Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä Normandiaan?

Vierailija
13.08.2013 |

Olisiko kellään matkavinkkejä Normandiaan? Olisi tarkoitus kiertää seutua viikon verran Caenista käsin. Kulkupelinä jalat, pyörä ja julkiset. Olen nähnyt jo Mont St. Michelin ja Omaha Beachin. Bayeux'ssä ajattelin ainakin poiketa seinävaatetta ihmettelemässä. Ruokamatkailukin kiinnostaisi, mm. juustot, siideri ja calvados, mutta mahtaako tuottajia asua julkisen liikenteen yhteyksien päässä? Entäpä mitkä ovat parhaat rannat Caenin ulottuvilla?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisilla on vaikea päästä siideri- ja calvatiloille. Eikö vuokra-auto ole vaihtoehto? Pyörällä kyllä onnistuu mutta välimatkaa voi olla. Ruokailu on Normandiassa maailman parasta. Voit itse mennä rantaan kävelylle ja syödä ostereita ja simpukoita suoraan merestä jos haluat. Jos et, niin satamasta saat aamuisin ostaa lähes ilmaiseksi mereneläviä eikä ne ravintolassakaan paljon maksa. Normandian voi ja juusto on ensiluokkaista, samoin lampaanliha.

Vierailija
2/5 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsinkin, että julkisilla liikkuminen on vaikeaa. Edellisellä reissulla olin liikkeellä autolla, mutta tällä kertaa se valitettavasti ei ole mahdollista. Pitää siis muokata tekemisiä sen mukaan. :)

Osaisitko suositella mitään tiettyä ravintolaa/tuottajaa? 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mukavalta! Itse olen vuokrannut auton Caenista ja asunnon Cabourgista, joten valitettavasti en osaa sanoa, miten julkisilla liikkuminen siellä onnistuu.

Rantoja on hienoja pitkin koko sitä Normandian pohjoisrannikkoa. Cabourg ja vaikkapa Deauville ovat kuuluisia rantalomakohteita, joissa itsessään ei tosin ole kamalasti nähtävää.

Bayeux'ssä kannattaa ehdottomasti käydä, se Vilhelm Valloittaja -seinävaate on hieno, samaten koko vanha kaupungin keskusta.

Cherbourgiin pääsee Caenista mainiosti junalla, siellä on mm. hieno merimuseo ydinsukellusveneineen.

Caenissa voi varmaan tiedustella turistitoimistosta mahdollisia retkiä calva- tai siideritiloille. Ainakaan netissä ei Caenin turistitoimisto sellaisia mainosta, mutta saattaa niitä silti olla. Meillä oli lapsia mukana, joten emme käyneet calvatiloilla, vaikka calvadoksen faneja ollaankin.

Vierailija
4/5 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä nelonen, pistänpä noita harkintaan! Tosiaan, Caenin matkailutoimiston kautta luulisi olevan jonkinlaisia calva- ja siideriretkiä tarjolla. En tullut tuota edes ajatelleeksi. Pitääpä selvitellä.

ap

Vierailija
5/5 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä