Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiusten kasvatus niksit. Toimiiko?

Vierailija
13.08.2020 |

Lukenut esim. risiiniöljystä ja Biotiinin syönnistä. Toimiiko oikeasti?

Kokemuksia? Mielipiteitä?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön biotiinia mutta vaikea sanoa kuinka hyvin toimii kasvatusta ajatellen kun omat hiukset olleet aina pitkät... ainakin kynnet kasvaa tosi nopeesti että kai se jotain tekee... miksei voisi kokeilla jos yrittää kasvattaa..

Vierailija
2/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika. Ne kasvaa ihan itsestään, eikä siihen voi vaikuttaa millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kasvaisi tukka ehkä paremmin/nopeammin, kun saisi syötyä kaikenlaisia vitamiineja, rautaa, sinkkiä ja vastaavia miltei päivittäin.

Itselläni - köyhänä, pääosin kasviksia syövänä opiskelijana tosin ei ole varaa kaikkiin ruohonjuuren tms. vastaavien puljujen lisäaineisiin, joten täytynee kai yrittää olla kärsivällinen tässäkin jutussa.

Odotan siis itsekin kommentteja jostakin, jota ehkä raaskisi kokeillakin. :)

Vierailija
4/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin biotiini vaikuttaa kynsien kasvuun. Tai ainakin luulen niin . Hiuksista on vaikempi sanoa. Voi kun kasvaisivatkin nopeammin! :D

Itse en jaksa kuitenkaan uskoa, että hiukset kasvaisivat millään kikoillla yhtään nopeammin. Ne kasvavat sen 1-1,5 cm kuukaudessa. JA thats it! 

Vierailija
5/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö olla sitä eläinten biotiinia? Mikä on vahvempaa. Hevosille tarkoiettua jotkut syö :D

Vierailija
6/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö paljon lihaa, niin hiukset kasvaa. https://meatrx.com/category/success-stories/hair-and-nails/

7/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellinen ravinto, riittävästi unta ja stressin välttäminen. Biotiinia saadaan ruuasta riittävästi, ei vaikuta hiusten, ihon ja kynsien kuntoon, jos ei ole todettua biotiininpuutosta.

Vierailija
8/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruukki päähän. Hiukset kasvaa hujauksessa. 

Vierailija
9/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäravinteista on apua, jos niistä on puutetta. Ei silloin, jos niitä saa riittävästi normaalista ruuasta. Pätee myös tuolla edellä mainostettuun lihansyöntiin eli jos jo saa riittävästi proteiineja niin ei ole mitään järkisyytä syödä lisää lihaa.

Hiusten kasvu ja tuuheus on kiinni geeneistä. Jos sinulla on sellaiset geenit, että hiukset kasvavat nopeasti ja/tai niiden elinikä on pitkä, pystyt kasvattamaan pitkät hiukset. Jos hiustesi elinkaari on lyhyt, ne eivät koskaan ehdi kovin pitkiksi ennen kuin irtoavat. Geenit vaikuttavat myös siihen, kuinka paljon hiustuppeja ylipäänsä on ja kuinka paksuja hiukset ovat.

Vierailija
10/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa: rice water hair growht 

Vierailija
11/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googlaa: rice water hair growht 

"So, while rice water isn't proven to actually make your hair grow faster, it can make it look shinier, healthier, and fuller"

Lukuisilla muilla aineilla saa ihan saman tuloksen.

Ap, keskity hiusten kasvattamisen ohella siihen, millä aineilla niitä hoidat. Mitä jos pyrkisit mahdollisimman eettiseen ja ekologiseen kauneudenhoitoon? Itse en käytä muita kuin vegaanisia ja eläinkokeettomia hiustenhoitoaineita ja ainakin omat hiukseni voivat paremmin kuin koskaan ennen.

Vierailija
12/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeitä tietenkin harvoin tapahtuu, mutta seuraavista on ollut ainakin itselleni apua:

- Monipuolinen ruokavalio, tarvittaessa lisäravinteita purkista. Biotiinia en ole kokeillut.

- Hyvät yöunet, liikunta

- Päänahan kuorinta - tämän otin mukaan vasta hiljattain, mutta oikeasti raikastaa päänahkaa ihanasti ja ainakin sanotaan, että voisi auttaa. Mutta älä tee liian usein.

- Päänahan hieronta - esim. ennen suihkua tai suihkussa hiero ja kevyesti ”tukistele” hiuspohjaa. Tämän uskon vahvasti auttaneen itselläni.

Ja sitten vielä, muista myös pyrkiä hiusten terveinä ja vahvoina pysymiseen, älä pelkkään nopeaan kasvuun. Itse vaihtelen shampoita ja hoitoaineita, eli en käytä koko ajan samaa. Panostan hoitoaineiden vaikutusaikaan. Latvat kannattaa siistiä tarpeeksi usein. Öljyhoitoja (esim. kookosöljy) kannattaa tehdä välillä. Mutta sitten taas toisaalta, kannattaa antaa hiusten myös levätä välillä, eli ei koko ajan mitään hurjaa kuormaa aineita hiuksissa. Ponnarin paikkaa kannattaa vaihdella ja välttää kuumakäsittelyjä.

