Ootko ikinä pelännyt ruokaa?
Omia pelkoruokia mm. pasta, riisi, peruna, kaikki herkut jne. Uskallatko syödä mitä vaan ilman että pelkäät painon nousevan?
Kommentit (30)
Ite pelkään myös kaikkia juomia paitsi vettä. Muuta en juo. Ap
Syömishäiriöhän sinulla on. Mutta tiedät sen itsekin. Aikuinen ihminen ei pelkää mitään ruokaa, jos on terve.
Allergioiden ja keliakian takia kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Syömishäiriöhän sinulla on. Mutta tiedät sen itsekin. Aikuinen ihminen ei pelkää mitään ruokaa, jos on terve.
Typerää väittää heti syömishäiriöksi jos ei vaan halua lihota tai syödä mitään epäterveellistä.
No en pelkää. Kohtuus kaikessa. T. 49 kg/160 kg, suklaalevyn äärellä. :)
En syö ite siksi noita edellä mainittuja ruokia koska lihon niin helposti. Ap
Pelkään sirkkoja, hämähäkkejä, rapuja, mustekalaa, toukkia... Nämä kaikki syödään elävänä tai heitetään pataan elävinä... en pystyisi siis syömään niitä.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään sirkkoja, hämähäkkejä, rapuja, mustekalaa, toukkia... Nämä kaikki syödään elävänä tai heitetään pataan elävinä... en pystyisi siis syömään niitä.
Joo hyi D:
Pelkään.
Kerran oli runsaalla mustapippurilla maustettuun kastikkeeseen piilotettu mantelirouhetta ja eräässä ensi-illassa tarjottuun kalapiiraaseen jemmattu kokonaisia saksanpähkinöitä. Kummankaan ruuan yhteydessä ei mainittu, että sisltää mantelia tai sisältää pähkinää.
Anafylaktiseen shokkiin voi kuolla.
Isoa sikaa pelkäsi vähän ennenkuin se ammuttiin ja saatiin kinkuiksi ja aladoopiksi.
Leila Koo kirjoitti:
Pelkään.
Kerran oli runsaalla mustapippurilla maustettuun kastikkeeseen piilotettu mantelirouhetta ja eräässä ensi-illassa tarjottuun kalapiiraaseen jemmattu kokonaisia saksanpähkinöitä. Kummankaan ruuan yhteydessä ei mainittu, että sisltää mantelia tai sisältää pähkinää.
Anafylaktiseen shokkiin voi kuolla.
😱
Vierailija kirjoitti:
Kaikenlaisia sekopäitä 🙄
Jos ei oo mitään hyvää sanottavaa niin parempi jättää kommentoimatta.
Itsellä on sairaalloinen tukehtumisen pelko ollut jo nyt 4 vuotta ja pahenee vain. On vain harva ruoka mitä uskallan nielaista, sellaisia pehmeitä, joihin on käytännössä mahdotonta tukehtua mm. nuudelit. Ja olen lähes sairaalloisen ylipainoinen, eli ei katso aina tuota.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on sairaalloinen tukehtumisen pelko ollut jo nyt 4 vuotta ja pahenee vain. On vain harva ruoka mitä uskallan nielaista, sellaisia pehmeitä, joihin on käytännössä mahdotonta tukehtua mm. nuudelit. Ja olen lähes sairaalloisen ylipainoinen, eli ei katso aina tuota.
Kuulostaa inhottavalta :( Sullakin taitaa olla aika rajoitettu ruokavalio myös?
Olen ollut tuossa tilanteessa joo silloin syömishäiriö-aikoina. Mä tosissani pidättelin itkua poikaystävän edessä kun söin kolme kuivaa näkkäriä iltapalaksi, vaikka en koko päivänä ollut syönyt mitään, koska ihan liikaa hiilaria!
Kerran taisin syödä neljäsosa palan poikaystävän roiskeläppä pitsasta (siis koko päivän aikana) ja ahdisti kamalasti koska rasva ja hiilari samassa.
Joskus oli sallittuja ruokia vain tonnikala, munan valkuaiset ja kasvikset, joissa oli maks 20kcal/100g. Pastat, riisit, spagetit jne oon tosi monesti ahdistuksissani heittänyt roskiin, siitä herkkumäärästä puhumattakaan, hitosti rahaa suoraan roskiin.
Oon nyt 32 ja aina stressaavissa tilanteissa edelleen se kaikki ahdistus kääntyy ruokaa vastaan, tosin pystyn pitämään jo makaronia kaapissa ahdistumatta.
Toivottavasti pääset eroon tuosta.
Äitini tekemää ruokaa olen pelännyt siitä asti, kun kahdeksanvuotiaana tulin kesken koulupäivän kotiin ja keittiön pöydällä mötkötti keitetty sianpää.
Koskaan ei voi(nut) tietää mitä ruoka sisältää. Kysyttäessä vastaus on ilkeäsävyinen huuto, että maista - et ole millekään allerginen. Nyt hänen suurinta huvia on piilottaa/sotkea rypsioljyä liki kaikkeen tarjottavaan - siksi en mielellään kyläillessäni syö kokkailujaan.
N 45
En pelkää painon nousevan, mutta IBS:n takia pelkään syömisen jälkeistä kipua, ripulia yms.
No en tietenkään. Jos en halua lisää kaloreita, niin sitten en vain syö sitä ruokaa. Mutta ei se mitään pelkoa ole ja voin hyvillä mielin syödä ihan kaikkea.
Poikkeuksena toki esimerkiksi ruokamyrkytysvaara.
No en oo pelännyt painon nousevan. Mutta kieltämättä esim. Intiassa on toisin paikoin ihan viisasta pelätä ruokaa... että mitä pistää suuhunsa.