Bentsoista taas
Ero alla. Suhde kuluttava ja pääsen vielä eheytymään mutta on ikävä ja itkettää, en meinaa selvitä normaalista mitenkään.
Jos otan opamoxin 15 esim 1-2 kertaa päivässä, niin kuinka pitkään uskallan jatkaa?
Mulle siis määrätty paniikkikohtauksiin ja ollut vuosia satunnaisessa käytössä, purkissa lukee 1-3 päivässä pahimpiin oireisiin ja tuo purkki kestää yleensä muutaman kuukauden.
Nyt en vaan jaksa, en tiedä kestänkö.
Oon ihan liian herkkä muutenkin ja ahdistunut koko ajan, kaikki itkettää, tunnen itseni todella huonoksi enkä oikein haluaisi pysyä hengissäkään näiden arvottomuuden tunteiden takia, pidättelen itkua koko ajan ilman ja romahdan kun pääsen olemaan yksin ja tää ahdistus luo myös pahaa dissosiaatiota.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Joo mömmöjä vaan kroppa täyteen sillä kaikki paranee.
No ei ainakaan parane asiasta mitään tietämättömien hölmöjen epäempaattisilla kommenteilla. Älä kommentoi asiaa, josta et tiedä etkä ymmärrä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Noh, olen nyt tosiaan mennyt maks kuuden tunnin yöunilla. Tänä aamuna sain aamutreenit sisulla puoliksi tehtyä kunnes hajosin täysin, en osaa hillitä itkukohtauksia ja ahdistus on maksimissaan.
Tiedän kyllä kaikki ahdistuneisuuden hallintakeinot ja koetan niitä itsepintaisesti suorittaa, aina ei vaan kykene hillitsemään. Pitäisi uskaltaa lähteä kauppaankin, mulla ei ole ruokaa kotona enää (ei tosin ruokahaluakaan) kun hävettää itkuisena lähteä julkisille paikoille.
Epätoivo, arvottomuus, ahdistus ja suru on aika musertavana pinnassa nyt. Otin puolikkaan jos auttaisi, että pääsen kauppaan.
Onko mun sit tosiaan parempi itkeä sängyn pohjalla mietiskelemässä millä saisi hengen itseltään, kun kaikki tuntuu liialta? Vai mikä neuvosi on?
Säälittävää kyllä aikuiselta ihmiseltä, tiedän.
Kiitos rakentavasta kommentistasi.
Ap
Bentsojen määrääminen alaikäisille pitkäaikaiseksi lääkkeeksi tulisi kriminalisoida. Täysin vastuutonta toimintaa lääkäreiltä tuhota kehittyvä keskushermosto ja aiheuttaa lääkeriippuvuus lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, olen nyt tosiaan mennyt maks kuuden tunnin yöunilla. Tänä aamuna sain aamutreenit sisulla puoliksi tehtyä kunnes hajosin täysin, en osaa hillitä itkukohtauksia ja ahdistus on maksimissaan.
Tiedän kyllä kaikki ahdistuneisuuden hallintakeinot ja koetan niitä itsepintaisesti suorittaa, aina ei vaan kykene hillitsemään. Pitäisi uskaltaa lähteä kauppaankin, mulla ei ole ruokaa kotona enää (ei tosin ruokahaluakaan) kun hävettää itkuisena lähteä julkisille paikoille.
Epätoivo, arvottomuus, ahdistus ja suru on aika musertavana pinnassa nyt. Otin puolikkaan jos auttaisi, että pääsen kauppaan.Onko mun sit tosiaan parempi itkeä sängyn pohjalla mietiskelemässä millä saisi hengen itseltään, kun kaikki tuntuu liialta? Vai mikä neuvosi on?
Säälittävää kyllä aikuiselta ihmiseltä, tiedän.
Kiitos rakentavasta kommentistasi.Ap
Olen eri kuin kenelle vastasit, mutta haluan vain sanoa, että vaikka nyt tuntuu kamalalta se menee vielä ohi. Jos koet tarvitsevasi lääkitystä ja sinulla on resepti, voit varmasti käyttää sitä ainakin muutaman viikon, kunhan et lähde nostamaan annostusta omin päin.
Vaikea ahdistus on niin hirveä kokemus, etten toivoisi sitä kenellekään. Useimmat, jotka sitä eivät ole kokeneet eivät voi sitä ymmärtää.
Voimia sinulle ❤️
Vierailija kirjoitti:
Ja sun apu ja neuvo tuskastuneisuuteen oli...?
Vierailija kirjoitti:
Bentsojen määrääminen alaikäisille pitkäaikaiseksi lääkkeeksi tulisi kriminalisoida. Täysin vastuutonta toimintaa lääkäreiltä tuhota kehittyvä keskushermosto ja aiheuttaa lääkeriippuvuus lapselle.
Kiitos kommentistasi ja olen samaa mieltä, mutta täytin tänään 33 :D eipä ole muuten ikinä ollut yhtä kamalaa syntymäpäivää.
Otin sen puolikkaan ja pystyin jo siivoilemaan eikä enää itketä ihan niin kovaa.
Ap
mulla brintellix hillitsi ahdistusoireita, mutta alkoi vaikuttamaan vasta pari kk jälkeen. Propral voi auttaa myöskin, mutta sitä en ole kokeillut.
