Mitä tuonne sateeseen pitää ekaluokkalaiselle laittaa päälle?
Huomaa, etten ole mikään ulkoilmaihminen. Mun mielestä huonolla kelillä pysytään sisällä lämpimässä ;)
Mutta oikeesti, pakkaatteko reppuun vaihtovaatteet ja koulumatkalle sadetakki ja -housut päälle? Ois varmaan pitänyt ostaa joku goretex-reppukin vai laitetaanko se reppu muovipussin sisään...
Kommentit (13)
En pakkaa vaihtovaatteita. Lapsella on nopeasti kuivuvat retkeilyhousut ja jonkun verran vettä pitävä gore-tyyppinen takki sekä gore"lenkkarit". Olisi kumisaappaat muuten, muta tänään on kuulemma jo (ulko)liikuntaa.
lapset ovat muuten välitunnitkin ulkona. Eikä ne koulussa mitään vaihtovaatteita ehdi/malta/ edes ole tilaa vaihtaa.
Meidän ekaluokkalainen lähti tänään sateeseen päällä farkut, softshell-takki ja kumpparit. Niin ja sateenvarjo.
Sitten vähän syksymmällä vedenpitävät ulkohousut.
Kumpparit, sateenvarjo ja sateenpitävä takki. Ei kai kukaan ekaluokkalainen pidä kuriksia enää? Meillä ne revittiin eskarin jälkeen. Laukku kestää sadetta ainakin meillä ja ip-kerhossa on kuivat vaatteet odottamassa.
No farkut, kumpparit ja softshell-takki oli aloittajankin lapsella tänään päällä. Lisäksi laittoi sadetakin...
Mun on nyt jotenkin näköjään vaikea orientoitua tähän koulumaailmaan. Mä en jotenkin tajunnut, että tottahan sinnekin voi laittaa ulkovaatteet erikseen, eli ne ulkoiluhousut jotka sitten jätetään naulakkoon. Kun ei tajua, niin ei tajua... :D Mutta meidän on nyt sitten lähdettävä ostoksille, kun pienihän tuo eskarissa vielä käytössä ollut ulkoilupuku jo on.
Nää syyskelit pääsi nyt vähän yllättämään meikäläisen, kun hellevaatteitahan tässä vielä viikko sitten käytettiin...
Riippuu päivän pituudesta. Reppu pitää olla ehdottomasti vedenpitävä, myös vetskarin kohdalta. 4.luokkalaisella oli mennessä ulkohousut ja tullessa ne oli repussa. Ainakin pääsee kuivana kouluun.
Ei ainakaan kuriksia:) Meillä ei kelpaa edes ulkohousut, koulumatka on niin lyhyt, että kuulemma ei ehdi kastua.
Riippuu koulumatkasta ja koulusta...
Jos mun lapsella olisi lyhyt koulumatka, niin sateenkestävä takki ja housut + sateenvarjo. Gorelenkkarit jalkaan tai kumpparit.
Jos mun lapsen pitäisi mennä fillarilla kouluun tai kävellä pitkä matka, niin kuorihousut mukaan farkkujen/housujen päälle.
Sateenvarjo, tosin ylempiluokkalaiset katkaisee tai ainakin varastaa sen kuitenkin.
Meillä ekaluokkalainen käytti ihan vapaaehtoisesti kumpareita, jos oli todella sateista. Lisäksi vedenpitävä takki ja housut. Koulumatka lyhyt ja kaatosateella eivät edes olleet ulkona, korkeintaan katoksen alla sai olla.
Eiköhän ko. ysiluokkalainen osaa jo ihan ite miettiä, mitä päälleen laittaa.. jos ei, niin se on sit voi voi.
Sadetakki on kätevä tai sitten kunnon vettä pitävä ulkoilutakki. Ulkoiluhousut meillä on olleet vettäpitäviä tai ainakin vettähylkiviä. Kumpparit tai goretex-kengät. Housujen alle ohuet trikoohousut / collarit tms. Reppua ei olla ikinä mitenkään suojattu erikseen.