Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon sinä yritit vaikuttaa siihen, mitä valinnaisaineita lapsesi ottaa

Vierailija
14.08.2013 |

yläasteella?

Sanoitko oman mielipiteesi asiaan, siis mitkä aineet sinun mielestäsi olisivat tulevaisuuden kannalta järkeviä, vai annoitko lapsen tehdä valinnan itse, niin ettet ottanut mitenkaan kantaa asiaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika vasta aloittelee yläastetta, joten vielä ei ole tarvinnut miettiä asiaa. Sen verran järkevältä ja määrätietoiselta poika vaikuttaa, että tuskin tarvitsee muuta kuin kannustaa valitsemallaan uralla.

Vierailija
2/8 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustellaan yhdessä vaihtoehdoista. Aloitti juuri seiskan. Itse saa päättää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusteltiin vaihtoehdoista, mutta oltiin kyllä valinnoista yhtä mieltä. Jos näin ei olisi ollut, olisi lapsen mielipide kuitenkin voittanut.

Vierailija
4/8 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä mä esikoisen kohdalla (aloitti nyt kasin) neuvoin mitä jatkon kannalta kannattaa valita. Tehomatikan hän oli jo itse halunnut kutosella, mutta muuten olisi ehkä ottanut musiikin, vaikkei ole pätkääkään musikaalinen ja sain puhuttua ilmaisutaitoa, mediakurssia, jotka ovat enemmän hänen tulevaisuudelleen merkityksellisiä. Lapsi on todella hyvä koulussa, mutta ei ollenkaan musikaalinen, mutta se olisi houkutellut, kun pari kaveria otti jopa tuplamusiikin (vaikka eivät ole myöskään musikaalisia, mutta haaveilevat laulajan urasta.) 

Yritin siis kannustaa lapsen vahvuuksiin ja tietysti kotitalous, se kuuluisi mun mielestä olla pakollinen kaikille. Tänä vuonna on seuraavalla lapsella valinnat, hänellekin kotitalous, ehkä kuvista, mediakurssia yms. Hänkin valitsi itse kutosella tehomatikan ja kuviksen ja köksän ottaa myös varmasti. Neljättä mietitään sitten yhdessä. Toki lapsi itse loppukädessä päättää, mutta olen kyllä kertonut faktoja ja fiksuna esikoinen tajusi pointtini :)

Vierailija
5/8 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vasta edessä, mutta näkemyksiäni tulen varmasti kertomaan. Lapsihan sen viime kädessä päättää, mutta varmasti keskustelemme asiasta ja vaihtoehdoista, lähinnä niin, että kerron hänelle hyviä ja huonoja puolia aikuisen silmin niistä vaihtoehdoista, joista hän on kiinnostunut.

Vierailija
6/8 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä määräsin ne.

Jätkä, joka on jokaisessa kouluaineessa missä kirja vilahtaa melko heikko tapaus, alkoi pohtimaan, että tahtoisi valinnaisaineeksi espanjaa ja venäjää. Mä ilmoitin että mua ei kiinnosta kielten opiskelu, ruotsin ja enkun tankkaamisessa on ihan riittävästi hommaa, niinpä ruksitin kuponkiin teknisen työn ja musiikin.

Vierailija
7/8 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöllä on aika heikko kielipää, vaikka muuten koulu sujuukin hyvin. Ehdotin siis, ettei nyt ainakaan ottaisi sitä kolmatta kieltä enää ohjelmistoon englannin ja ruotsin lisäksi. Olisi liian rankkaa. Oppisi nyt edes tuon enkun kunnolla. Toiveeni meni läpi, ja tyttö otti ATK:n sekä tekstiilityöt.

Vierailija
8/8 |
14.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen on huono tekemään läksyjä, joten vinkkasin, ettei valitsis aineita joissa tarvii lukea ja pakertaa tehtäväkirjan kanssa. Musiikki, köksä, atk ja ylimääräinen liikunta olivat hänen omat valintansa, joten olin tyytyväinen. Toki mussasta tulee soittoharjoituksia, köksässä kodinhoito ja ruuanlaitto tehtäviä, atk:stakin jotain, moitteetta on tehnyt ja harjoitellut nämä läksynsä. :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän