Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ripsien kestovärjäys: sattuuko se?

Vierailija
16.08.2013 |

kysymys otsikossa

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu. 

Vierailija
2/10 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei satu. Paitsi jos väriä menee silmään, esimerkiksi silloin kun sitä poistetaan ripsistä. Väri siis kirvelee silmässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se satu, jos väriä ei mene silmään, ja jos pystyt pitämään silmät kiinni. Itselläni on niin voimakas räpyttelyrefleksi, että en vaan onnistu pitämään silmä riittävän kiinni kun ripsiin levitetään väriä.

Vierailija
4/10 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei satu, joskus väriä saattaa mennä silmään ja se kirvelee, itse olen aina sinnikkäästi kestänyt sen kirvelyn, ei siitä ole haittaa ollut, mutta jos ei kestä voi aina pyytää, että värit otetaan pois.

Vierailija
5/10 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei. Itse laitan kotona Swiss-o-Par värillä ripset ja kulmat joka kolmas viikko. On niin helppoa että ihmettelen aina miksi joku viitsii maksaa siitä värjäämisestä kosmetologiille tai kampaajalle. 

Minulla on joskus mennyt sitä väriä silmään, ja silloin se vähän kirpaisee muttta ei nyt niin kovin pahasti. SIlmä alkaa erittää heti kyyneliä sitten ja pesee itse pois sen silmään menneen aineen. 

Vierailija
6/10 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirveltää niin paljon itsellä etten enää halua värjätä. Oelkäsin että silmäni vahingoittuu viimeisellä kerralla kuin värjäytin, kirveli niin kauheasti.Ei onneksi mitään tapahtunut mutta tunne oli karsea.

Vierailija
7/10 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 11:56"]

Kirveltää niin paljon itsellä etten enää halua värjätä. Oelkäsin että silmäni vahingoittuu viimeisellä kerralla kuin värjäytin, kirveli niin kauheasti.Ei onneksi mitään tapahtunut mutta tunne oli karsea.

[/quote]

Jostain syystä muuten ne kerrat kun olen ammattilaisella värjäyttänyt, on AINA mennyt jossain vaiheessa väriä silmään ja kirvellyt. Ehkä en ole osannut pitää silmiä tarpeeksi tiukasti kiinni vaikutusaikaa tai jotain.

Mutta kun kotona laitan, laitan värin vanhalla ripsiväriharjalla pelkästään ripsiin, niin etten tarvitse edes niitä suojalappuja silmän alle. Värjäytettäessähän sitä väriä lätkitään yleensä suljetun silmän ripsien päälle reilusti, mistä sitä tuppaa valumaan silmään. Mutta kohtuumääränä pelkästään ripsiin ripsariharjalla levitetty väri ei minulla ainakaan valu eikä leviä, ja vaikutusajan voi olla silmät aukikin. Tuolla swiss-o-parilla vaikutusaika on tosin vain minuutti joten ei tarvi kauaa odottaa.

Vierailija
8/10 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidanpa kokeilla seuraavan kerran kotivärjäystä, jos se on noin helppoa miltä kuulostaa! Kiitos vinkistä, 6/8 :)

ohis

Vierailija
9/10 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2013 klo 12:14"]

taidanpa kokeilla seuraavan kerran kotivärjäystä, jos se on noin helppoa miltä kuulostaa! Kiitos vinkistä, 6/8 :)

ohis

[/quote]

Laitan muuten vielä vähän infoa niistä tavallisimmista kotivärimerkeistä, joita olen kokeillut. Kaikki nämä värjää ripset hyvin, mutta vaikutusajat tms ovat erilaisia.

Depend: Sekoitetaan värivoide ja tietty tippamäärä kehitettä, levitetään ripsiin ja kulmiin. Vaikutusaika peräti puoli tuntia, minkä takia en mielelläni tätä merkkiä osta.

RefectoCil: Sekoitetaan kahdesta tuubista eriväriset aineet yhteen, laitetaan värjättäviin karvoihin. Vaikutusaika noin vartti. 

Swiss-O-par. Uusin ihastukseni tämä. Tässä levitetään ensin ripsiin ja kulmiin vain läpinäkyvä neste, ja annetaan vaikuttaa yksi minuutti. Sen jälkeen harjataan pakkauksen ripsikammalla värigeeliä ripsiin ja sitten pestään samantien pois ja väri on valmis.

Ja noissa kaikissa voi siis käyttää hyväksi vaikka vanhaa ripsariharjaa. Dependissä ja Refectocilissä sitä käytetään väriseoksen levitykseen, ja Swiss-o-Parin kanssa käytän sitä sen nesteen levittämiseen, värin laitan pakkauksen kammalla. Swiss-o-Parin pakkauksessa suositellaan laittamaan neste pumpulipuikoilla, mutta niin minulla menee sitä aina silmiinkin joten siksi harjaan sen mieluummin ripsariharjalla.

t. 6/8

Vierailija
10/10 |
16.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään tullut allergista reaktiota aineista? Silmäni ovat herkät ripsiliimalle ja ajattelin kokeilla kosmetologilla kestovärjäystä. Ripsienpidennykset ei sovi ollenkaan minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi