Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär 19vee uhmakas reppana?

Vierailija
13.08.2013 |

Tytär on 19 vanha, asuu kotona ja minulta 500 eur kuukuausirahaa + isommat ostokset sen päälle erikseen. Isänsä osti sille hienon autonkin keväällä ja on antanut ilmeisesti joitakin tonneja rahaakin kesällä.

Tyttö ei mene töihin, eikä ole enää koulussakaan. Seurustelee fiksun pojan kanssa kuitenkin.

Tyttö tuntuu hiukan ujolta ja sen vuoksi ei töihinkään mene. O

n kuin italialaiset lapset. Taitaa asua kotona 35 vuotiaaksi.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä olette poispilanneet lapsenne

Vierailija
2/15 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai pakotatte osallistumaan kotitöihin ja "ansaitsemaan" tuon rahan?

Lapsen olis aika tehdä kirjallinen suunnitelma siitä, mitä aikoo tulevaisuudessa tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tee mitään kotitöitä. Ei edes astioitaan laita astianpesukoneeseen. Ei osaa. Ja jos sitä pyytää tekemään, niin se suuttuu.

Vierailija
4/15 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuu kotona ja saa 500 euroa sekä isommat ostokset ilmaiseksi. Niin ja pappa betalar auton ja tonneja rahaa.

Ja sitten ihmettelet, miksi tyttäresi ei mene töihin tai opiskelemaan.

Hitto, kun laittaa suoraan sanottuna vituttaan tuollaiset vanhemmat, jotka ihan itse pilaa lapsensa tulevaisuuden liiallisella paapomisella.

Itse asuin 19 vuotiaana vielä hetken kotona ennen opiskeluja. Asuminen oli ilmaista, mutta kaiken muun rahan kyllä tienasin työn teolla. Kotoa en saanut mitään taskurahoja ja isoimmat ostokset sain tehdä ihan itse. Ja sama jatkui kun muutin toiselle paikkakunnalle opiskelemaan. 

Ei olisi tullut mieleenkään pyytä rahaa.

Kannattaisiko teidän katsoa peiliin miksi tyttärenne on "uhmakas reppana"? Olisiko siksi, että te olette hemmotelleet hänet pilalle. Te olette opettaneet hänelle ettei hänen tarvitse tehdä mitään työksensä eikä opiskella ammattia, kun vanhemmat kuitenkin elättää. Toivottavasti poikaystävällä sentään olisi järkeä olla hemmottelematta tyttöänne...

Vierailija
5/15 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välivuosi ja koulun penkille takaisin? Tuo aika on stressaavaa, jos on käynyt lukion.

Vierailija
6/15 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 19:09"]

Ei se tee mitään kotitöitä. Ei edes astioitaan laita astianpesukoneeseen. Ei osaa. Ja jos sitä pyytää tekemään, niin se suuttuu.

[/quote]

Vissiin et ole koskaan edes opettanut tyttöäsi tekemään kyseisiä töitä? Tai oikeasti vaatinut?

Onko mieleesi tullut, että mitä jos te yhtäkkiä kuolette? Miten tyttönne käy noin alkeellisilla selviytymistaidoilla?

Vierailija
7/15 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon,että tämä on provo!

Vierailija
8/15 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä usein ihmettelen, kun lapsen (9v) kaverit ei osaa todellakaan laittaa astioita koneeseen, kun meillä se on tapana. Oma lapsi sitten opettaa niille kuinka se tehdään.

Teettekö te kaiken aina itse, ettekä lauta lapsienne taitoon?

sitten kuitenkin lapset saa tulla ja mennä itsekseen jo ekaluokkalaisista alkaen ja se lasketaan itsenäiseksi ja sillä kehutaan.

Eli lapset ei osaa itse mitään ja se on hienoa?!

Vierailija
9/15 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa niiden lasten kavereiden kotona ei ole tiskikonetta? Ei kaikilla ole.

Vierailija
10/15 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
11/15 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 20:36"]

Jospa niiden lasten kavereiden kotona ei ole tiskikonetta? Ei kaikilla ole.

[/quote]

No on noilla ollut, kun sanovat ettei kotona tarvii itse laittaa....

Vierailija
12/15 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No asukoon minun lapsi vaikka 40-vuotiaaksi kotona, mutta itse on jo ehdottanut, että kun valmistuu ja menee töihin armeijan jälkeen 20-vuotiaana, niin ostaa ruuat meidän talouteen.

Olen minäkin aika avokätinen äiti ollut, mutta kyllä 19-vuotiaan vaihtoehdot ovat joko työ, opiskelu tai työttömäksi ilmoittautuminen. Vasta sitten voi odottaa saavansa rahaa kotoa.

Vierailija
13/15 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, mitä varsinaisesti pahaakaan siinä on? jos vanhemmilla kerran on rahaa, niin mitä pahaa on siinä, että ei raada niska limassa jossain paskaduunissa? Jos äiti haluaa tehdä kotityöt niin miksei saa?

Mäkin elin noin vielä 19-vuotiaana. Ain kaikki rahat vanhemmilta, auton vapaan käyttöoikeuden kunhan se oli 6:30 aamuisin kotona ja äiti kattoi aamiaista päöytään joka aamu. Ihan fiksu ja aikaansaapa kansainvälistä uraa tekevä ihminen musta silti on tullut.

Vierailija
14/15 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heittäisin pellolle tuollaisen kakaran.

Vierailija
15/15 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2013 klo 20:39"]

No tuota, mitä varsinaisesti pahaakaan siinä on? jos vanhemmilla kerran on rahaa, niin mitä pahaa on siinä, että ei raada niska limassa jossain paskaduunissa? Jos äiti haluaa tehdä kotityöt niin miksei saa?

No alottaja kertoi, että tyttö suuttuu, kun pyydetään tekemään jotain kotona. Suutuitko sinäkin, kun kotona pitää tehdä "paskaduunia" vai mitä p-duunia tarkoitit. Harvoinhan sitä kukaan pääsee suoraan sille hienolle kansainväliselle uralle ja mielestäni se "paska-duunikin" on arvokasta oppia nuorelle ihmiselle.

Mäkin elin noin vielä 19-vuotiaana. Ain kaikki rahat vanhemmilta, auton vapaan käyttöoikeuden kunhan se oli 6:30 aamuisin kotona ja äiti kattoi aamiaista päöytään joka aamu. Ihan fiksu ja aikaansaapa kansainvälistä uraa tekevä ihminen musta silti on tullut.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi