Voisiko joku selittää, miksi maskit eivät suojaa käyttäjäänsä tartunnoilta mutta estävät itseä levittämästä
Mistä ne viiruset tietää mennä vaan toiseen suuntaan muttei toiseen.
Kommentit (33)
Muistakaa desinfioida puhelin JOKA kerta kun te hysteeriset maskiämmät koskette sitä. 😂
Onko tätä joku oikeasti tutkinut vai pohjautuuko ihan arvailuille?
Koska virus voi mennä ihosta tai silmistä sisään
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin maski suojaa sekä itseä että muita. Miksi me hoitajat pitäisimme maskeja, jos ne eivät suojaisi meitä? Suomen hallitus on pihalla maskisuositustensa kanssa. Ei ole kunnon asiantuntemusta, kuunnellaan näitä virkahenkilöitä,joilla ei ole alan asuantuntijuutta, kuten Varhila. Säälittävää touhua. Maskit päälle, suojelette itseänne sekä muita.
Hoitajana varmasti tiedätkin, että hoitajien työssään käyttämille maskeille on ihan erilaiset laatuvaatimukset (esim CE merkintä) kuin nk kansanmaskeille.
miksei voida tehdä ilmatiivitä maskeja ja vaikka metallista. Tehoaa varmasti ihan kaikkiin tauteihin.
Hyvälaatuinen kaasunaamari antaa parhaan suojan ja on kevyin näistä erilaisista suojista hengittää. Huonoa noissa on että jos laseja tarvitsee, niin naamaria varten joutuu teettämään omat lasinsa ja kyllähän kanssaihmiset panevat merkille, minkä osa voi kokea negatiivisena.
Kyllähän se lisäisi käyttöä jos tietäisi, että suojaavat myös itseä. Kaikki ajattelee, että eihän mulla mitään tautia ole niin miksi käyttäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin maski suojaa sekä itseä että muita. Miksi me hoitajat pitäisimme maskeja, jos ne eivät suojaisi meitä? Suomen hallitus on pihalla maskisuositustensa kanssa. Ei ole kunnon asiantuntemusta, kuunnellaan näitä virkahenkilöitä,joilla ei ole alan asuantuntijuutta, kuten Varhila. Säälittävää touhua. Maskit päälle, suojelette itseänne sekä muita.
Hoitajana varmasti tiedätkin, että hoitajien työssään käyttämille maskeille on ihan erilaiset laatuvaatimukset (esim CE merkintä) kuin nk kansanmaskeille.
Osalla suomalaisista, kertakäyttöisten nenä-suusuojien valmistajista on sertifiointiprosessi menossa ja "kansanmaski" muuttuu CE-hyväksytyksi, kun sertifikaatti on seinällä ja maskiin painetaan hyväksynnän osoittava kirjain/numerosarja.
Ei tullut vielä vastausta AP:n kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Tulihan. Maski molempiin suuntaan suojaa itseäsi, että muita. Ilman maskia saat virukset suodattamattomina suoraan hengitystiehyeisiisi. Maskia pitäessäsi, suojaat itseäsi ja muita viruspartikkeleilta. Mitä pienemmän virusannoksen saat, sen lievempi tauti on, nykytiedon mukaan. Vapaa valinta, ole hyvä. T.Bioanalyytikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulihan. Maski molempiin suuntaan suojaa itseäsi, että muita. Ilman maskia saat virukset suodattamattomina suoraan hengitystiehyeisiisi. Maskia pitäessäsi, suojaat itseäsi ja muita viruspartikkeleilta. Mitä pienemmän virusannoksen saat, sen lievempi tauti on, nykytiedon mukaan. Vapaa valinta, ole hyvä. T.Bioanalyytikko.
Kiitos selkeästä tiivistyksestä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaan kun koko ajan on sanottu että tavallinen maski ei suojaa itseä, vain muita. Ymmärrän sen että kaikki hyötyvät jos kaikki käyttävät maskia. Mutta sitä en, että jos minulla on korona ja maski, toinen henkilö ei saisi minulta koronaa, eli partikkelit eivät läpäise kangasta minusta poispäin. Mutta jos minulla on maski ja toisella maskittomalla on korona, minä voin sen koronan saada, koska nyt se minun maskini läoäiseekin minun suuntaani niitä partikkeleita. Selittäkää nyt tämä fysikaalinen läpäisyperiaate tässä. Ja joo, tiedän ettei suoja ole 100 prosenttia mihinkään suuntaan.
Niiden ohjeiden mukaan jos toimii, että ottaa maskin pois pärskimisen ajaksi niin eihän se estä minkään leviämistä, että yks tyhjän kanssa koko rätit.