Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies antaa koiran mökillä ollessaan kulkea vapaana

Vierailija
14.08.2020 |

Suututtaa😡 Miksei se tajua että on vaarallista niin koiralle itselleen tai vaikka joku sienestäjä tms voi säikähtää pahastikin, kun vieras iso koira ilmestyy viereen. On kyllä kiltti mutta ei voi koskaan tietää. Ja voi olla muita koiria joiden kanssa joutuu tappeluun tms. Ei sitä kuulemma tarvitse kiinni laittaa ja käskee lopettamaan turhan stressaamisen kun olen sanonut asiasta.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin meilläkin juoksi koirat vapaana. Kunnes yksi jäi auton alle ja kuoli.

Jos on autoja lähimaillakaan, en päästäisi, jos koira lähtee pihasta pois.

Vierailija
22/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja oletteko aloituksen alapeukuttajat oikeasti sitä mieltä että tällainen on ihan ok? Mietin mikä olisi täällä vastaanotto jos kertoisin että minä lasken koiran vapaana metsään juoksentelemaan ilman valvontaa ja mies on asiaa vastaan, varmaan kaikkien mielestä mies olisi oikeassa🙄Ap

No minä lasken koirani vapaaksi lähimetsään kaupungissakin ympäri vuoden... 8 vuotta näin tehty ja kenellekään ei tästä ole mitään harmia syntynyt. Ei edes linnunpoikasille tai päästäisille tai muillekaan eläimille. Koira ei välitä niistä mitään. Hihnaan otan jos ihminen tulee vastasin ja sekin vain kohteliaisuuttani, koska joku saattaa pelätä koiria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan olla ainoa joka on ap: n puolella tässä asiassa. On todella vastuutonta antaa koiran juoksennella vapaana, itsekään en tuota sallisi. Meillä on 50kg koira joka ei lähde mihinkään ja tulee luo kutsuttaessa, mutta silti on sekä kodin että mökin tontit aidattu. Eläin on aina eläin ja voi toimia arvaamattomasti. En ikinä antaisi itselleni anteeksi jos koira satuttaisi esim jotain marjastajamummoa vaikka hyppämällä vasten.

Vierailija
24/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusikymmentäluvulla koirat jolkottelivat tyytyväisinä pitkin kyliä vapaina.  Tunnettiin nimeltä jokainen vastaantuleva hurtta.  Edes lapsena ei tullut mieleen pelätä tuimankaan näköistä ,kookasta karvaturria.  Nykyään en mielelläni kohtaisi irtiolevaa vierasta koiraa ilman vastuullista isäntää. Niin ne ajat muuttuvat .

Vierailija
25/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes omistaa mökkiä ja tonttia kun edes siellä ei voi antaa kiltin lemmikin ulkoilla vapaasti?

Vierailija
26/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiekkatie joka on suht vilkas kun kaikki sitä pitkin ajavat mökeilleen, on noin kolmensadan metrin päässä. Ja siis todellakin pääsee/lähtee pois pihasta niin että ei tiedä yhtään missä se menee. En olisi uskonut että täälläkin on niin idioottia porukkaa, että valtaosan mielestä tämä tuntuu olevan ihan normaalia ja että minä olen joku kontrollifriikki kun olen asiaa vastaan. Tai no, tämä on AV mikä vaan on mahdollista ja aloittaja on aina väärässä, oli asia mikä hyvänsä😂 Ap

Vierailija
27/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveen järjen käyttö sallittua tässäkin tapauksessa.  Omistaja tuntekoon koiransa ja tietäköön mökkinsä ympäristön.  Suomessa on aika laajat metsä-ja ranta-alueet, joissa kyllä on tilaa tarvittaessa.

Vierailija
28/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan olla ainoa joka on ap: n puolella tässä asiassa. On todella vastuutonta antaa koiran juoksennella vapaana, itsekään en tuota sallisi. Meillä on 50kg koira joka ei lähde mihinkään ja tulee luo kutsuttaessa, mutta silti on sekä kodin että mökin tontit aidattu. Eläin on aina eläin ja voi toimia arvaamattomasti. En ikinä antaisi itselleni anteeksi jos koira satuttaisi esim jotain marjastajamummoa vaikka hyppämällä vasten.

Kiitos. Edes yksi järkevä täällä. Just toi että kaataa jonkun tai voi tapahtua joku käsittämätön juttu että pureekin jotakuta tms, siinähän sitten ollaan kusessa. Ap

Vierailija
29/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen päättää. Itse voit vain tyytyä vikisemään anonyymeille täällä palstalla. Sellainen on naisen osa tässä maailmassa.

*sarcasm*

Vierailija
30/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi oma mökki, niin pihapiirin ulkopuolella vapaana saa pitää ainoastaan maanomistajan luvalla. Oletteko maanomistajia? Vai löytyykö lupa?

Vierailija
31/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä oli ennen kylän koirat vapaana. Ja niitä jäikin auton alle säännöllisesti... yksi koira purikin minua koulumatkalla. 

Joten kyllä ennen oli paremmin. :D

Aloittaja on aivan oikeassa. Mies ei voi todellakaan tietää missä koiransa jolkottelee. Se voi jäädä auton alle, purra ulkoilijoita, purra muita koiria tai ottaa itse osumaa. Se jopa saattaa jäädä kokonaan tulematta kotiin.... Ja kukas on vastuussa? Omistaja. Ei taida tyyppi paljoa välittää lemmikistään ;(

Vierailija
32/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiekkatie joka on suht vilkas kun kaikki sitä pitkin ajavat mökeilleen, on noin kolmensadan metrin päässä. Ja siis todellakin pääsee/lähtee pois pihasta niin että ei tiedä yhtään missä se menee. En olisi uskonut että täälläkin on niin idioottia porukkaa, että valtaosan mielestä tämä tuntuu olevan ihan normaalia ja että minä olen joku kontrollifriikki kun olen asiaa vastaan. Tai no, tämä on AV mikä vaan on mahdollista ja aloittaja on aina väärässä, oli asia mikä hyvänsä😂 Ap

Jos itse lähtee koiran kanssa metsään ja kaukana teistä päästää irti, se on mielestäni ok, jos koira on siis koulutettu ja hallinnassa. Koira yksin ulkona ties missä, ei ole ollenkaan hyvä juttu. Olet aivan oikeassa.

Vierailija
33/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ainakin koira vapaana mökillä aina kun siellä ollaan. Eipä tuo ole koskaan pihapiiristä minnekään lähtenyt, kulkee siellä missä mekin.

Siinäpä se, kun tuo saattaa välillä lähteä jolkottelemaan ja olla jonkun aikaa omilla teillään. En tajua miksi mies on noin leväperäinen tuossa asiassa kun koira on kuitenkin tärkeä juttu sille. Varmaan kun heillä hänen lapsuudessaan on toimittu tuolla tavoin, mutta on tuo nyt aika vastuutonta. Ja mikään puhe ei tehoa... kai se loppuu sitten kun jotain oikeasti käy :(

Ap

Ylireagoit totaalisesti. Anna koiran mennä äläkä puutu asiaan.

Onko sulla muutenkin tapana kontrolloida asioita? Mikä siinä on niin pahaa, että koira on vapaana ja menee omiaan?

Etkö ymmärrä, että ihmiset pitävät koiria vapaana mökillä? Luulisi sinun jo tajunneen asian tästä ketjuista, mutta jostain syystä jankkaat asiaa ja hyväksyt vain oman näkemyksesi (koiran pitää olla mökillä kiinni).

Tuossa on useampaan kertaan jo tullut että mikä siinä on pahaa. JOS koira pysyisi kiltisti omassa pihassa, asia olisikin ihan ok. Mutta näin ei ole vaan koira lähtee säännöllisesti nuohoamaan lähitienoita. Edes sinä et voi olla oikeasti niin typerä että se olisi mielestäsi hyväksyttävää, kunhan trollaat. Ap

Vierailija
34/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koira on mökillä vapaana ja jos joku sienestäjä tai marjastaja sitä pelästyy, niin pelästykööt. Mitäs tulee koiran reviirille.

Vierailija
35/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ainakin koira vapaana mökillä aina kun siellä ollaan. Eipä tuo ole koskaan pihapiiristä minnekään lähtenyt, kulkee siellä missä mekin.

Siinäpä se, kun tuo saattaa välillä lähteä jolkottelemaan ja olla jonkun aikaa omilla teillään. En tajua miksi mies on noin leväperäinen tuossa asiassa kun koira on kuitenkin tärkeä juttu sille. Varmaan kun heillä hänen lapsuudessaan on toimittu tuolla tavoin, mutta on tuo nyt aika vastuutonta. Ja mikään puhe ei tehoa... kai se loppuu sitten kun jotain oikeasti käy :(

Ap

Ylireagoit totaalisesti. Anna koiran mennä äläkä puutu asiaan.

Onko sulla muutenkin tapana kontrolloida asioita? Mikä siinä on niin pahaa, että koira on vapaana ja menee omiaan?

Etkö ymmärrä, että ihmiset pitävät koiria vapaana mökillä? Luulisi sinun jo tajunneen asian tästä ketjuista, mutta jostain syystä jankkaat asiaa ja hyväksyt vain oman näkemyksesi (koiran pitää olla mökillä kiinni).

Kannattaa silti olla varovainen. Se naapuri ei välttämättä katso yhtä hyvällä tontin rajojen laajentamista hänen metsäänsä eikä ole kerta eikä kaksi, kun mökkiläisen koiralle on käynyt ikävästi mökkitiellä.

Vierailija
36/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiltä saisi suurimmalta osalta ottaa koirat pois, koska rikotte lakia jatkuvasti. Koirien kiinnipitoajat ovat laissa määrättyjä aikoja.

Vierailija
37/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsässä on vaarana sudet, tielle jos menee, autot.

Vierailija
38/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän koira on mökillä vapaana ja jos joku sienestäjä tai marjastaja sitä pelästyy, niin pelästykööt. Mitäs tulee koiran reviirille.

Poistuuko koira pihasta pitkäksi aikaa omille teilleen niin ettette yhtään tiedä missä se on? Ap

Vierailija
39/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaana oleva haukkuva koira saattaa tiellä pelästyttää ratsukon ja seuraamukset voivat olla kohtalokkaat. Myös autoilija, mopoilija tai pyöräilijä saattaa joutua väistämään koiraa edelleen mahdollisesti kohtalokkain seurauksin. Tiellä tai polulla kulkeva pieni lapsi saattaa saada vakavia vammoja, jos koira hyppää tekemään tuttavuutta. Jne. Pitäkää koiranne kiinni tai aidatulla alueella. Olet täysin oikeassa ap. On täysin vastuutonta antaa koiran kuljeskella vapaana.

Vierailija
40/73 |
14.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mökki saaressa ja koira aina vapaana. Ei lähde mihinkään pihapiiristä yksin. Muita ihmisiä ei käy meidän tontilla, vaan muut mökit on todella kaukana lähes saaren toisessa päässä. Ainoa mitä pelkään on käärmeet ja maa-ampiaispesät, joita on silloin tällöin sattunut näkösälle. Saa kyllä seurata tarkasti, ettei koira kohnaa pusikoissa tai mene itsekseen pitkälle rantakivikkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän