Annatteko lastenne pyöräillä omassa pihassa ilman kypärää?
Tuli vaan mieleen kun naapuri on ilmeisesti sitä mieltä, ettei omassa pihassa voi mitään sattua. Kolme alle kouluikäistä pistävät tuossa kilpaa menemään kypärättä.
Kommentit (10)
Kyllä mun tytär viisi vuotta pyöräilee ilman kypärää.
Itse kaaduin kerran taaksepäin kun lapsena yritin vetää etupyörän ilmaan omassa pihassa pyöräilessä. Löin takaraivon asvaltiin mutta onneksi äiti oli fiksu ja oli pakottanut kypärään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mun tytär viisi vuotta pyöräilee ilman kypärää.
Miksi näin?
Kypärät aina päähän kun pyöräilevät tai potkuttavat ja sääntö pätee myös omassa pihassa. Monta isoa kolhua olisi tullut jo ilman niitä.
Samaa olen ihmetellyt. Arvatkaa onko kiva yrittää omia teinejä kannustaa kypärän käyttöön kun huomaa ettei neljä-viisivuotiaatkaan käytä. No, oma pää jokaisella.... paitsi että se lapsen pää on vanhemman vastuulla.
En ole koskaa lyönyt takaraivoani maahan pyöräillessä(oppiessa pyöräilemaan). Käsimurtumia ja leukaan sattumisia on ollut lapsena. Kerran meni koko toinen puoli kropasta skraiduille, kun kaaduin kyljelleni.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaa lyönyt takaraivoani maahan pyöräillessä(oppiessa pyöräilemaan). Käsimurtumia ja leukaan sattumisia on ollut lapsena. Kerran meni koko toinen puoli kropasta skraiduille, kun kaaduin kyljelleni.
En tiennytkään, että se, ettei ole koskaan lyönyt päätä pyöräillessä, suojaa myös tulevilta kaatumisilta!
...ja menisitkö sanomaan asiasta? Vai eikö kuulu minulle?