No voi nyyh nyyh! On se nyt kamalaa, jos työttömiä aletaan haastattelemaan 2 viikon välein ja pitää raportoida työnhausta!
On se nyt kerrassaan kamalaa, kun joutuu jotain etuuksiensa eteen tekemäänkin!
Tietääkseni työttömyysetuus on vastikkeellista ihan nykyisinkin. Eli se tarkoittaa sitä, että sitä saadakseen on aktiivisesti yritettävä työllistyä. Se ei tarkoita sitä, että silloin makoillaan päivät pitkät kotisohvalla! Eli tuo uudistus vie asioita aivan oikeaan suuntaan, jos tuo toteutuu.
Kommentit (25)
Verorahoistahan tämänkin älyttömyyden kustannukset maksetaan. Jos avoimia työpaikkoja on 17000, ja työttömiä lähes 600000, niin millä tavoin nämä haastattelut tuovat työtä tuolle väliin jäävälle reilulle puolelle miljoonalle työttömälle?
Me ay-liikkeessä vastustamme ehdottomasti kaikkea aloitteellisuutta työnhakuun kuin myös työntekoon. Sehän on porvarien salajuoni vai mitä ne oli!
Vierailija kirjoitti:
Loistavaa, josntämmöinen käytäntö tulee voimaan!
Ja toivottavasti edes jokunen ”tapatyötön”saataisiin töihin!
Oman työpaikkasiko luovutat?
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyöttömistä suurin osa on tosiasiassa työkyvyttömiä.
Mainitut toimenpiteet tarkoittaisivat valtavaa työmäärää ja byrokratiaa, joka ei kuitenkaan johda työllisyyden lisääntymiseen. Työkyvytön ei muutu työkykyiseksi eikä työpaikkoja synny lisää, vaikka kuinka raportoidaan ja palaveroidaan.
Vakuutuslääkäreiden ja asiantuntijalääkäreiden mielestä ei ole olemassa työkyvyttömyyttä.
Anteeksi, jos olen työttömänä etsimässä koulutustani vastaavaa työtä, mitä olen valmis tekemään eläkeikääni (jos sellaista koskaan tulee) asti. Nykypäivänä on enemmän ihmisiä, jotka ovat tehneet määräaikaisia ja yrittäneet päästä vakinaisiin hommiin. Nyt kuinkahan mones määräaikainen homma minulla on menossa ellei korona pilaa tätäkin kuten keväällä. Se oli alani työ ja olisi ollut tulevaisuuteni kannalta hyvä työkokemus, mutta korona vei. Onhan näitä työttömiä,jotka eivät haluaisi töihin, edes pieneenkään mutta en kuulu niihin.