Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Would you rather, Netflixin elokuva, huh huh

Vierailija
15.08.2020 |

Oli kyllä hyvä ja uskon, että noin se menisi oikeassa elämässä. Raha ratkaisee. Onko kukaan katsonut?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista miten se loppui, mutta itseäni häiritsee tällaiset fiktiiviset juonet. Ensinnäkin, kuka oikeasti noin vain huvikseen maksaa, että saa nähdä ihmisten kuolevan. Jos saa kiksejä ihmisten tappamisesta, miksei tapa sitä viimeistäkin? 

Vierailija
2/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis eihän tuossakaan mitenkään raha ratkaissut, vaan pelko, pääseekö tuolta hengissä pois. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä jatkan, että tosiaan häiritsee näissä ne taustatarinat, koska ne eivät ole uskottavia. Hyvältä idealta putoaa pohja pois, kun perimmäinen motiivi on todella heppoinen. Esimerkiksi Platform-elokuvakin oli tyhmä, koska ei vain ole mitään järkeä tuollaisessa vankilassa. Kuka sellaisen tekisi ja miksi? Ja keitä se henkilökunta muka on ja miksi se yksi ilmoittautui sinne vapaaehtoisesti? Näissä aina muka kerrotaan ihmismielen raadollisuudesta, mutta selitystä ei pohdita yhtään pidemmälle. 

Vierailija
4/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis eihän tuossakaan mitenkään raha ratkaissut, vaan pelko, pääseekö tuolta hengissä pois. 

Nimenomaan raha kun alunperin jäivät, vaikka näkivät merkkejä minkälaisia valintoja joutuvat tekemään rahan takia. Sittemmin pelko kun ei ollut ulospääsyä.

Vierailija
5/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista miten se loppui, mutta itseäni häiritsee tällaiset fiktiiviset juonet. Ensinnäkin, kuka oikeasti noin vain huvikseen maksaa, että saa nähdä ihmisten kuolevan. Jos saa kiksejä ihmisten tappamisesta, miksei tapa sitä viimeistäkin? 

Ja silti tosielämässä tapahtuu sellaista mitä ei mikään kauhukirjailija maailmassa pystyisi kuvittelemaan ja jos kirjoittais kirjan sellaisesta kriitikot niittaisi epäuskottavana, vai mitä sanot Itävallan kellaritapauksesta jossa isä piti tytärtään vangittuna 24 vuotta?

Vierailija
6/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan raha kun alunperin jäivät, vaikka näkivät merkkejä minkälaisia valintoja joutuvat tekemään rahan takia. Sittemmin pelko kun ei ollut ulospääsyä.

On niin pitkä, kun olen tämän katsonut. Eivätkö ne kuitenkin yrittäneet sieltä ulos, kun tajusivat, että porukkaa kidutetaan, mutta eivät enää siinä vaiheessa päässeet? 

Vierailija
7/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä ihan lopussa raha, ulospääsy ilman rahoja oli mhdollinen, mutta ei sitä valinnut.

Vierailija
8/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut jo muutama vuosi sitten, oli todella hyvä! Olen sen jälkeen yrittänyt löytää muita vastaavia, mutta en ole löytänyt. Olen kauhuelokuvien suurkuluttaja ja on aina vaikea löytää uusia elokuvia, joita en olisi nähnyt ja jotka olisivat myös hyviä. Tällainen genre on kuitenkin todella kiinnostava, jossa sekoittuu kauhu ja ihmisen mieli, kuten juuri tässä elokuvassa.

Vierailija
9/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä jatkan, että tosiaan häiritsee näissä ne taustatarinat, koska ne eivät ole uskottavia. Hyvältä idealta putoaa pohja pois, kun perimmäinen motiivi on todella heppoinen. Esimerkiksi Platform-elokuvakin oli tyhmä, koska ei vain ole mitään järkeä tuollaisessa vankilassa. Kuka sellaisen tekisi ja miksi? Ja keitä se henkilökunta muka on ja miksi se yksi ilmoittautui sinne vapaaehtoisesti? Näissä aina muka kerrotaan ihmismielen raadollisuudesta, mutta selitystä ei pohdita yhtään pidemmälle. 

Ajoittain tuntuu että tällaisten käsikirjoittajilla on naiivin mustavalkoinen käsitys maailmasta. Pahoja asioita tapahtuu koska on pahoja ihmisiä jotka tekevät pahoja asioita. Mutta kun se ei mene niin. Ei ole erikseen pahoja ihmisiä ja pahoja asioita. Ensisijaisesti ihminen pyrkii henkilökohtaiseen hyötyyn.

Vierailija
10/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut jo muutama vuosi sitten, oli todella hyvä! Olen sen jälkeen yrittänyt löytää muita vastaavia, mutta en ole löytänyt. Olen kauhuelokuvien suurkuluttaja ja on aina vaikea löytää uusia elokuvia, joita en olisi nähnyt ja jotka olisivat myös hyviä. Tällainen genre on kuitenkin todella kiinnostava, jossa sekoittuu kauhu ja ihmisen mieli, kuten juuri tässä elokuvassa.

Ei mun mielestä ole kauhugenre, psykologinen jännäri enemmän. Pureudutaan ihmismielen synkimpiin sopukoihin ja kun on tosi kyseessä on oma minä aina etusijalla.

Vierailija
11/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti tosielämässä tapahtuu sellaista mitä ei mikään kauhukirjailija maailmassa pystyisi kuvittelemaan ja jos kirjoittais kirjan sellaisesta kriitikot niittaisi epäuskottavana, vai mitä sanot Itävallan kellaritapauksesta jossa isä piti tytärtään vangittuna 24 vuotta?

Silti näillekin löytyy selitettävät motiivit ja taustat ja vangitsijaisälläkin on inhimilliset heikot kohdat ja tietyllä tapaa looginen toimintatapa. Elokuvissa ei koskaan. Nämä ovat vain robotteja, jotka eivät tee virheitä ja kaikki on huolella suunniteltu ja kerätty kaiken maailman turvamiehet ja automaattilukot. Muka ovat sadisteja, jotka nauttivat kiduttamisesta, mutta silti ilmekään ei värähdä, kun näkevät toisten kärsivän. Hädin tuskin katsovat päälle. 

Vierailija
12/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ihan lopussa raha, ulospääsy ilman rahoja oli mhdollinen, mutta ei sitä valinnut.

Miten se siis loppui, minä en muista? 

Vierailija
13/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kerro jos joku lukija haluaa katsoa.

Vierailija
14/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mielestä ole kauhugenre, psykologinen jännäri enemmän. Pureudutaan ihmismielen synkimpiin sopukoihin ja kun on tosi kyseessä on oma minä aina etusijalla.

Näissä on minun mielestäni todella tylsää ja yksioikoista vedota synkimpiin sopukoihin, jos oikeasti vaihtoehdot ovat kuole tai päätä jonkun toisen kuolemasta. Ei ihmisen tarvitse olla mitenkään paha, jos asettaa oman henkensä toisen edelle. Jompikumpi kuolee joka tapauksessa, eikä ketään palkita siitä, että päätti kuolla toisen sijasta. Se pelin ylläpitäjähän siinä todellisuudessa valitsee, mutta hänen mielen sopukoista ei kukaan ole kiinnostunut. 

Vierailija
15/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kerro jos joku lukija haluaa katsoa.

No kirjoita isolla spoiler. Jos joku haluaa katsoa tämän elokuvan, ottaa joka tapauksessa riskin lukiessaan ketjua. 

Vierailija
16/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näissä on minun mielestäni todella tylsää ja yksioikoista vedota synkimpiin sopukoihin, jos oikeasti vaihtoehdot ovat kuole tai päätä jonkun toisen kuolemasta. Ei ihmisen tarvitse olla mitenkään paha, jos asettaa oman henkensä toisen edelle. Jompikumpi kuolee joka tapauksessa, eikä ketään palkita siitä, että päätti kuolla toisen sijasta. Se pelin ylläpitäjähän siinä todellisuudessa valitsee, mutta hänen mielen sopukoista ei kukaan ole kiinnostunut. 

Ei kaikki tehtävät olleet kuole tai minä kuolen-tehtäviä.

Vierailija
17/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki tehtävät olleet kuole tai minä kuolen-tehtäviä.

Eivät olleetkaan, mutta ulospääsy oli tai ainakin annettiin ymmärtää olevan. Ja yleensäkin näissä elokuvissa on kyse juuri tästä. 

Vierailija
18/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon katsonut. Ei nyt mikään kummoinen.

Itsellä kesken tällä hetkellä Unsane, taitaa olla Viaplayn puolella.

Vierailija
19/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, voisiko joku nyt oikeasti kertoa, miten se loppu meni. Jäi vaivaamaan. 

Vierailija
20/38 |
15.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala, mutta mielenkiintonen kun jaksoin katsoa loppuun, vaikken muistakaan miten päättyi. Eikö se ollut se elokuva jossa joukko ihmisiä oli kutsuttu jonnekin, ja istuivat sitten pöydän ääressä ja vuoronperään saivat tehtäväkseen joko tehdä jotain kamalaa tai jotain toista.. Ja touhu meni veriseksi jne.