Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

It-alan ihmiset, MITEN HINNOITELLA FREE-TYÖ?

Vierailija
12.08.2013 |

Olen hoitovapaalla ja nyt tarjottiin oman alan hommia vähän niinkuin keikkatyönä. Kyseessä on projekti joka vaatisi arviolta 50 tuntia työpanostani. Olen asiantuntijatyössä ja kuukausipalkkani ennen hoitovapaata oli bruttona noin 3800 e/kk (ei kovin kummoinen siis). Nyt pitäisi määritellä omalle työlle hinta per tunti jota voisin pyytää. Osaamista ja kokemusta löytyy, joten en halua hinnoitella itseäni liian alas. Kyseessä on siis it-puolen homma, joka vaatii raportointijärjestelmien tuntemusta ja erityisosaamista. Ilmeisesti tämä hoitovapaa on tehnyt tehtävänsä siinä mielessä että omaa osaamista tuntuu olevan vaikea hinnoitella. Mies kannustaa ottamaan homman vastaan, ja tilanne olisi perheen kannalta myös sopiva sillä lastenhoito yms. asiat saataisiin nyt syksyn aikana hoidettua perhepiirissä appivanhempien avustuksella. 

Toinen asia jota mietin on tulon verottaminen. Onko olemassa jotain erityistä freelance-verokorttia, vai voisiko tuon hoitaa tavallisella sivutuloverokortilla? En kyllä ole ihan varma että millainen verokortti minulla nyt edes on, en ole pitkään aikaan tarvinnut tuota tietoa tässä taaperon kanssa kotona ollessa. Jos freetuloa verotetaan rankalla kädellä, kannattaako hommaa edes ottaa vastaan... Toisaalta tekisi hyvää päästä vähän tuulettamaan päätä työn pariin :)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla