Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko sivistynyt?

Vierailija
12.08.2013 |

Millä perusteella?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tutkinto taiteentutkimuksen alalta. Olen laajasti perehtynyt länsimaiseen taiteeseen, kulttuuriin ja aatehistoriaan. Uskon, että uuden oppiminen ja yhteisen menneisyytemme tunteminen on avain henkilökohtaiseen kasvuun, yhteisöllisyyteen ja oikeudenmukaisuuteen. Sivistys on enemmän kuin kirjaviisautta. Se on opiskelun kautta saavutettava kyky käyttää jaettua tietämystä ja viisautta omaksi ja muiden parhaaksi.

Vierailija
2/6 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, Ooh, ihana vastaus, mutta itse en heti tuota tutkintoa nostaisi ensimmäiseksi. :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2, Tarkoitan siis etten mitään tutkintoa tai ammattinimikettä tai muuta titteliä nostaisi ensimmäiseksi perusteeksi. ap

Vierailija
4/6 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En,

Olen kyllä käynyt lukion, sen jälkeen amiksen.  En osaa käyttäytyä sivistyneen ihmisen tavoin. En ole avarakatseinen. En osaa keskustella kaikkien ihmisten kanssa. Luen kyllä paljon ja seuraan maailman menoa muualtakin kuin av:lta ja seiskasta, mutta en osaa muodostaa perusteltua mielipidettä kovinkaan monesta asiasta. Joka päivä huomaan, että en tiedä tuostakaan asiasta yhtään mitään. En osaa edes suomen kieltä kunnolla, usein joudun miettimään onko sana edes kirjakieltä vai paikallista murretta, välillä käytän karkeaakin kieltä. Kielitaitoni rajoittuu puhutun ja huonosti kirjoitetun suomen lisäksi huonohkoon puhuttuun englantiin, surkeaan pakkoruotsiin ja saksan prepositioihin.

Tietoni musiikista, kuvataiteista ja kirjallisuudesta ovat olemattomat. Musiikkia en ymmärrä, kuvataiteista mielipiteeni ovat ihan kiva tai en ymmärrä, kirjallisuudesta, luettava, arvattava, scheissea.

Uskotko nyt että en ole sivistynyt!

Muuten kyllä olen kohtuu mukava ihminen.

Vierailija
5/6 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä keskimääräistä sivistyneempi. Osaan keskustella asiasta kuin asiasta, hallitsen small talkin, joka onnistuu myös ruotsiksi, englanniksi ja venäjäksi. Saksaksikin joten kuten. En mene paskajäykäksi, vaikka joutuisin mihin tilanteeseen, vaan jotenkin solahdan sekaan.

Harrastan musiikkia, oopperat ja soitinten maailma on tuttua, samoin teatteri. Käsittääkseni minulla on melko laaja yleistietämys politiikasta, maantieteestä ja maailman ilmiöistä. Urheilu kyllä on vähän heikolla pohjalla.

Osaan käytöstavat ja hallitsen tilanteen mukaan pukeutumisen.

Toisaalta, kun tilanne ei vaadi, roikun kotona lököverkkareissa, kiroilen, juon pullon suusta jne.

Vierailija
6/6 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 20:01"]

2, Tarkoitan siis etten mitään tutkintoa tai ammattinimikettä tai muuta titteliä nostaisi ensimmäiseksi perusteeksi. ap

[/quote]

No, se on vain lyhyt tapa sanoa, että olen käyttänyt elämästäni useamman vuoden perehtyäkseni taiteisiin. -2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi