Tottuuko ikinä vauvan potkuihin?
Olen ensimmäistä kertaa raskaana ja viikolla 20. Nyt vauva on moukaroinut sisuksia jo kaksi viikkoa ja tiedän, että tämä on vain alkusoittoa ja pahin vielä edessä. Mutta tottuuko näihin ikinä? Tuntuu koko ajan epämukavalta, mikään asento ei ole hyvä kun maha muljahtelee potkuista koko ajan ja alkaa jo ottaa päähän koko homma. Hormonihuuru ei myöskään auta tilannetta, pinna on muutenkin kireällä ja koko ajan itkettää! Oi tätä autuasta raskausaikaa kun naisen pitäisi olla elämänsä kunnossa ja hehkua. Juuei...
Kommentit (6)
Kyllä niihin tottuu! Itse koin sen tosi rauhottavana et tunsin kun lapsella oli kaikki hyvin😍
En halua pelotella mutta itse koin vauva liikkumisen koko raskauden ajan epämukavana ja vähän ällöttävänä. Ehkä tmi, mutta esim seksiin oli mahdoton keskittyä kun kesken kaiken maha lähtee liikkeelle ja tajuaa lapsen olevan "aktissa mukana". Jalat pysyi kiinni loppuraskauden.
Tottuu niihin tavallaan. Ja erilaisiksihan ne muuttuvat kun sikiö kasvaa. Näin viimeisillä viikoilla se on aika möyrintää ja mylläystä, mutta myös mieltärauhoittavaa koska niistä tietää että kaveri on hengissä.
Tässä toisessa raskausessa mulla meni aika pitkään että sisäistin vatsan möyrinnän johtuvan vauvasta eikä suoliongelmista. 😁 Istukka on nyt edessä, ekan kohdalla oli takana, ja musta potkut oli silloin lempeämpiä alusta alkaen.
Ja kun tyyppi on ulkona, menee hetki tottua ettei potkuja enää tunnu. :D
Vierailija kirjoitti:
Tottuu niihin tavallaan. Ja erilaisiksihan ne muuttuvat kun sikiö kasvaa. Näin viimeisillä viikoilla se on aika möyrintää ja mylläystä, mutta myös mieltärauhoittavaa koska niistä tietää että kaveri on hengissä.
Tässä toisessa raskausessa mulla meni aika pitkään että sisäistin vatsan möyrinnän johtuvan vauvasta eikä suoliongelmista. 😁 Istukka on nyt edessä, ekan kohdalla oli takana, ja musta potkut oli silloin lempeämpiä alusta alkaen.
Ja kun tyyppi on ulkona, menee hetki tottua ettei potkuja enää tunnu. :D
Jotenkin hellyyttävä ajatus että raskaudessakin voi olla asioita joita kaipaa vauvan synnyttyä! On ollut sen verran sulateltavaa näissä muutoksissa etten ole edes miettinyt tuota asiaa! Jotenkin rauhottava ajatus myös että tämäkin loppuu aikanaan ja sitäkin saattaa kaivata. Kiitos!
Ap
Vierailija kirjoitti:
No nyt se vielä mahtuu tekemään sirkusemppujaan mutta liikkuminen rajoittuu kun tila vähenee, tosin samaan aikaan sen voimat kasvaa.
En ollut tullut ajatelleeksi tätä mutta tämä helpottaa!😁 Koska ei ne potkut ole epämukavia itsessään vaan se jumalaton möyriminen puolelta toiselle niin että tuntuu kun vauva kaivaisi itseään pihalle neljästä suunnasta samaan aikaan😅 Ottaisin ilomielin kovempia potkuja jos ne olisi vähän enemmän paikallaan!
Ap
No nyt se vielä mahtuu tekemään sirkusemppujaan mutta liikkuminen rajoittuu kun tila vähenee, tosin samaan aikaan sen voimat kasvaa.