Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia mattoja voi tehdä kotona

Vierailija
17.08.2013 |

ilman kangaspuita?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räsymattoja letittämällä.. Katoo kaikki lumput hyvin noihin ja niistä saa tosi kivan näköisiä. :)

Vierailija
2/11 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö novitalla on sitä flipflop lankaa? En ole ehtinyt kokeilla, mutta siitähän kai sai jotain kylppärimattoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkkaamalla! Esim. ontelokuteesta, trikookuteesta tai mistä vaan räsyistä. Netistä saa ilmaisia malleja. Niskat tosin kipeytyy jos innostuu liikaa...

Vierailija
4/11 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiirimattoja :)

Vierailija
5/11 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kankaidenkeruu meneillään tämäntapaiseen: http://beckyhaycox.com/hamblog/wp-content/uploads/2011/11/rag-rug.jpg

Tehdään säkkikankaalle ompelukoneella, kirjassa Iki-ihanat käsityöaarteet on suomenkielinen ohje.

Vierailija
6/11 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 00:12"]

Mulla on kankaidenkeruu meneillään tämäntapaiseen: http://beckyhaycox.com/hamblog/wp-content/uploads/2011/11/rag-rug.jpg

Tehdään säkkikankaalle ompelukoneella, kirjassa Iki-ihanat käsityöaarteet on suomenkielinen ohje.

[/quote]

Siirrä vaa pyykkikaappi lattialle, niin säästyt vaivalta.

Vierailija
7/11 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 00:05"]

Räsymattoja letittämällä.. Katoo kaikki lumput hyvin noihin ja niistä saa tosi kivan näköisiä. :)

[/quote]

Miten kiinnität letit toisiinsa?

Vierailija
8/11 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/11 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. kymppärimatto vanhoista pyyhkeistä. Minä revin kolmen väristä froteeta ja kiinnitin kolmen kuteen päät ompelemalla yhteen. Letitin niin paljon kuin kudetta oli, ja jatkoin kudetta ompelemalla uudet kuteen vanhojen jatkoksi. Letitin pitkän pötkön valmiiksi ja sitten ompelin siksakilla letin soikeaksi matoksi. Tuli tosi kiva matto. =)

Samalla tekniikalla olen tehnyt pyöreitä mattoja.

Leikkaan vanhat t-paidat, pyyhkeet, lakanat kuteiksi. Hyötykäytän kaiken sellaisen materiaalin mitä ei voi kirpparilla myydä eteenpäin. Trikookuteista olen virkannut mattoja, toimii yhtä hyvin kuin valmis trikookude, mutta on paljon edullisempaa ja ekoligisempaa.

Olen tehnyt vanhoista villa/akryylilangoista ihania tupsumattoja. Olen tehnyt kasan (todella ison kansan) tupsuja ja kiinnittänyt ne verkkoon. Kuminen verkko, jotkut kai kutsuu sitä maton liukuesteeksi, on siitä kätevä, että matto pysyy paikoillaan eikä ole pelkoa, että liukuisi jalan alla.

Verkkoa saa ostettua hyvin monesta kaupasta, esim Etolasta.

Olen myös tehnyt ns. ryijymaton verkkoon, solmimalla sen täyteen langanpätkiä. Viimeeksi tein Aava-langasta vihreän kirjavan maton. Ihanan pehmeä matto. Toimii myös kylppärissä, koska villa kastuessaan ei tunnu märältä.

Vierailija
10/11 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Letit voit tietysti ommella myös käsin yhteen. Ensimmäisellä kerralla ompelin käsin, mutta otti pikkusen sormiin se homma, joten nykyään ompelen letit kiinni koneella. Sujuu vähän kivuttomammin ja mopeammin. =)

Vierailija
11/11 |
11.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö se letti ole aika paksu...mitenhän se ompelu onnistuu tavallisella ompelukoneella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän