Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun saatte kutsun ystävälle kahville tai syömään, miten toimitte?

Vierailija
12.08.2013 |

Oletetaan, että teidän perhe ja vaikka kaksi muutakin perhettä on kutsuttu yhteiden ystävän/kaverin luokse syömään tai kahville ja sinulla on imetysikäinen vauva mukana, tai vaikka sukulaisten luona kuinka toimit vauvan nälän yllättäessä:

a)Kysyt missä voit imettää vai voiko pöydässä

b) kaivat tissin esiin ja alat heti syöttämään vauvaa pöydässä muiden ihmisten ollessa paikala

c) poistut itse vaikkapa olohuoneeseen imettämään välittömästi

Valitse jokin yllämainituista vastauksista ja perustele se, kiitos

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa kaikkea on noista tullut tehtyä.

Vierailija
2/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötän pullosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en tiedä että seura on sellaista joka ei imetyksestä takuulla häiriinny, kysyn häiritseekö jos imetän pöydässä. Jos häiritsee, menen syrjemmälle. Toistaiseksi ei ole vielä kertaajaan tarvinnut lähteä pöydästä seuran takia (vauvan kyllä, tietyssä iässä ne vaan on niin häiriöherkkiä etteä syömisestä tule mitään jos ympärillä tapahtuu yhtään mitään).

Vierailija
4/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistuisin todennäköisesti vähän sivummalle imettämään, eli c. Tuskin imettäisin ruokapöydässä, Koska se ei olisi mielestäni sopivaa. Jos vauva olisi sen sorttinen, että tarvisi ruokarauhan, niin sitten kysyisin, missä voin imettää, eli menisin esim. makuuhuoneeseen. 

Vierailija
5/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 15:00"]

Syötän pullosta

[/quote]

Loistavaa! Luetun ymmärtäminen onkin yliarvostettua!

Vierailija
6/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn, missä sivummalla voin imettää. Lähden siis siitä, että imetän jossain muualla kuin pöydän ääressä. Toisaalta yksikään kolmesta lapsestani ei ole kuollut, vaikka ei olisi samalla sekunnilla ruokaa saanut.

Vierailija
7/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin emännältä, voisinko mennä vaikka makuuhuoneeseen imettämään. Tai jos koko perukka syö keittiössä, menisin olohuoneeseen imettämään.

Mulle itselle olisi kiusallista paljastella rintaa vieraiden miesten nähden. Siksi en imettäisi siinä pöydässä.

Vierailija
8/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ykkönen. On kohteliasta kysyä, missä voi imettää. Ei kaikki ole niin avarakatseisia, joten kunnioitan heidän mielipidettään. En muutenkaan halua esitellä rintojani toisten nenän alla, joten imetän joko olkkarissa tai makuuhuoneessa. Hyvä imetyspaita on myös välttämätön.

Pari kertaa on ollut tiukkaa, kun on pitänyt imettää lentokoneessa vieraan ihmisen vieressä. Ja kerran hiton pitkän odotuksen jälkeen (yritin siis päästä lastenhoitohuoneeseen) jouduin lopulta imettämään täpötäyden kahvilan pöydässä (ei edes yhtään syrjässä). Olisi tehnyt mieli vajota maan alle.

Vierailija
9/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 15:04"]

Jos en tiedä että seura on sellaista joka ei imetyksestä takuulla häiriinny, kysyn häiritseekö jos imetän pöydässä. Jos häiritsee, menen syrjemmälle. Toistaiseksi ei ole vielä kertaajaan tarvinnut lähteä pöydästä seuran takia (vauvan kyllä, tietyssä iässä ne vaan on niin häiriöherkkiä etteä syömisestä tule mitään jos ympärillä tapahtuu yhtään mitään).

[/quote]

Kysymykseesi ei kyllä voi mitenkään vastata että häiritsee... Se, jos mikä loukkaa  imettävää äitiä. Sen verran voi sinullakin olla kuitenkin pelisilmää, että imetät esim. harson alla tai jossain ihan muualla.

