Jos olet saanut masennuslääkkeet ahdistukseen, kuinka kauan meni että auttoi?
Mitä lääkettä käytit? Oliko millaisia sivuoireita?
Kiitos jos vastaat ❤️
Kommentit (16)
Masennuslääkkeet ei auttaneet koskaan mutta menin niistä aivan täysin sekaisin ja lääkäri otti sen sitten todisteena siitä, että olen aivan täysin sekaisin ja hyvä etten suljetulle päätynyt. Ei enää koskaan.
Nro 1 jatkaa vielä : Lääke Sertralin. Sivuoireina alussa vilun väristyksiä.
SSRI-lääkkeet eivät auttneet ollenkaan. Bentsot auttoivat välittömästi. En enää suostuisi kokeilemaan SSRI:tä, sillä niistä tuli vain huonompi olo.
Seroxat/paroksetiini, toimi miltei heti jo 20 mg annoksella ahdistukseen eli ei tarvinut odottaa kuukautta tai kahta viikkoa. Annos nousi parissa vuodessa 60 mg:ksi. Sivuvaikutukset alussa: sukuvietin katoaminen miltei täysin, jäykät leuat/pakottava tarve purra hampaita yhteen. Nuo meni ohi alle kuukaudessa, ainakin leukojen jäykkyys. Pidemmällä aikavälillä ehkä hikoilu, lihominen, viivästynyt ejakulaatio, ehkä kaukonäön nopea huonontuminen, maanista poukkoilua nopean teknomusan tahdissa ja hullua cola light-limsan kulutusta (jostain syystä nämä lääkkeet aiheuttaa hullun himo cola lightiin). Lääke tuntui toimivan alussa parhaiten ja menettävän tehonsa parissa vuodessa.
Kiitokset vastauksista!
Voi mitenkähän tässä nyt kannattaisi tehdä? Lääkäri ei suosittele rauhoittavia. Elämäntilanne on aivan sietämätön. En ole koskaan aiemmin tarvinnut/käyttänyt mitään psyykenlääkkeitä.
-Ap-
Valitettavasti ahdistuksesta kärsivät elävät nyt entistä vaikeampia aikoja Suomessa, sillä lääkärit ovat muuttuneet todella, TODELLA nihkeiksi määräämään juuri niitä lääkkeitä, jotka ahdistukseen parhaiten toimivat. Siis bentsoja.
Kokeilin kahdeksaa eri merkkiä - ainoakaan ei tehonnut. Rauhoittavat auttavat ahdistukseen, ja niitä löytyy myös pitkävaikutteisina.
Mä varasin ajan yksityiselle, elämä ollut viime vuodet hirveää ja ei tämä tilanne tule muutamaan vuoteen muuttumaan. Oli myös fyysisiä oireita. Lääkäri kirjoitti mielialaan Brintellixiä, viikon syönyt ja mielestäni jaksan paremmin. Tällä mennään nyt seuraavat kuukaudet.
Mirtazapin (neljäsosa pienimmästä tabletista) auttoi kahdessa päivässä. Ekan päivän olin tosi väsynyt, mutta sen jälkeen tuntui kuin olisin saanut elämäni takaisin. Ainoana sivuvaikutuksena oli ruokahalun kasvu.
Lopetin ilman ongelmia pari kuukautta myöhemmin, kun pahiten ahdistusta aiheuttanut juttu oli ohi.
Vierailija kirjoitti:
Kiitokset vastauksista!
Voi mitenkähän tässä nyt kannattaisi tehdä? Lääkäri ei suosittele rauhoittavia. Elämäntilanne on aivan sietämätön. En ole koskaan aiemmin tarvinnut/käyttänyt mitään psyykenlääkkeitä.-Ap-
Avioero saattaisi olla parempi vaihtoehto.
Ei auta lääkkeet. Ne vaan lihottaa.
EN mä käytä masennuslääkettä vaikka sellainen onkin. Ongelmat ovat todellisia ja ne pitää ratkaista tai kuolen pois. EI ole edes kehittynytttä persoonaa, on vain filosofin ajatusmaaolma.
Täysi teho jossain 3 kuukaudessa. Alussa meni olo vain huonompaan suuntaan. SSRI-lääke.
Jos et saa lääkettä, kokeile esim. Ksm66-valmiste, jota olen nyt 2 päivää ottanut, tänään helpompi olla jostain syystä, mahaan tosin taitaa ottaa.
Itse olen kokeillut lähes kaikki mahdolliset mielialalääkkeet, eikä mikään oikein sovi: ei vaikutusta tai aloitus tai sivuoireet sietämättömät. Bentso pieninä annoksina toimii jotenkin, mutta "vieroitus" tuo taas pahan olon.
Tai sitten vaihda lääkäriä.
Reilu viikko, vajaa kaksi viikkoa.