Miten uskallan irtisanoa kämpän?
Vuokranantaja ei varmaan tykkää kun muutin vasta 8kk sitten ja sanoin vielä hänelle että etsin pitkäaikaista kotia, mutta en todellakaan viihdy täällä yhtään
Kommentit (11)
Tottakai uskallat. Se ettei viihdy yhtään on hyvä syy muuttaa.
Anna mennä vaan. Elämäntilanteet muuttuu jne.
Jos ei ole vuoden määräaikaa kirjattu sopimukseen niin soitat ja kerrot muuttavasi. Sano vaikka, että löysit asunnon lähempää koulua/töitä/mitä tahansa, jos et oikeaa syytä kehtaa kertoa. Sitten pistät vielä viestillä irtisanomisilmoituksen, jotta asiasta on mustaa valkoisella.
No sopimuksessa varmaan lukee irtisanomisaika. Vuokraisäntänä itse haluaisin kyllä kuulla miksi asunto on epäviihtyisä. Teen itse yleensä minimi yksi vuosi-sopimuksen koska ottaa päähän maksaa välityspalkkioita turhan usein (asun eri kaupungissa). Muuten ihan sama milloin vuokralainen vaihtuu.
Aina ei voi miellyttää kaikkia, joten reippaasti vaan irtisanomaan, jos siltä tuntuu. Sinun elämä, josta päätät sinä, ei vuokranantaja. Vuokranantajalla vain vuokrasopimukseen kirjatut ehdot, joiden osalta voi päättää asioista.
Laita huulipunaa. Huulipuna lisää uskallusta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika siinä sitten on?
En tiedä oikein tuntuu vaan etten viihdy täällä seudulla. Ei sitä kai voi selittää. Asunnossa kyllä ei vikaa.t.ap
Laita kirjallinen irtisanomisilmoitus, parhaassa tapauksessa sinun ei tarvitse puhua vuokranantajan kanssa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole vuoden määräaikaa kirjattu sopimukseen niin soitat ja kerrot muuttavasi. Sano vaikka, että löysit asunnon lähempää koulua/töitä/mitä tahansa, jos et oikeaa syytä kehtaa kertoa. Sitten pistät vielä viestillä irtisanomisilmoituksen, jotta asiasta on mustaa valkoisella.
Ei noista tarvitse edes soittaa. Vuokranantajaa vtuttaa joo kun lompakko lähtee kävelemään, mutta ei se velvoita asukkia yhtään mihinkään. Minä en ainakaan muista soittaneeni aikoinaan vuokraukolle, vaan laitoin viestiä. En minä tiedä, siitä on jo aikaa. Olen asunut vain 3 vuotta vuokralla koko elämäni aikana. Ja yhdessä vuokra-asunnossa.