Vierailija
10/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryn tietysti pois ruokapöydästä toiseen huoneeseen imettämään. En todellakaan ryhdy riisumaan rintaani esiin, kun toiset syövät.

Vierailija
11/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mene

Vierailija
12/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysisin missä voisin imettää rauhassa. Koska ei ole sopivaa että ei-imettävät naiset tai miehetkään alkavat riisua vaatetustaan pöydän ääressä, niin en koe että se on kohteliasta myöskään imettävältä äidiltä. 

Vierailija
13/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 15:04"]

[/quote]

Kysymykseesi ei kyllä voi mitenkään vastata että häiritsee... Se, jos mikä loukkaa  imettävää äitiä. Sen verran voi sinullakin olla kuitenkin pelisilmää, että imetät esim. harson alla tai jossain ihan muualla.

[/quote]

No, mä luulen että mulla on sen verran pelisilmää, että näen kyllä kysyessäni jo ilmeistä mitä ihmiset ajattelee. Eikä minulla ole mitään tarvetta esitellä rintojani yhtään enempää kuin on tarpeellista. Imetys on vauvan ruokailua, ja pieni vauva saattaa imeä puoli tuntia kerrallaan. Koen että vierailu yhtään missään on aika turhaa, jos siitä puolet menee toisessa huoneessa imettäessä.

Vierailija
14/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan tisun esiin ja rupean imettämään. Kysyn tietenkin ensiksi haluaako kukaan ystävistäni maitoa kahviinsa, ennen kuin annan vauvan imeä.Se nyt vaan on kohteliaampaa niin.

Vierailija
15/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vain perheenjäseniä paikalla niin c. Mutta jos on oudompaa porukkaa, niin itsestäni ei tuntuisi kivalta paljastella rintojani kaikille, ja kysyisin jos voisin mennä jonnekin muualle imettämään eli a. Pöydässä en imettäisi muiden syödessä. Ei vain ole itselleni luonteva paikka.

Vierailija
16/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän rintoja tarvitse paljastaa vaikka imettäisi. Imetysliivit ja paita päälle, sieltä raosta nänni esiin ja vauvan suuhun. Mitä jää näkyviin? Vauvan pää ja oma paita. Miten se voi ketään häiritä???

Vierailija
17/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap yllättyi positiivisesti vastauksista! Paitsi numero 17, jos SINUA ei häiritse et voi tietää häkeltyykö joku muu seurueessa. Sinun vauva, sinun rinnat, sinun oikeus viis muista!

Tahdoinkin juuri kuulla, onko kaikki oikeasti niiiiiin sekaisin kun muutama muu imetysketju antaa ymmärtää. Ihanaa huomata, että osa äideistä ottaa edelleen muutkin huomioon!

Vierailija
18/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun imetin, imetin aina poissa muiden silmistä(tietysti lapsen isä ja läheiset oli asia erikseen). Esim. kerran menin imettämään ravintolan vessankoppiin. Ristiäisissä menin imettämään makuuhuoneeseen. Sain kaikilta muilta imetysrauhan paitsi anopilta. Hän tuli aina kymmenen sentin päähän tuijottamaan kun vauva imee. No, en minä sitä niin pahana pitänyt. Taisi vaan tykätä olla vauvan kanssa joka hetki kun vain pystyi ja katsella ja olla lähellä.

Vierailija
19/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin missä voin imettää ja toimisin vastauksen mukaan.

Vierailija
20/25 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

c. Koska en halua vaivaannuttaa ketään ja koska minusta itsestänikin tuntuu mukavammalta imettää vähän syrjemmällä, rauhassa. En kokisi ITSE mukavana imettää kahvipöydässä. Joskin olen kyllä tainnut tuota joskus tehdä, silloin nuorena kun nykyiset teinini olivat vauvoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme