Ex-mies muuttamassa n. 100km päähän
Lasteni isä on päättänyt muuttaa uuden hupakkonsa luokse reilun 100km päähän. Hän haluaa tavata lapsia 1 viikon kuukaudessa ja minä haluaisin puolestaan että lapset näkevät isäänsä joka toinen viikonloppu ja yhtenäpäivänä arkena kuten tähänkin asti (muutoinhan lapset ovat minun luonani 2 viikonloppua peräkkäin ja isällään kaksi. Voinko estää miehen muuton?
Kommentit (16)
Esimerkiksi lasten tapaamisella? jos en suostu tuohon viikko kuussa järjestelmään? Eihän mies voi lapsiaan hylätä. Tälloin ei voi myös muuttaa uuden naisen luokse.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 12:33"]
Eihän mies voi lapsiaan hylätä.
[/quote]
LOL!
Kuka ihminen muka lähtee ajamaan perjantaina 100 kilometriä ja sunnuntaina sitten uudelleen? ja vielä kaksi kertaa kuussa, mies ei vaan tunnu ymmärtävän mikä on lapsille parasta. Pitäisi kai jokaisen aikuisen ihmisen miettiä mikä on tärkeintä, ne lapset vai jonkin muu asia?
eipä teidän auta kuin yrittää tehdä kompromisseja asian suhteen.
minä ja eksäni asumme 200 kilometrin päässä toisistamme ja lapsemme ovat jo koululaisia. isä tapaa heitä kahtena viikonloppuna kuukaudessa siten, että toinen viikonloppu on ns. pitkä viikonloppu, eli lapset ovat perjantain pois koulusta (tämä mahdollisuuksien mukaan, ei aina onnistu). koulujen loma-ajat jaamme suurinpiirtein 50/50 periaattella, eli syysloman lapset ovat isällään, talvilomat minulla, juhlapyhät vuorovuosin minulla ja isällään. kesälomalla lapset ovat yhden ylimääräisen viikon isällään, koska ovat syksyllä ja talvella enemmän minun luonani.
jokainen perhe/eroperhe tekee nämä asiat siten kuin ne parhaiten sopivat lapsille ja vanhemmille.
No hui hirveetä joslapset on sun luona kaks viikonloppua peräkkäin. Taidat vaan olla katkera exäsi uudesta hupakosta ja nyt joutuvat lapset sitten välikäteen sun haluista. Kaikkea ei voi aina saada.
Onhan noita äitejäkin jotka muuttavat uuden perheen kanssa 300km päään ja tapaavat ex-liiton lapsiaan harvoin.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2013 klo 12:39"]
Kuka ihminen muka lähtee ajamaan perjantaina 100 kilometriä ja sunnuntaina sitten uudelleen? ja vielä kaksi kertaa kuussa, mies ei vaan tunnu ymmärtävän mikä on lapsille parasta. Pitäisi kai jokaisen aikuisen ihmisen miettiä mikä on tärkeintä, ne lapset vai jonkin muu asia?
[/quote]
Menin näköjään provoon...
No, joka tapauksessa, tunnen monta ihmistä, jotka ajavat PÄIVITTÄIN 100 km suuntaansa. Joka arkipäivä. Itsekin pisimmillään työmatka oli n. 70 km.
Voi näitä AV-mammoja...
Miehen ei ole mikään pakko tavata lapsiaan jos ei halua ja sen asian kanssa lähivanhemman on vaan elettävä.
[/quote]
Mutta entäpä, jos lapsen paras ei ole itselle hyväksi. Eikö lapset ansaitse hyvin voivaa vanhempaa, joka jaksaa ottaa vastuuta ja huolehtia.
Jokainen eronnut tietää, että eron jälkeen ei ole mitää ihanne ratkaisua. Jokaisessa tapaamismuodossa on huonot puolensa niin lapsille, kuin vanhemmille.
Tuossa standardissa joko toisen viikonlopun tapaamisissa on se huonopuoli, että vanhemmuus on tosi ohutta, eikä siihen tule sitä lapsille niin tärkeää arkivanhemmuutta.
Vaikka äitinä sinusta viikko kuukaudessa kuulosta huonolta, koska se tulee isän suusta. Mutta lasten kannalta se on tuota sinun tahtoasi parempi vaihtoehto.
Hyvä ap, et voi estää eksäsi muuttoa ja ihan tiedoksesi, että etävanhemmalla ei ole mitään juridista velvollisuutta tavata lapsia. Älä siis käytä lapsiasi pelinappuloina valtataistelussa, jonka häviät kuitenkin ja lapsesi ovat kärsijöinä.
Lasten etu ensin ja se on se, että saavat viettää aikaa etävanhemman kanssa ja tuo viikko kuukaudessa ei ole ollenkaan paha asia!
et voi estää muuttoa tietenkään,
mutta tuo tapaamisjuttu menee vaikeaksi siinä vaiheessa kun lapset aloittavat koulun.
Et voi estää muuttoa, joudut nyt vaan sumplimaan lasten tapaamisia. Missä lapset olisivat päivät sillä viikolla, kun ovat isällään? Kahta eri kunnallista hoitopaikkaa tai koulua tuskin voi olla. Voi siis olla, että isäkin joutuu vielä miettimään järjestelyjä uusiksi.
Mikä sua oikein vaivaa?! Teillä on yhteisiä lapsia niin sinulla on oikeus määritellä missä, miten ja kenen kanssa lasten isä asuu. Antaako kohtu jotain diktaruurimaista valtaa hallita miehen elämää.
Tuo lasten isän ehdotus on muuten ihan loistava lasten kannalta verrattuna omaasi. Päivähoito yms. asiat ovat isän vastuulla ja koulun ajatettua onkin syytä miettiä, kumman luona lapset sitten asuu. Koska eihän sinulla on mitään oikeutta omia lapsia automaattisesti itsellesi.
[/quote]
Ööö, minä ajoin 70 kilometriä/ suunta työmatkaa 11 vuotta...
Millä ihmeellä kuvittelisit voivasi estää eksäsi muuttoa? Et millään.
Teidän täytyy nyt kyllä keskustella ja löytää se paras tapaamismuoto.