Mielipiteitä: mikä on ok määrä "omia menoja" perheelliselle?
Kuinka paljon on mielestänne ok käydä esim. harrastamassa, tapaamassa ystäviä, baareissa kun kyseessä on pikkulapsiperheen isä/äiti? Miten teillä?
Kommentit (11)
Sopiva määrä on sellainen, että kukaan perheenjäsen ei mitenkään oireile näistä menoista.
Meillä ainakin tuo järjestely on toiminut hyvin, itse olen kotiäitinä ja mies käy töissä. Mielestäni on täysin oikeutettua että mies käy harrastuksissa koska käy töissä ja tuo perheelle elannon.
Sopiva määrä on sellainen, että kukaan ei liikaa kaipaa poissaolon takia, ehtii tehdä oman osuutensa kotitöistä, jaksaa ja ehtii paneutua parisuhteeseen ja lapsien kanssa olemiseen. Jos molemmat harrastaa iltaisin töiden jälkeen kaksi-kolme kertaa viikossa, ei yhteistä aikaa perheenä jää oikeastaan yhtään.
Minusta riippuu tilanteesta.
-Ovatko molemmat vanhemmat ns. harrastavia uraihmisiä =eivät juuri koskaan lapsiaan näe, vai vain toinen.
-Millaista se oleminen puolison/lasten kanssa on. Kotiäitikin voi esim. vain surffata netissä jne. eli ei ole sen lapsen kanssa ollenkaan "yhteydessä" vaikka fyysisesti ovat samassa tilassa.
-Millaisia nuo omat menot ovat, kavereita on hyvä nähdä, samoin terveydestä knnattaa huolehtia liikkumalla. Mutta jos kyse on puolituttujen kanssa dokaamisesta siinä ei oikein järkeä ole...
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 21:15"]
Meillä mies käy salilla/juoksemassa/sulkapallossa jne. joka päivä. Tulee töistä joskus klo.18 maissa ja menee harrastuksiinsa, palaa sieltä n.klo.21:30 jonka jälkeen meneekin suihkuun ja nukkumaan. Viikonloppuisin käyvät monesti kavereitten kanssa keilaamassa, mikroautoilemassa ja lähtee yleensä jo aikaisin aamulla liikkeelle (ennen kello yhdeksää) ja palaa illalla n. klo.23 aikoihin ellei ole jäänyt sitten oluelle. Kyllähän noihin harrastuksiin saa menemään aikaa, tuntuu mies ainakin olevan kovin tyytyväinen.
[/quote]
Sehän on kiva että olette tyytyväisiä. Minä haluaisin kyllä tavata miestäni useammin, ja lapset isäänsä. Mutta jos sun lapset ei kaipaa niin kiva niin.
Meillä myös mies käy n. kerran viikossa, yleensä perjantaisin baarissa kavereiden kanssa ja muuten urheilee tai käy lenkillä lähes joka ilta. Itselläni on yksi harrastus kerran viikossa.
Paljon riippuu siitä kuinka ne vaikuttaa siihen muuhun arkeen. Esim. meillä menee lapset nukkumaan tai sänkyyn klo 20 ja sen jälkeen mun puolesta saa jompikumpi olla vaikka joka ilta menossa, koska se ei vaikuta lasten elämään. Sama juttu jos lähtee omiin menoihinsa aamulla aikaisin. Tai jos on jo koululaisia, ne omat menot on kouluaikana.
Esim. itse olen käynyt uimassa aamu 6:lta ja jumpassa kun lapset ovat olleet kerhoissa/koulussa. Mies urheilee kun lapset ovat illalla sängyissä. Muita menoja, joissa jompikumpi vanhemmista joutuu olemaan illalla lasten hereilläoloaikana poissa on ehkä keskimäärin kerran viikossa. Ei ole niin laskettu kummalla sattuisi olemaan enemmän. Nämä siis omien kavereiden tapaamisia ym., osa ehkä sosiaalisia työjuttujakin. Tämä on ollut meille hyvä.
#6, tuohan on täysin normaalitilanne?
Ystäviä (=ystäväperheitä) tavataan koko perheellä. Joskus harvoin (pari kertaa vuodessa) ilman lapsia. Pari kertaa viikossa harrastusmeno per aikuinen. Baareissa ei todellakaan viihdytä ja harrastetaan paljon koko perheellä. Meillä toimii, eikä tulee vääntöä. Viihdytään yhdessä, mieluiten vietämme vapaa-aikaa koko perhe yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 21:15"]
Meillä mies käy salilla/juoksemassa/sulkapallossa jne. joka päivä. Tulee töistä joskus klo.18 maissa ja menee harrastuksiinsa, palaa sieltä n.klo.21:30 jonka jälkeen meneekin suihkuun ja nukkumaan. Viikonloppuisin käyvät monesti kavereitten kanssa keilaamassa, mikroautoilemassa ja lähtee yleensä jo aikaisin aamulla liikkeelle (ennen kello yhdeksää) ja palaa illalla n. klo.23 aikoihin ellei ole jäänyt sitten oluelle. Kyllähän noihin harrastuksiin saa menemään aikaa, tuntuu mies ainakin olevan kovin tyytyväinen.
[/quote]
Sehän on kiva että olette tyytyväisiä. Minä haluaisin kyllä tavata miestäni useammin, ja lapset isäänsä. Mutta jos sun lapset ei kaipaa niin kiva niin.
[/quote]
Tässä taas yksi pirttihirmu jolla on mies täysin tossun alla, sääliksi käy sun mies :(