No niin, syödäänkö perjantain kunniaksi jotain uutta?
Ei aina niitä pitsoja, tacoja, salaattivariaatioita. Jotain uutta nyt kehiin!
Ideoita? Mitä haetaan kaupasta?
Kommentit (11)
Meillä hirven sisäfilettä (possukin käy), johon tehdään pitkä viilto, viiltoon timjamia, suolaa, pippuria ja viilto umpeen siten, että pekonilla kieritellään filee ympäri ja grilliin; pinnat ruskeiksi ja paistellaan ja kopuksi folion sisään vetätytymään. Lisukkeeksi teen jotain uunijuureksia
Me teemme tänään avokadopastaa, mutta käytämme siinä riisi-kvinoaspagettia koska emme käytä gluteenia.
Eilen valmistimme yksinkertaist,a mutta hyvää ja riittoisaa kasviswokkia seuraavista aineista:
Kyssäkaalia
Parsakaalia
Kukkakaalia
Porkkanaa
Kesäkurpitsaa
Sipulia
Valkosipulia
Ananasta
Kookosmaitoa
Tattari-bataattinuudeleita
Mausteeksi suola, pippuri, juustokumina, kurkuma ja runsaasti curryjauhetta. Vähän kuivattua rakuunaa.
Jos välttämättä haluaa lihaa, niin tohonhan voi laittaa vaikka kanasuikaleita mukaan.
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 14:58"]
Me teemme tänään avokadopastaa, mutta käytämme siinä riisi-kvinoaspagettia koska emme käytä gluteenia.
Eilen valmistimme yksinkertaist,a mutta hyvää ja riittoisaa kasviswokkia seuraavista aineista:
Kyssäkaalia
Parsakaalia
Kukkakaalia
Porkkanaa
Kesäkurpitsaa
Sipulia
Valkosipulia
Ananasta
Kookosmaitoa
Tattari-bataattinuudeleita
Mausteeksi suola, pippuri, juustokumina, kurkuma ja runsaasti curryjauhetta. Vähän kuivattua rakuunaa.
Jos välttämättä haluaa lihaa, niin tohonhan voi laittaa vaikka kanasuikaleita mukaan.
[/quote]
Jos ei käytä maitoakaan, mitä suosittelisit pastaan juustoa korvaamaan?
Minä olen laiskalla päällä oleva elämäänsä kyllästynyt erittäin nälkäinen vegaani. Piti tehdä kesäkurpitsalasagne soijarouheesta ja tofusta, mutten jaksa alkaa silputa mitään, joten meidän perjantairuokalista on tässä:
-Pakastewokkivihanneksia ja kikherneitä paistettuna (sekaan herkkusieniä jos niitä on)
-Grilliin pari maissintähkää ja marinoitua tofua ja miehelle grillimakkaraa (näkyy olevan ihan sopiva sää grillata, ja jos ei tää saatanan helle lopu niin muutan napajäätikölle)
-Jos päätän olla tuhma pistän myös ranskikset uuniin
-Koska makea parantaa vitutuksen, jälkiruuaksi friteerattua banaania ja soijavaniljakastiketta
MInä aion tehdä arancinejä eli italialaisia riisi-herne-lihapalleroita Hesarin ohjeen mukaan. En ole koskaan ennen tehnyt. Tämmöisiä siis http://www.hs.fi/ruoka/a1375246240821
Me itse asiassa teemme tuon avokadopastan ilman juustoa, unohdin ihan mainita. Joskus laitamme mukaan oliiveja ja/tai puolitettuja kirsikkatomaatteja (jotka paistetaan öljyssä ja maustetaan, sitten sekoitetaan mukaan), niin siihen saa vähän enemmän syötävää :)
t. 4
[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 15:16"]
Me itse asiassa teemme tuon avokadopastan ilman juustoa, unohdin ihan mainita. Joskus laitamme mukaan oliiveja ja/tai puolitettuja kirsikkatomaatteja (jotka paistetaan öljyssä ja maustetaan, sitten sekoitetaan mukaan), niin siihen saa vähän enemmän syötävää :)
t. 4
[/quote]
Alkuruokahan se avokadopasta on kuten muutkin nuo yksinkertaiset pastat, joten siksi siinä ei kuulukaan olla niin kauheasti syötävää. Sen päälle on tarkoitus syödä se aterian proteiiniruoka ja vihanneksia.
Kyllä me syödään se aina pääruaaksi ja aina on tultu ihan täyteen. Tehdään tosin yleensä 2-3x määrällä avokadoa kuin mitä ohje sanoo :) Ja siis siksi lisäämme siihen oliivia tai tomaattia, että jätämme sen juuston kokonaan pois.
Nom, tuota kesäkurpitsalasagnea täytyykin koittaa. Mutta lisäidea: kaupan sijaan siihen voi hakea aineksia metsästä, kun nyt parasta sienikautta kerran eletään.
Ei minulla kyllä kunnon avokadopastasatsin jälkeen enää napaan muuta mahtuisi. Kunhan vaan riittävän ravinteikasta pastaa ja kunnolla niitä avokadoja käyttää, niin voilà.
Avokadopasta!