Ja sitten kannattaa olla ”stressaamatta” asiaa, sekin usein auttaa. Toivottavasti näistä oli apua!

Vierailija
13/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän biotiiniä ja sinkkiä maximiannokset ja ne kyllä kasvattavat kaikkia karvoja, esim ripset ovat huomattavasti pidemmät ja tuuheammat kuin koskaan aiemmin mutta sääri ja kainalokarvojakin saa ajella tiheämpään. 

Lisäksi suosittelen Nioxin-shampoota ja hoitoainetta. 

Vierailija
14/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö olla sitä eläinten biotiinia? Mikä on vahvempaa. Hevosille tarkoiettua jotkut syö :D

Ei pidä olla eläinten biotiinia mutta se on siis rutkasti halvempaa :D Samaa tavaraa myydään ihmisille ja vaikkapa koirille/kissoille mutta näissä voi olla suuriakin hintaeroja. Katsot vain suosituksen siitä kuinka montaa milligrammaa päivässä saa/pitää syödä, ja nappailet saman verran.

Jos ostat jotain hevosten biotiinia, ole erityisen tarkka annostuksesta! En usko että on hyväksi jos saat satakertaisen päiväannoksen vahingossa :)

Vierailija
15/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosikaudet olen käyttänyt Piimaxbiotiini valmistetta ja siin on muitakin ainesosia. Lisäksi rautaa, omega-3 jne... tukka on tuuhea ja hyvässä kunnossa. Harmaita suortuvia alkanut tulla ohimolle. Geenitkin kai jotain merkkaavat, kun äitini alkoi herpaantua vasta kun täytti 85v... Itse olen nyt 74v. Syön muutenkin terveellisesti ja liikun paljon ulkona.

Vierailija
16/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosikaudet olen käyttänyt Piimaxbiotiini valmistetta ja siin on muitakin ainesosia. Lisäksi rautaa, omega-3 jne... tukka on tuuhea ja hyvässä kunnossa. Harmaita suortuvia alkanut tulla ohimolle. Geenitkin kai jotain merkkaavat, kun äitini alkoi herpaantua vasta kun täytti 85v... Itse olen nyt 74v. Syön muutenkin terveellisesti ja liikun paljon ulkona.

hih

Vierailija
17/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia voi kasvattaa maltillisesti lisäravinteilla, mutta on myös tärkeää pitää huolta niistä jo olemassaolevista hiuksista :)

Eli älä kampaa märkänä, jolloin hiukset kyllä venyvät pidemmiksi, mutta katkeilevat nopeammin jolloin eivät kasva niin pitkiksi kunnon takia. Älä myöskään nirhaa liian tiukoilla ponnareilla, jotka heikentävät sitä puristavaa aluetta.

Elintavoista ehkä stressi ja huono ravinto ohentavat hiuksia parhaiten. Stressaantuneena saattaa ainakin itseltä lähteä ihan hiuksia tupottain!

Ravinteista sen verran että kuuriluontoisesti voi kokeilla vaikkapa juuri biotiinia, ja katso vaikuttaako. Jatkuvaa käyttöä en ehkä suosittelisi koska ei välttämättä hyväksi jos kerääntyvät kroppaan. Pari viikkoa biotiinia naamaan suositusten mukaan, pari kertaa vuodessa. Katso toimiiko :)

Vierailija
18/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hih

Jahah! Tekstinsyöttö teki tepposet. Piti olla harmaantua. Sorry vaan.

19/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pitkät hiukset. Käytän biotiinia (ihan ihmisille tarkoitettua) kahden kuukauden "kuurin" n. kaksi kertaa vuodessa. Vaikea sanoa, kasvavatko hiukset sen ansiosta nopeammin, kun ei vitamiinin vaikutuksen voi odottaakaan olevan niin radikaali, että sen huomaisi. 

Yksi vinkki, josta en kylläkään ole varma, on hiuksiin suihkutettava ja jätettävä hoitosuihke (Gliss). Vuosia sitten, kun käytin sitä, huomasin hiusten nopeampaa kasvua. Tai siis oikeastihan tuollainen vaikuttaisi sitä kautta, että latvoja vahvistaessaan ne katkeilisivat vähemmän, jolloin pituus säilyisi paremmin. Kyseessä voi olla toki vain sattuma, eli että hiuksillani sattui olemaan erityinen kasvukausi juuri silloin tms. 

En kuitenkaan käytä hoitosuihketta säännöllisesti, koska en tykkää siitä miltä se tuntuu hiuksissa. Enkä erityisemmin haluakaan vielä pitempiä hiuksia kuin minulla jo on.

Vierailija
20/21 |
13.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hih

Jahah! Tekstinsyöttö teki tepposet. Piti olla harmaantua. Sorry vaan.

Joo, arvasin, oli vain hauska typo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän