Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielikuva perhepäivähoitajista? Siis ihmisenä, ei hoitomuotona?

Vierailija
12.08.2013 |

Aloitin vuoden alussa perhepäivähoitajana ja olen kohdannut välillä tosi hämmentäviäkin kommentteja tästä työstä. 

Jonkun mielestä "pystyn parempaankin" ja miksi ihmeessä haluaisin vain olla kotona, kun minusta voisi tulla ihan mitä vaan.

Jonkun mielestä taas on arvostettavaa, että olen kotona, kun lapset tulevat koulusta. On enemmän aikaa heille.

Jotkut kohtelevat kuin kolmannen luokan kansalaista. Tällaisia ovat useimmiten 50-70v koulutetut naiset, jotka eivät voi käsittää, että korkeakoulutettu ihminen haaskaa älykkyyttään vaihtamalla työkseen kakkavaippoja.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä/kokemuksen mukaan perhepäivähoitajista suurin osa on höselöjä nössöjä hyväksikäyttäjiä.

Höselö on se ulkoinen olemus, ja jatkuva höseltäminen hiukset tutisten sellaisten asioitten parissa, jotka olisi parempi hoitaa rauhallisesti ja tasaisesti. Alison steadmanin esitys Mrs Bennettinä BBC:n Pride  & Prejudicessa on hyvä esimerkki tästä käytöksestä.

Nössöjä, jotka eivät uskalla/jaksa/viitsi käydä kodin ukopuolella töissä, tulisi liikaa stressiä ja esimiehiä kyttäämässä jne. Ja se oma kultamurupuppelilapsi voisi myös joutua kohtaamaan vieraan maailman.

Hyväksikäyttäjiä, jotka ottavat hoitolapsen kotiin vain siksi, että hoitolapsen tuola  raha mahdollistaa sen, että he saavat antaa kaiken huomionsa koko päivän omalle lapselleen.

Vierailija
2/7 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani ovat miellyttäviä, lämpimiä ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielikuva heistä (perustuu muutamaan pp hoitajaan, jotka tunnen) on se, että ovat reippaita ja ulospäinsuuntautuneita naisia. Siis sellaisia, joilla ei ole peukalo keskellä kämmentä vaan sujuvasti hoitelevat asiat ja sumplivat kaiken ja hoitavat vasemmalla kädellä tuon jutun samalla kun tekevät oikealla toisen jutun ja vielä keskustelevat jostain samaan aikaan. Siis aikaansaavia ja ripeitä kotitalousihmisiä. Eivät koe ongelmaksi tehdä ruokaa useamman kerran päivässä.

Vierailija
4/7 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani ovat hieman simppeleitä, ei koulutusta, haluavat vain olla kotona lastensa vuoksi, mutta koska rahaa pitää saada ukon vaatimuksesta, oteteaan hoitolapsia.

Vierailija
5/7 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ajattelin aina, että ovat symppiksiä, lapsirakkaita ihmisiä. Muutaman lapsuudenkaverin äiti oli pph ja miehen äiti on ollut myös.

Sitten menin töihin oppilaitokseen, jossa voi suorittaa pph-tutkinnon, joku vuoden mittainen koulutus. En itse heitä kouluttanut kuin muutaman tunnin, mutta järkytyin niiden koulutuksessa olevien ihmisten asenteesta tulevaa työtä kohtaan.

Yhtenä harjoitustehtävänä oli suunnitella hoitolapsille kasvis-teemaisen syksyisen viikon ohjelma leikkeineen, lauluineen, askarteluineen, yms. Pyhää vihaa uhkuen osa näistä naisista (miehiä ei kurssilla ollut) suunnitteli viikon ohjelmaa. Parpatus oli kova, että mitä järkeä tällaisessa on. Luuleeko joku tosiaan, että he työtä tehdessään alkaisivat haaskata aikaa tällaisten teemapäivien suunnitteluun. Kuka tällaisista välittää, ihan typerää, ihan sama mitä niiden lasten kanssa tekee ne tällaisesta mitään tajua, jne.

Olin aikas järkyttynyt näiden ihmisten asenteesta.

En silti lähtökohtaisesti ajattele, että jos joku on pph, niin hän olisi jotenkin ilkeä tai huono ihminen tms. Kukin tekee, niin kuin elämässään parhaaksi kokee. Ehkä työ pph:na on sinulle nyt tuossa elämäntilanteessa paras ratkaisu!

Vierailija
6/7 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2013 klo 13:08"]

Mun mielestä/kokemuksen mukaan perhepäivähoitajista suurin osa on höselöjä nössöjä hyväksikäyttäjiä.

Höselö on se ulkoinen olemus, ja jatkuva höseltäminen hiukset tutisten sellaisten asioitten parissa, jotka olisi parempi hoitaa rauhallisesti ja tasaisesti. Alison steadmanin esitys Mrs Bennettinä BBC:n Pride  & Prejudicessa on hyvä esimerkki tästä käytöksestä.

Nössöjä, jotka eivät uskalla/jaksa/viitsi käydä kodin ukopuolella töissä, tulisi liikaa stressiä ja esimiehiä kyttäämässä jne. Ja se oma kultamurupuppelilapsi voisi myös joutua kohtaamaan vieraan maailman.

Hyväksikäyttäjiä, jotka ottavat hoitolapsen kotiin vain siksi, että hoitolapsen tuola  raha mahdollistaa sen, että he saavat antaa kaiken huomionsa koko päivän omalle lapselleen.

[/quote]

Mielenkiintoinen näkemys.

ap

Vierailija
7/7 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiseen olen minäkin törmännyt eräänkin kerran. Kyllä se siitä vaimenee, kun ihmiset huomaaat, että olet tosissasi. Itsekin olen korkeakoulutettu pph.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi