Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä korona-aika on tehnyt teidän ihmissuhteille? Yksinäisyyttä? Riitoja?

Vierailija
14.08.2020 |

Mulla korona on aiheuttanut yksinäisyyttä. Asun yksin, kuten kai yli miljoona muutakin suomalaista, ja olen keväästä saakka jättänyt menemättä oikeastaan kaikkialle, mihin ei ole pakko. Välillä tuntuu, että seinät kaatuvat päälle.

Korona on myös aiheuttanut lähipiirissä välien kiristymistä, kun toiset ovat aika huolettomia ja järkkäilevät esim. isoja bileitä tai matkustavat viitsimättä noudattaa karanteeneja kunnolla, ja toiset kuuluvat riskiryhmään tai heidän läheisensä kuuluvat, ja heillä menee hermot toisten touhuun.

Välillä huomaan itsekin olevani kireä, kun esimerkiksi kaupassa joku yskii suojaamatta suutaan, tai ei osata pitää niitä turvavälejä. Muutaman kerran on tehnyt mieli tiuskaista ihan vieraalle ihmiselle. Eipä ole kuulunut tapoihin ennen koronaa...

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikuttanut mitenkään. Kaikki läheiseni ja ystäväni tietävät, että en aio ottaa mitään tarpeettomia riskejä viruksen suhteen. Pidetään yhteyttä viestittelemällä ja Skypen videoneuvottelujen kautta. Joillekin soittelen. Lisäksi olen joitain tavannut ulkona turvavälin päästä. 

Vierailija
2/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vaikuttanut mitenkään. Kaikki läheiseni ja ystäväni tietävät, että en aio ottaa mitään tarpeettomia riskejä viruksen suhteen. Pidetään yhteyttä viestittelemällä ja Skypen videoneuvottelujen kautta. Joillekin soittelen. Lisäksi olen joitain tavannut ulkona turvavälin päästä. 

Eikö sua ahdista, kun ei voi oikein mennä mihinkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on alkaneet ärsyttää. Osallistuin kivaan ulkoilmatapahtumaan, ja sielläkin oli jotain ihme bimboja, jotka kuohuviinipäissään halailivat ja horjahtelivat toisten päälle. Onneksi tulee syksy niin ei tule edes mieleen mennä mihinkään missä parveilee instasutturoita.

Vierailija
4/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi katketa välit ystävään minun varovaisuuteni vuoksi. Perheessäni on riskiryhmään kuuluvia. Varovaisuudestani loukkaannuttiin.

Vierailija
5/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderissä on ollut vaikeampaa saada satunnaisseuraa Korona-aikana.

Vierailija
6/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli suvussa iso ongelma: hautajaiset. Kuulun riskiryhmään, pelkäsin ihan valtavasti loukkaavani, kun oli pakko ilmoittaa etten tule. Onneksi asia taidettiin ymmärtää. Pelottaa vähän iäkkäiden vanhempieni puolesta nyt, kun he ovat menossa, riskiryhmää kumpikin sekä iän, että terveydentilan vuoksi.

Jos vainaja olisi ollut mulle vähän läheisempi, olisin varmaan mennyt silti. Tai en tiedä. Hankalaa.

Vierailija
7/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin ikuinen loma:)

Olemme muutenkin miehen kanssa kotitoimistolla joten mitään uutta tämä ei meille ole. Lukiolaisen kotonaolo erilaista kuin yleensä mutta pärjäämme hyvin.

Asumme okt:ssa joten tämä on kuin mökillä oloa koko ajan. Joka aamu uimaan, sitten poimimaan marjat aamiaiselle samalla kun sämpylät paistuu.

Koko päivä kupeksimista puutarhassa, jos ei muuta niin kuuntelen äänikirjoja. Sitten kun maltamme tulla sisään katsomme pari leffaa.

Lapsenlapset käy tässä viikoittain vanhempiensa kanssa, ollaan retkeilty lähialueilla.

Ei uskoisi että Helsingin keskustaan on vain 28 min ajomatka.

