tykkää päättömästä silpomisesta. Tuo oli ihan ok ja juoni mielenkiintoinen.
Vierailija kirjoitti:
Muita vastaavanlaisia leffoja? Ei Hostel. En tykkää päättömästä silpomisesta. Tuo oli ihan ok ja juoni mielenkiintoinen.
No vähän samanlainen idea oli Circle -nimisessä elokuvassa. Eli joukko toisilleen ventovieraita oli samassa tilassa ja yksi kerrallaan putosi pois. Tosin se oli vielä älyttömämpi kuin tämä ja jotenkin liian nopeatempoinen ja loppu oli tyhmä. Ja siinä ei siis ollut mitään silpomisia vaan vuoroillaan vain hulahtelivat sieltä tyhjyyteen. Juu, en tykännyt, mutta joku ehkä voi tykätä.
Ja jos USA:ssa oli vähävaraisillekin toimiva sairaanhoito, koko leffakäsis olisi jäänyt tekemättä.
Katsoin juuri, ei onneksi ollut liian ällöttävä tai pelottava. Luulen että luovuttaisin tuollaisessa tilanteessa koska en uskoisi omiin mahdollisuuksiini voittaa ja mielummin se hovimestari ampuisi kuin itse kiduttaisin itseäni.
Onko vastaavista suosituksia? Platformin katsoin myös, se oli vielä oudompi etenkin lopussa mutta ihan ok.
Tai olisiko suositella tällaisia yksi putoaa pois -tyyppisiä murhajuttuja? Esim. ranskalainen minisarja Chalet oli viihdyttävä tässä kategoriassa. Jotain samanlaisia?
Ei olekaan aivan, mielestäni hipoo aivan sitä rajaa tehtävien puolesta. Mutta pidän kyllä tällaisista elokuvista, joissa se raja on aivan siinä ja siinä, yleensä pelkät jännityselokuvat ovat mielestäni tylsiä.