7/2 dietin vaikutus hedelmällisyyteen?
Olen normaalipainoinen nainen ja suunnitelmissa on jättää ehkäisy pois parin vuoden sisällä. Olen 164 cm/ 53 kg. Olen kiinnostunut kokeilemaan tuota 7/2 diettiä (2 päivää viikossa syödään vaan 500 kaloria päivässä). Minua kiinnostaa sen vaikutukset oloon ja terveyteen ja muutama kilo saisi lähteäkkin mutta ei sen enempää. Jos aluksi kokeilisi kuuakuden 2 krt viikossa ja sen jälkeen jatkaisi 1 krt viikossa paastolla. Olin lukevani jostain blogista tämän dietin vaikuttavan negatiivisesti hedelmällisyyteen ja tämä hieman säikäytti minua. Oletko kuullut tällaisesta? Miltä tämä dietti on sinusta tuntunut ja onko painosi laskenut? Oletko syönyt enemmän "saa syödä" päivinä kuin aikaisemmin? Jaksatko treenata diettipäivinä? Kaikki kokemukset tervetulleita.
Kommentit (2)
Kyllä miinuskaloreilla olo voi vaikuttaa hedelmällisyyteen. keho luulee laihdutusta nälänhädäksi ja nälänhädässähän on järkevää jos ei niin huonoon tilanteeseen lapsia syntyisi.
Mutta jos harrastaa tuota pätkäpaastoa niin että viikon aikana ei ole miinuskaloreilla vaikka parina päivänä onkin, tai on vain maltillisesti miinuksilla, ei se yleensä vaikuta hedelmällisyyteen. Kuitenkin, jos on jo tiedossa että raskaaksi tulo on vaikeaa, en koittaisi tuollaista kun lapsi on haaveissa.
Ethän sä ole ylipainoinen.
Lisää mielummin liikuntaa ja jätä epäterveellinen napostelu pois, mutta ei sun tyttö hyvä tarvitse laihduttaa.