Ihanaa hyggeilyä, tätä ei olisi ollut ilman koronaa. Vietämme ylernsä lomat ulkomailla

Vierailija
8/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme muutenkin miehen kanssa kotitoimistolla joten mitään uutta tämä ei meille ole. Lukiolaisen kotonaolo erilaista kuin yleensä mutta pärjäämme hyvin.

Asumme okt:ssa joten tämä on kuin mökillä oloa koko ajan. Joka aamu uimaan, sitten poimimaan marjat aamiaiselle samalla kun sämpylät paistuu.

Koko päivä kupeksimista puutarhassa, jos ei muuta niin kuuntelen äänikirjoja. Sitten kun maltamme tulla sisään katsomme pari leffaa.

Lapsenlapset käy tässä viikoittain vanhempiensa kanssa, ollaan retkeilty lähialueilla.

Ihanaa hyggeilyä, tätä ei olisi ollut ilman koronaa. Vietämme ylernsä lomat ulkomailla

Jep. No täällä pienessä kerrostalokaksiossa on vähän eri meiningit istuskella itsekseen. Ap

Vierailija
9/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vuosien ajan ihmissuhteeni ovat toimineet netinkautta, lukuun ottamatta aivan lähimpiä omaisia. Niinpä koronalla ei ole ollut mitään vaikutusta näissä asioissa.

Vierailija
10/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin exän kanssa takaisin yhteen. 

Vierailija
11/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me nyt muutenkin ollaan paljon kotona. Ei ole vaikuttanut mitenkään oikeastaan paitsi että kaupassa ei käydä koko perheen voimin.

Lasten isovanhemmat asuu 400km päässä niin he nyt muutenkin käyvät harvemmin.

Vierailija
12/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo vuosien ajan ihmissuhteeni ovat toimineet netinkautta, lukuun ottamatta aivan lähimpiä omaisia. Niinpä koronalla ei ole ollut mitään vaikutusta näissä asioissa.

Sama.

Vierailija
13/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi katketa välit ystävään minun varovaisuuteni vuoksi. Perheessäni on riskiryhmään kuuluvia. Varovaisuudestani loukkaannuttiin.

Mulla on myös vähän kysymysmerkkinä tällä hetkellä välit yhteen ystävään hänen vastuuttoman käytöksensä vuoksi. Hankki ihan omalla toiminnallaan itselleen ja perheelleen koronan ja levitti sitä myös iloisesti ympäriinsä kun olisi pitänyt olla karanteenissa.

Oma erikoissairaanhoidon toimenpiteeni on siirtynyt nyt tähän mennessä noin puolella vuodella koronan vuoksi, sattuu ja itkettää. Tulevaisuudesta ei ole tietoa pandemiatilanteen pahentuessa. On vaikeaa tuntea empatiaa tätä kaveria ja hänen kaltaisiaan kohtaan. Huomaan olevani todella vihainen, ja varmaan on parempi pitää nyt vähän taukoa kaveruudesta kunnes omat fiilikset rauhoittuvat.

Vierailija
14/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sua ahdista, kun ei voi oikein mennä mihinkään?

Paikat, joihin ei voi mennä (kuten risteilyt, ulkomaanmatkat, yleisötapahtumat jne) ei ole tänä kesänä kuuluneet mun intresseihin. Loma meni 70%:sti remontin tekemisessä eikä aika edes riittänyt vaan tekemistä jäi vielä. Jos olisin tehnyt remontin viime kesänä, tilanne voisi ollakin toinen. 

Olen ulkoillut paljon. Syksyllä toinen tapahtuma, johon olisin halunnut mennä, on siirtynyt ensi vuoteen. Toinen, joka on ulkotapahtuma, näköjään järjestetään. Ellei sitten tule jotain uusia rajoituksia. Jos ko tapahtuma järjestetään, aion mennä sinne, mutta käytän hengityssuojainta. 

Vierailija
15/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin eli siis korona ei ole vaikuttanut sinun ihmissuhteisiisi, halusit vain tulla kertomaan, että sinulla on omakotitalo, piha, perhettä ja kaikki on ihanaa? Kiva juttu.

Vierailija
16/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä enemmän yksinäinen kuin aiemmin. tYöttömänä ja köyhänä,syrjäytettynä  erakkona kyllä liikkunut aiempikaan juuri minnekään, mut nyt sekin vähä jäänyt aika lailla pois. Vain ruokakauppaan ja ulkoilen välillä. Ihmisten välinpitätmättömyys on vain korostunut, ketään ei kiinnostaisi vaikka kupsahataisin tänne "mökkiini" yksinäni. Ja päälle yskijät raivostuttaa itseänikin.

Vierailija
17/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero tuli, tyttöystävä oli tullut siihen tulokseen että ei halua seurustella. Oli ostanut maskeja itselleen kasapäin, eli kenties seonnut totaalisesti, joten en todellakaan halunnut lähteä haastamaan tätä päätöstä.

Vierailija
18/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaikuttanut jonkun verran.

Mietin ap että miten saisit tilannetta paremmaksi. Soitteletko kavereiden/sukulaisten/ystävien kanssa? Minua auttoi keväällä se soittelu ja nyt kesällä olen uskaltanut nähdäkin.

Voisiko näitä ihmisiä nähdä ulkona lenkkeilyn merkissä jos ei muuten? Vai koetko että nämä kaikki on niin huolettomia ettei heitä uskalla nähdä? Voisiko jollekin ehdottaa videoyhteydellä näkemistä viinilasillisen merkeissä? Hlökohtaisesti tykkäisin tuollaisesta "tapaamisesta".

Ulkoiletko itse riittävästi?

Vierailija
19/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin ap että miten saisit tilannetta paremmaksi. Soitteletko kavereiden/sukulaisten/ystävien kanssa? Minua auttoi keväällä se soittelu ja nyt kesällä olen uskaltanut nähdäkin.

Voisiko näitä ihmisiä nähdä ulkona lenkkeilyn merkissä jos ei muuten? Vai koetko että nämä kaikki on niin huolettomia ettei heitä uskalla nähdä? Voisiko jollekin ehdottaa videoyhteydellä näkemistä viinilasillisen merkeissä? Hlökohtaisesti tykkäisin tuollaisesta "tapaamisesta".

Juu, ulkoilen koiran kanssa useamman tunnin päivässä, ja olen myös nähnyt ystäviä välillä kävelyllä. Etäviinejäkin on tullut otettua. Kaikki tämä on ihan elintärkeää, mutta huomaan, että jotenkin tää ei mulle riitä pidemmän päälle. Yksin asuvana olisi niin tärkeää saada välillä vähän muitakin elämyksiä kuin metsäkävelyt ja videopuhelut, kun koti on hiljainen koko ajan. Mutta tällaistahan se nyt on. Eilen muistelin haikeana muinaisia reissuja ja teatteriesityksiä, ravintoloita ja kahviloita. Toivottavasti tämä ei jatku ikuisesti. Ap

Vierailija
20/34 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ulkoilen koiran kanssa useamman tunnin päivässä, ja olen myös nähnyt ystäviä välillä kävelyllä. Etäviinejäkin on tullut otettua. Kaikki tämä on ihan elintärkeää, mutta huomaan, että jotenkin tää ei mulle riitä pidemmän päälle. Yksin asuvana olisi niin tärkeää saada välillä vähän muitakin elämyksiä kuin metsäkävelyt ja videopuhelut, kun koti on hiljainen koko ajan. Mutta tällaistahan se nyt on. Eilen muistelin haikeana muinaisia reissuja ja teatteriesityksiä, ravintoloita ja kahviloita. Toivottavasti tämä ei jatku ikuisesti. Ap

Lisään vielä, että soittelen useampien ihmisten kanssa päivittäin ja viestejäkin lentelee joka suuntaan. Että enhän mä sillä tavalla yksinäinen ole, mutta perhettä muutenkin toivoneena harmittaa tässä tilanteessa nyt erityisesti, ettei sitä ole tässä. Ei se viesti tai videopuhelu oikein ihmissuhteita ja aitoa vuorovaikutusta korvaa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi