Mies antaa koiran mökillä ollessaan kulkea vapaana
Suututtaa😡 Miksei se tajua että on vaarallista niin koiralle itselleen tai vaikka joku sienestäjä tms voi säikähtää pahastikin, kun vieras iso koira ilmestyy viereen. On kyllä kiltti mutta ei voi koskaan tietää. Ja voi olla muita koiria joiden kanssa joutuu tappeluun tms. Ei sitä kuulemma tarvitse kiinni laittaa ja käskee lopettamaan turhan stressaamisen kun olen sanonut asiasta.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Metsästysaika, voi koiran käydä huonosti, jos metsästäjä erehtyy.
Jos erehtyy luulemaan koiraa kyyhkyseksi? :D
Musta tässä ei ole mitään ongelmaa niin kauan kun mökkialue on aidattu. Omalla tontilla saa pitää koiraa vapaana. Tietenkään koira ei saa häiritä pesiviä lintuja tms.
Sen sijaan, koiran pitäminen vapaana siten, että se voi käydä ohikulkijan kimppuun, jäädä auton alle tai hyökätä jonkun toisen koiran kimppuun ei ole ok. Meidän mökin lähellä on yksi talo, jonka omistaja tekee kuten ap:n mies: koira on vapaana aitaamattomalla pihalla, se on aggressiivinen, jahtaa pyöräilijoitä ja ohikulkijoita. On purrut jo kahta pyöräilijää nilkkaan. On ihme, ettei ole jäänyt auton alle, koska autotie menee suoraan heidän tontin vierestä. Tilanne on ollut tämä jo vuosikausia, kun "eihän se mitään kellekään tee".
Naapurimökin valopäät pitävät myös kahta saksanpaimenkoiraansa vapaana sillä seurauksella, että ne kerta toisensa jälkeen ovat minun terassillani tai pihallani. Jumankauta mitä idiootteja omistajia voikaan olla. Aina ovat olevinaan pahoillaan, mutta kiinni eivät osaa niitä laittaa. Eivätkä toisaalta osaa hallita niitä, vaikka niin kuvittelevat.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja oletteko aloituksen alapeukuttajat oikeasti sitä mieltä että tällainen on ihan ok? Mietin mikä olisi täällä vastaanotto jos kertoisin että minä lasken koiran vapaana metsään juoksentelemaan ilman valvontaa ja mies on asiaa vastaan, varmaan kaikkien mielestä mies olisi oikeassa🙄Ap
Siis oliko kyse miehen mökistä vai jostain metsästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin meilläkin juoksi koirat vapaana. Kunnes yksi jäi auton alle ja kuoli.
Jos on autoja lähimaillakaan, en päästäisi, jos koira lähtee pihasta pois.Hiekkatie joka on suht vilkas kun kaikki sitä pitkin ajavat mökeilleen, on noin kolmensadan metrin päässä. Ja siis todellakin pääsee/lähtee pois pihasta niin että ei tiedä yhtään missä se menee. En olisi uskonut että täälläkin on niin idioottia porukkaa, että valtaosan mielestä tämä tuntuu olevan ihan normaalia ja että minä olen joku kontrollifriikki kun olen asiaa vastaan. Tai no, tämä on AV mikä vaan on mahdollista ja aloittaja on aina väärässä, oli asia mikä hyvänsä😂 Ap
Aitaat sen pihan sitten. Tai kuljetat koiraa miehen perässä hihnassa.
Jos mulla olisi mökki, en ihan tasan varmasti pitäisi koiraa siellä kytkettynä. Paitsi tietysti pyrkisin sitä pesimäaikaa kunnioittamaan. Mitä koiran elämää se on, jos aina on vain narun päässä kiinni?
No jaa, ehkä ajokoiraa olisi pakko pitää, mutta mulla on noutaja. Ei se lähde mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Just tuon takia ei maalla juuri uskalla lenkkeillä. Vapaana olevien koirien takia. Hyvä jos kiltti, mutta kaikki eivät ole kilttejä. Vain metsästyskoiran kuuluu olla vapaana jahdin ajan, ei senkään muuten.
