Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuumeilua, kuvittelua ja toivomista joskos...

15.08.2013 |

Heis, tilanne täällä tämä. Ensimmäistä lasta yritetään, keskenmeno tapahtui viikolla 6 kesäkuun puolessa välissä ihan itekseen. Ihmettelinkin voiko se tosiaan käydä niin helposti, että heti pillereiden lopettamisen jälkeen tärppäisi. Ei käynyt.

Seuraavassa kierrossa en bongannut ovista, vaikka hcg-hormoni oli palautunut normaaliksi jo heinäkuun alussa. Gynekologi totesi kaiken olevan hänen silmissä normaalia. Ensimmäiset kuukautiset tulivat 22.7.

Nyt tikutin oviksen 4.8... Ja kyllähän sitä peittoja sen verran heiluteltiin, ettei pitäisi olla siitä kiinni.

8.8.tta illalla vihloi vasenta alaselkää niin maan perusteellisesti. Täysin samaa kipua kun kesäkuun puolen välin keskenmenossa. Mistä tiedän olevan samaa kipua ? Ikinä 23 vuoteen ei ole mitään tuollaista ollut, muutakuin näihin raskauksiin liittyen. Kipu ei ole mitään lihaskivun tapaista vaan se tulee ja menee oman tahdon mukaan riippumatta missä asennossa meiti kyykkii.

No nyt toivoisin, josko se olisi kiinnittymiskipua ? Hedelmöityksestähän n. 2 viikon päästä voisi tehdä raskaustestin, mutta sitä ennen jo yritän oireita havaita.

Kuvittelua varmaan suurin osa mutta kyllä niitä on. Ehkäpä kaikki ei ole edes mielikuvituksen tuotetta :D

Kommentit (3)

1/3 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla edelliset menkat alkoi pe 26.7 ja ovulaatio oli luultavasti perjantaina 9.8. Sitten kaksi ja neljä päivää oviksesta, oli outoa kipuilua oikean puolen munasarjan kohdilla. Kuin puutumista tai elohiiri. Aijemmin en ole tuntenut vastaavaa.

Nyt menossa on kiertopäivä 21, ja oviksesta 6 päivää. Muuten ei ole oireilua ollut. Luulisi että mahdollinen hedelmöittynyt munasolu kiinnittyisi huomiseen mennessä, jolloin keho alkaa tuottaa raskaushormoonia ja alkuraskausoireet voisivat alkaa?

Uskaltaisko sitä testata jo nyt viikonloppuna, vaikka sunnuntaina kp 24 ja 9 päivää ovulaatiosta? Kierron pituus on noin 28 päivää. Yksilöllistä varmaan mutta kuinkahan nopeasti testi voi havaita raskaushormoonia, alkion kiinnittymisen jälkeen?

Evetin kerro miten käy. :)

Helmiemo

Vierailija
2/3 |
15.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että täältäkin löytyy samassa veneessä olevia :)

Niiin noista alkuraskauden ensimmäisistä oireiluista. Mää olen käsittänyt että tuo kohonnut estrogeenitaso ovulaation jälkeen ei laske, jos hedelmöittyminen tapahtuu.. Mikä voi aiheuttaa oireita ennen hcg-hormonin nousua. Korjatkaa jos olen väärässä.

Itsellä kiertopäivä joku 25/29 nytten. Rinnat aristaa, eritoten nuo näpykät tuossa. Väsyttää niiiiiiin paljon et oksat pois ja kylmä koko ajan. En voi ymmärtää, sillä yleensä mä oon nii energinen. Ja kun on tota rasvavarastoakin tullut kerättyä, ei kaiken järjen mukaan pitäisi palellakaan :D

Voihan sitä tosiaan testata, tosin taitaa rahat mennä hukkaan kuten mulla. Mähän oon jo 3 testiä tehnyt ja kaikki kirkkaasti negatiivisella läpi. Hah, täysin järjetöntä toimintaa muuten mukamas niin järkevältä ihmiseltä, mutta minkäs teen kun on tää vauvvakuume joka ottaa valtansa :D

Mun ystävän onnistunut raskaus näkyi vasta +5 viikolla testissä. Tosi outoa. Mutta sen jälkeen hcg-tasot nousivatkin vauhdilla. Yksilöllistä minkäs teet. Mutta ei varmaan kelläkään vielä voi kiinnittymisestä parin päivän päästä näkyä, jos homma tosiaan menee niin että n. 72h välein kaksinkertaistuu..

Ennenkuin  keskenmeno alkoi viimeksi, nousivat hormonit kuten pitikin. Tosin raskaus näkyi testissä haaleana plussana vasta odotettujen kuukautisten alkupäivänä. Ja kyllä, olin aikaisemminkin jo testaillut. :D

Vahva plussa tuli vasta silloin 31/28..

Näin täällä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
25.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiphei! Menkat mahdollisesti nyt 3 pv myöhässä ja raskautta toivotaan! Oviksen aikan puuhailtiin ahkerasti mutta ovislimat kesti normaalia pidempään, tai ne alkoivat oikeastaan uudestaan kun ensin loppuivat normaalisti ja oli pari päivää "kuivaa" ja sitten liman tulo alkoi uudestaan. Outoa. Tällöin uusien limojen aikana ei ehditty peittoa heilutella kuin kerran ja muutenkin olin ihmeissäni että mistä moinen johtui. No muutamia päiviä "ensimmäisen oviksen" jälkeen mulla alkoi monta päivää kestäneet menkkakivut oikealla puolella alavatsassa, ei siis keskellä vatsaa mielestäni. Menkkoja ei kuitenkaan tullut.

Kivut hävisivät sitten ja nyt kipuja on sitten ollut noin suunnilleen ehkä kerran päivässä tai joka toinen päivä ja kipuja edelleen oikealla puolella alavatsaa. Ja menkat tosiaan tänään 3 pv myöhässä laskettuna tuosta "ensimmäisestä oviksesta" kun en siis tiedä mitä tuo toinen liman tulo oikein oli. No tämä kierto oli muutenkin normaalia pidempi siten, että oviksen tulo kesti melkein viikon pidempään kuin normaalisti. Normi kierto mulla 32pv mutta tämä kierto olisi 39pv ja tänään mennään 42. Huhhuh kun jänskättää. Niin ja rinntkin olleet jo viikon verran hassut. Kihelmöli omituisesti ja nännin nöpöttää herkästi, tuvotustakin on mutta sen varaan en laske kun voi olla normaaliakin. Mutta kihelmöinti on täysin uutta ja eilen huomasin että rinnat jomottaa ja ovat vähän arat. Normaalisti en huomioi rintojen arkuutta ennen menkkoja. Tosin nyt saatan kyllä ylitulkita ja analysoida vauvan toivossa. Huoh :)

Mites muilla? Onko muita vauvahaaveilijoita? Ja entäpä miten Evetin ja Helmiemo