Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää mulle miten PÄTKÄPAASTO käytännössä toimii?

Vierailija
11.08.2013 |

paastotaanko putkeen kaksi päivää ja sitten viisi päivää saa syödä normaalisti? niin ja onko ne paastopäivät vesipaastoisia vai mehupaastoisia vai miten? itselläni olisi tavoitteissa -5kg (nyt 69kg).

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapoja on monia. Kuvaamasi on ns 5/2 pätkäpaastotyyli, eli 5 päivänä viikossa syödään normaalisti, kahtena vain noin 500-600 kcal. Ei ole pakko syödä mitään tiettyä niinä päivinä, pääasia että saa vain vähän kaloreita.

Itse pätkäpaastoan 8/16 menetelmällä, eli paastoan joka päivä 16 tuntia ja minulla on 8 tunnin syömisikkuna, jonka aikana voin syödä mitä haluan. Minulla iltaihmisenä syömisikkuna on klo 13-21, paastoa muulloin. Kukin voi itse valita ajan jonka paastoaa. Paastoaikana saa juoda vain kalorittomia juomia, esim. musta kahvi tai tee, vesi, kevytcola. Minulla on toiminut erinomaisesti tämä, vointi on hyvä, nälkä paastoaikana katosi parissa viikossa, ja on ihanaa kun saa syödä kunnon annoksia silloin kun syö!

Vierailija
2/14 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo vuosia syönyt niin, että syön joka ilta vain klo 21-24 välillä. Muun ajan juon mustaa kahvia, vihreää teetä, vettä ja jsoksu light-colaa. Ilmeisesti olen ollut tietämättäni trendien edelläkävijä? :D

Tämä tapa sopii mulle erittäin hyvin ja voin oikeasti huonosti, jos joskus joudun syömään "normaalsiti".

Vierailija
4/14 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahtena ei toisiaan seuraavana päivänä rajoitetaan lakorimäärät neljännekseen normaalista päivittäisestä kulutuksesta riippuen omasta kalorinkulutuksesta kuten esim itselläni 500 kCal ja puolisolla 800 kCal työstä ja liikunnasta riippuen. lisää kokemuksista ja vinkkejä voit lukea blogista herkkusuun lautasella.

Vierailija
5/14 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 22:49"]

Tapoja on monia. Kuvaamasi on ns 5/2 pätkäpaastotyyli, eli 5 päivänä viikossa syödään normaalisti, kahtena vain noin 500-600 kcal. Ei ole pakko syödä mitään tiettyä niinä päivinä, pääasia että saa vain vähän kaloreita.

Itse pätkäpaastoan 8/16 menetelmällä, eli paastoan joka päivä 16 tuntia ja minulla on 8 tunnin syömisikkuna, jonka aikana voin syödä mitä haluan. Minulla iltaihmisenä syömisikkuna on klo 13-21, paastoa muulloin. Kukin voi itse valita ajan jonka paastoaa. Paastoaikana saa juoda vain kalorittomia juomia, esim. musta kahvi tai tee, vesi, kevytcola. Minulla on toiminut erinomaisesti tämä, vointi on hyvä, nälkä paastoaikana katosi parissa viikossa, ja on ihanaa kun saa syödä kunnon annoksia silloin kun syö!

[/quote]

Miten tää toimii, putoaako paino?

Vierailija
6/14 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aikas epäluuloinen tota 8/16 menetelmää kohtaan :O, kertokaa lisää kokemuksia!

Vierailija
7/14 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille voi aiheuttaa vaikeitakin hormonitoiminnan hairioita, joten kehotan varovaisuuteen. Kokeilin itse pari kk 8/16 menetelmaa, kalorit n 1800. En laihtunut yhtaan vaan aiheutin itselleni jarkyttavan ahmimishairion jota kesti toiset pari kk. Kiloja tuli melkein 15 lisaa lahtotilanteesta. Olen tassa nyt puolisen vuotta parannelut aineenvaihduntaani tarpeeksi isolla kalorimaaralla, saannollisilla ruoka-ajoilla, liikunnalla ja nukkumalla riittavasti. Kaduttaa miksi menin pelleilemaan kehoni/hormonitoimintani kanssa, mutta minkas teet, turha itkea kun kakka jo housussa. 

Vierailija
8/14 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 03:25"]

Naisille voi aiheuttaa vaikeitakin hormonitoiminnan hairioita, joten kehotan varovaisuuteen. Kokeilin itse pari kk 8/16 menetelmaa, kalorit n 1800. En laihtunut yhtaan vaan aiheutin itselleni jarkyttavan ahmimishairion jota kesti toiset pari kk. Kiloja tuli melkein 15 lisaa lahtotilanteesta. Olen tassa nyt puolisen vuotta parannelut aineenvaihduntaani tarpeeksi isolla kalorimaaralla, saannollisilla ruoka-ajoilla, liikunnalla ja nukkumalla riittavasti. Kaduttaa miksi menin pelleilemaan kehoni/hormonitoimintani kanssa, mutta minkas teet, turha itkea kun kakka jo housussa. 

[/quote]

Älä menetelmää syytä. Itse olet sössinyt kun olet syönyt liian vähän.