Söin kriisitilanteessa vajaan vuoden putkeen, todellinen teho oli varmaan lakannut jo kuukausia ennen. Lääkärini oli onneksi ymmärtäväinen ja ihana ihminen.
Vierailija kirjoitti:
mulla brintellix hillitsi ahdistusoireita, mutta alkoi vaikuttamaan vasta pari kk jälkeen. Propral voi auttaa myöskin, mutta sitä en ole kokeillut.
Propral käytössä myös paniikkihäiriöön, hillitsee fyysisiä tuntemuksia.
Jos mulla on nyt niin tuskanen olo, että mietin jo kuinka saan hengen itseltäni enkä pääse romahdusten takia ovesta ulos niin en ehkä haluaisi odotella paria kuukautta..
Seronil on joskus ollut vakikäytössä, mietin kyllä sen aloittamista uudelleen mutta ne aloitusoireet oli kamalia, jouduin kuitenkin syömään rauhoittavaa plus nukahtamislääkettä, koska seronil ajoi ylikierroksille. Maniaa ja holtitonta käytöstä jos ei lasketa niin oikein mainio lääke oli, teki vaan tuhoa paljon persoonalle.
Ap
Omakohtaisesti voisin sanoa Opamoxin lähes pelastaneen elämäni.
Olin jo hyvää vauhtia syrjäytymässä vaikka vielä töissä kävinkin, tosin lopulta myös työssäkäynnin osalta alkoi seinä nousta vastaan alati pahenevan ahdistuksen sekä sosiaalisten tilanteiden pelon takia.
Lääkäri yksityisellä määräsi 1-2 Opamox/vrk ja tuota annostusta käytin reilun kahden vuoden ajan ja hiljalleen lääkkeiden tukemana onnistuin saamaan ns normaalin elämän takaisin.
Opamoxin tukemana kykenin altistamaan itseäni sosiaalisille tilanteille ja asioin kaupoissa tavanomaista enemmän jne, mutta ilman lääkitystä tuo ei olisi ikinä onnistunut.
Käytön lopetin vastoin ohjeita ns seinään ilman merkittäviä ongelmia. Nyt olen ollut lääkkeittä noin 3 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat tunnetusti empaattista ja avuliasta kansaa.
Taas itkettää, tää on kamalaa.
Tekis mieli vetää kännit, että sais edes hetkeksi loppumaan.
Tuntuu taas etten selviä, enkä tiedä edes haluaisinkokaan.
Kiitos, olette olleet avuksi kuitenkin<3
Ap
Vierailija kirjoitti:
Pois bentsoista ja tilalle Ketipinor 15mg. Ei jää koukkoon ja on turvallinen.
Ei mitään ssri p_skaa ikinä!😷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Odotapa muutama vuosi kun neurolepti syö kognitiosi - ja kyllä, myös pienillä annoksilla. Olet psykiatrian uhri pahinta laatua.
Olen syönyt Ketipinoria annos vaihtelu 25mg aina 400mg suurimman osan ajasta 200mg depot jo 8 vuotta. Sitten olantsapiini meni 3 vuotta 20mg päivässä ja nyt 10 mg. Peratsin on mennyt 2 vuotta 8mg vuorokausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ssri p_skaa ikinä!😷
Ketipinor ei ole ssri lääke.
Opamoxin lopettaminen on rankkaa jopa kuukauden kuurin jälkeen
Saan selviä vieroitusoireita kun pillerin vaikutus alkaa lakkaamaan, olot on entistäkin kamalampia, vaikka käyttöannostukset on alempia kuin ohjeistus. Oon kuin unessa.
Heräsin jo ennen viittä itkemään ja nyt on jumalattoman ahdistuksen ja toivottomuuden lisäksi sellainen todellisuudesta irrallaan oleva olo.
Otin kuitenkin puolikkaan, haluun eroon näistä kokonaan mutta en kuitenkaan pärjää epätoivon tunteiden kanssa.
Mitäköhän tässä pitäis tehdä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Saan selviä vieroitusoireita kun pillerin vaikutus alkaa lakkaamaan, olot on entistäkin kamalampia, vaikka käyttöannostukset on alempia kuin ohjeistus. Oon kuin unessa.
Heräsin jo ennen viittä itkemään ja nyt on jumalattoman ahdistuksen ja toivottomuuden lisäksi sellainen todellisuudesta irrallaan oleva olo.
Otin kuitenkin puolikkaan, haluun eroon näistä kokonaan mutta en kuitenkaan pärjää epätoivon tunteiden kanssa.Mitäköhän tässä pitäis tehdä?
Ap
Hakeudu päivystykseen. Auttavat sinua siellä.
Mä söin Opamoxia pienellä annostuksella ahdistukseen päivittäin melkein vuoden (ja ihan psykiatrin luvalla). Kun lopetti hitaasti vähentämällä annostusta niin ei tullut mitään ongelmia.
Ei siihen pienellä annostuksella voi fyysisesti jäädä koukkuun, koska se ei tuota euforiaa kuin todella isoilla annoksilla. Ja tämä euforia on juuri se, mihin ihmiset bentsoissa jäävät koukkuun. Osa muista bentsoista aiheuttaa sitä herkästi ja poistuessaan elimistöstä nopeasti aiheuttavat jo lyhyessä käytössä kovat vieroitusoireet.