tupakoiva lapseni
Tervehdys. Minulla on 12-vuotias poika ja hän jäi rysän päältä kiinni tupakoinnista. Tai no ei aivan rysän päältä, mutta juuri poltettu tupakka haisi. Minulla piti olla eräs meno naisystävieni kanssa, mutta se peruuntui. Poika tiesi, että saisi olla illan kotona yksin. En sitten viitsinyt ilmoittaa, että menoni peruuntui ja saavuin kotiin, juuri kun suljin ulko-oven poika tuli parvekkeelta tupakalta. Melko säikähtäneeltä näytti, kun minut näki. Annoin pojalle mahdollisuuden antaa tupakat minulle, vein parvekkeelle takaisin ja sanoin, että alahan polttamaan. Siinä poika poltti 5 ja puoli tupakkaa putkeen ja oksentamaanhan siinä sitten mentiin. Ei varmaan tee tupakkaa enään mieli sen jälkeen. Ei sellainen koulussa saatava valistus mitään auta, pitää saada omakohtaista kokemusta, että se tehoaa. Meillä on ehdoton ei-ei tupakkaan.
Kommentit (5)
Joo ei varmaan tee mieli vähään aikaan,mutta tuo pakotaminen on kyllä pahoinpitelyä mielestäni.
ei-ei-linja, ja sitten pakotetaan tupakoimaan...
sori, mutta en usko että tehoaa. Vetäähän ihmiset viinaakin vaikka kärsii krapulasta aina jälkeenpäin.
Oma isäni on tehnyt samoin, kun olin teini ja silloin se minun kohdalla tehosi. Näen vain punaista, kun joku nuori tupakoi. Varsinkin, silloin kun kyse on minun lapsestani. Tarvitaan kovia otteita, eikä mitään hyssyttelyä kuuroille korville. Ei se tehoa varsinkaan nykynuorisoon.
Minulla oli aika monta tupakoivaa kaveria, joita oli oksetettu kotona kiinni jäätyään, joten en pidä sitä ehkä kaikkein tehokkaimpana tapana saada lasta lopettamaan.
Toivottavasti sinun kuitenkin lopettaa, on vielä noin pienikin:(