Ap olet oikeassa. Koiralla itselleenkin vaarallista, esim.auton alle voi jäädä. Voi myös olla vaarallinen kissoille, jos näkee niitä (kun maalla erityisen paljon kissoja vapaana pitäviä idiootteja). Lintujen pesintäaikana tiho on suuri.
Ei mitään puolustelemista koirien vapaana pidossa.
Onneksi maalla voi lenkkeilyn sijaan treenata myös navettatöissä tai peltotöissä. On vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi mökki, en ihan tasan varmasti pitäisi koiraa siellä kytkettynä. Paitsi tietysti pyrkisin sitä pesimäaikaa kunnioittamaan. Mitä koiran elämää se on, jos aina on vain narun päässä kiinni?
No jaa, ehkä ajokoiraa olisi pakko pitää, mutta mulla on noutaja. Ei se lähde mihinkään.
Jos haluatte pitää vapaana, niin miksi ette aitaa pihapiiriä? Aitoja on vaikka minkälaisia, osa melko huomaamattomia. Ei tule vieraita ihmisiä, tai uteliaita kyläläisiä pihapiiriin ja koira voi olla huoletta vapaana vaikka ympäri vuorokauden ilman että lähtee minnekään.
Riippuu koirasta ja pihapiiristä, jos oma "reviiri" on pieni eikä koira siinä pysy, ymmärrän harmituksen.
Meillä iso koira ei ole mökillä hihnaa nähnytkään, pysyy pihassa muutenkin ja omaa maata on sen verran paljon keskellä ei mitään, ettei sinne kukaan eksy. Eikä koira tekisi muuta kuin haukkuisi ilmoitukseksi vaikka eksyisikin.
Pieni koira taas ei pääse mökilläkään vapaana ulos muutoin kuin grillatessa terassille. Ihan jo siksi, että se on helppo välipala ketuille ja haukoille, ja suuttuisin kyllä, jos puoliso sen päästäisi vapaana vaeltamaan.
Meidän koirulilla on vain koppi. Mies saa olla ihan sisätiloissakin muun perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu koirasta ja pihapiiristä, jos oma "reviiri" on pieni eikä koira siinä pysy, ymmärrän harmituksen.
Meillä iso koira ei ole mökillä hihnaa nähnytkään, pysyy pihassa muutenkin ja omaa maata on sen verran paljon keskellä ei mitään, ettei sinne kukaan eksy. Eikä koira tekisi muuta kuin haukkuisi ilmoitukseksi vaikka eksyisikin.
Pieni koira taas ei pääse mökilläkään vapaana ulos muutoin kuin grillatessa terassille. Ihan jo siksi, että se on helppo välipala ketuille ja haukoille, ja suuttuisin kyllä, jos puoliso sen päästäisi vapaana vaeltamaan.
No vähän on liiottelua pikkuisen suhteen. Kai te edes yhdessä ulkoilette siellä niin, että se saa olla vapaana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja oletteko aloituksen alapeukuttajat oikeasti sitä mieltä että tällainen on ihan ok? Mietin mikä olisi täällä vastaanotto jos kertoisin että minä lasken koiran vapaana metsään juoksentelemaan ilman valvontaa ja mies on asiaa vastaan, varmaan kaikkien mielestä mies olisi oikeassa🙄Ap
Siis oliko kyse miehen mökistä vai jostain metsästä?
Kyse on meidän mökistä ja sen ympäristöstä jossa metsää. Ap
Mullakin joksi koira vapaana, vaikka on kyllä sellainen räkyttäjä ja ihan mökin vierestä meni tie josta kuljettiin kahdelle omakotitalollekkin, sen verran valvoin koiraa, ettei mennyt sinne tielle, joten ongelmia ei mökillä ollut :)
Ja marjastajien yms. ei ehkä kannata mennä niin lähelle toisten mökkejä, jos ovat koirakammoisia.