Vierailija
9/14 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 13:57"]

[/quote]

[/quote]

Minulla on pudonnut paino tuolla 16 tunnin vuorokausittaisella paastolla keskimäärin -0,7 kg viikossa, eli ihan hyvin, sikseen että olen normaalipainon sisällä laihduttaja (paino nyt 67 kg) ja en tosiaan rajoita mitenkään sitä mitä ja paljonko syön sen 8 tunnin syömisikkunani aikana. Olen vetänyt pizzoja, viiniä, jälkiruokia, suklaatakin välillä. 

Käytännössä syön klo 13 lounaaksi lämmintä ruokaa työpaikkaruokalassa, päälle makea jälkiruoka. Sitten klo 16-17 syön hedelmän ja jotain pähkinöitä. Päivällinen sitten klo 20-21 aikaan, taas kunnon lämmintä ruokaa iso satsi, viiniä lasi tai pari. Jos tekee mieli makeaa päälle, voin ottaakin.

[/quote]Eli ihan samat tulokset saisi aikaan syömällä aamiaiseksi hedelmän, lounaan työpaikalla, välipalaksi pähkinöitä ja sitten päivällisen.

Vierailija
10/14 |
29.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2015 klo 07:05"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 13:57"] [quote author="Vierailija" time="11.08.2013 klo 22:49"] Tapoja on monia. Kuvaamasi on ns 5/2 pätkäpaastotyyli, eli 5 päivänä viikossa syödään normaalisti, kahtena vain noin 500-600 kcal. Ei ole pakko syödä mitään tiettyä niinä päivinä, pääasia että saa vain vähän kaloreita.   Itse pätkäpaastoan 8/16 menetelmällä, eli paastoan joka päivä 16 tuntia ja minulla on 8 tunnin syömisikkuna, jonka aikana voin syödä mitä haluan. Minulla iltaihmisenä syömisikkuna on klo 13-21, paastoa muulloin. Kukin voi itse valita ajan jonka paastoaa. Paastoaikana saa juoda vain kalorittomia juomia, esim. musta kahvi tai tee, vesi, kevytcola. Minulla on toiminut erinomaisesti tämä, vointi on hyvä, nälkä paastoaikana katosi parissa viikossa, ja on ihanaa kun saa syödä kunnon annoksia silloin kun syö! [/quote] Miten tää toimii, putoaako paino? [/quote]   Minulla on pudonnut paino tuolla 16 tunnin vuorokausittaisella paastolla keskimäärin -0,7 kg viikossa, eli ihan hyvin, sikseen että olen normaalipainon sisällä laihduttaja (paino nyt 67 kg) ja en tosiaan rajoita mitenkään sitä mitä ja paljonko syön sen 8 tunnin syömisikkunani aikana. Olen vetänyt pizzoja, viiniä, jälkiruokia, suklaatakin välillä.    Käytännössä syön klo 13 lounaaksi lämmintä ruokaa työpaikkaruokalassa, päälle makea jälkiruoka. Sitten klo 16-17 syön hedelmän ja jotain pähkinöitä. Päivällinen sitten klo 20-21 aikaan, taas kunnon lämmintä ruokaa iso satsi, viiniä lasi tai pari. Jos tekee mieli makeaa päälle, voin ottaakin.   [/quote]Eli ihan samat tulokset saisi aikaan syömällä aamiaiseksi hedelmän, lounaan työpaikalla, välipalaksi pähkinöitä ja sitten päivällisen.

[/quote]No mutta onhan se hienompaa kun joku menetelmä ;)

Vierailija
11/14 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 13:57"]

[/quote]

[/quote]

Minulla on pudonnut paino tuolla 16 tunnin vuorokausittaisella paastolla keskimäärin -0,7 kg viikossa, eli ihan hyvin, sikseen että olen normaalipainon sisällä laihduttaja (paino nyt 67 kg) ja en tosiaan rajoita mitenkään sitä mitä ja paljonko syön sen 8 tunnin syömisikkunani aikana. Olen vetänyt pizzoja, viiniä, jälkiruokia, suklaatakin välillä. 

Käytännössä syön klo 13 lounaaksi lämmintä ruokaa työpaikkaruokalassa, päälle makea jälkiruoka. Sitten klo 16-17 syön hedelmän ja jotain pähkinöitä. Päivällinen sitten klo 20-21 aikaan, taas kunnon lämmintä ruokaa iso satsi, viiniä lasi tai pari. Jos tekee mieli makeaa päälle, voin ottaakin.

Vierailija
12/14 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 13:57"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kiitos :-) Minäkin periaatteessa normaalipainon sisällä laihduttaja (no ehkä kilon on yli BMI25:n), joten tää voiskin sopia.

Vierailija
13/14 |
13.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllätuo pätkäily toimii, on vain löydettäva itselle sopiva tahti ja lähteä maltillisesti liikkeelle. Kehon kuormittaminen nopeassa tahdissa ei oo vaan fiksua. Kyseessä on enemmänki elämänmuutos, itse aloitin 5:2 pätkäilyllä ja painon pudottua tavoitteeseen vaihdoin 6:1, mikä toimii tällä hetkellä. Ikääntyessä voi tietenkin hieman muuttua.

5:2 dieetti on ihan hyvä alku sellaiselle, joka haluaa kohtalaisen nopeita tuloksia, mikä kannustaa jatkamaan.

http://www.ruokavalio.net/52-dieetti/

Vierailija
14/14 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin alkuvuodesta tämän pätkä paaston ja lähdin kokeilemaan nyt olen saanut 8kg pois tähän mennessä.

aijon jatkaa edelleen hieno paasto idea ja toimii hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä