Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(Mies) mitä pitäisit tällaisesta hääpäivälahjasta?

Vierailija
10.08.2013 |

Matkustelimme paljon ennen kuin lapsi syntyi, useita kertoja vuodessa. Nyt lapsen syntymän jälkeen, olemme käyneet perheenä pari kertaa ulkomailla, mutta mieheni kanssa kahdesaan emme ole olleet yhtään yötä pois kotoa. Ja lapsi on kohta 2,5v. Itse kaipaisin kovin kahdenkeskistä aikaa mieheni kanssa, mutta mies ei ole ollut halukas jättämään lastamme tuttujen isovanhempien hoitoon (tai että isovanhemmat tulevat meille). 

Meillä on tulossa tässä syksyllä hääpäivä ja ajattelin yllättää mieheni... Olen sopinut, että isovanhemmat tulevat meille lasta hoitamaan ja olen varannut meille matkan! Lähdemme pe illalla ja palaamme jo su aamupäivällä. Pikavisiitti eurooppaan. Aion myös antaa lahjan kuukautta ennen hääpäivää, jotta mies ehtii orientoitumaan asiaan. 

Jännittää ihan kamalasti, sillä pelkään, että mieheni menee lukkoon siitä ajatuksesta, että me lähtisimme kaksitaan jonnekin 42h:ksi. Pelkään, että mies kieltäytyy, jolloin loukkaannun ja koko matkasta menee fiilis.... Mies on aikoinaan tehnyt minulle tällaisia yllärimatkoja.. 

Olenko mä nyt ylittänyt jotenkin valtuuteni? 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 13:41"]

Matkustelimme paljon ennen kuin lapsi syntyi, useita kertoja vuodessa. Nyt lapsen syntymän jälkeen, olemme käyneet perheenä pari kertaa ulkomailla, mutta mieheni kanssa kahdesaan emme ole olleet yhtään yötä pois kotoa. Ja lapsi on kohta 2,5v. Itse kaipaisin kovin kahdenkeskistä aikaa mieheni kanssa, mutta mies ei ole ollut halukas jättämään lastamme tuttujen isovanhempien hoitoon (tai että isovanhemmat tulevat meille). 

Meillä on tulossa tässä syksyllä hääpäivä ja ajattelin yllättää mieheni... Olen sopinut, että isovanhemmat tulevat meille lasta hoitamaan ja olen varannut meille matkan! Lähdemme pe illalla ja palaamme jo su aamupäivällä. Pikavisiitti eurooppaan. Aion myös antaa lahjan kuukautta ennen hääpäivää, jotta mies ehtii orientoitumaan asiaan. 

Jännittää ihan kamalasti, sillä pelkään, että mieheni menee lukkoon siitä ajatuksesta, että me lähtisimme kaksitaan jonnekin 42h:ksi. Pelkään, että mies kieltäytyy, jolloin loukkaannun ja koko matkasta menee fiilis.... Mies on aikoinaan tehnyt minulle tällaisia yllärimatkoja.. 

Olenko mä nyt ylittänyt jotenkin valtuuteni? 

[/quote]

Jos tiesit jo valmiiksi miehen kannan lapsen hoitoon laittamisesta, niin miksi teet miehen toivetta vastaan..? Uskoisin, ettei ole kovinkaan mukava loma tiedossa, jos mies sinne edes suostuu lähtemään.

Vierailija
2/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä sitä onkin hyvä parisuhde. Kun minä haluan jotain ja puoliso ei halua samaa asiaa, niin minä kuitenkin järjestän sen vaikka yllätyksenä.

Hyvää lomaa teille vain. Jyrän kanssa on rasittavaa olla naimisissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta me ollaan matkusteltu pajon ennen lasta ja se oli meidän yhteinen juttu. Noh, aina mä saan sinne jonkun kaverin mukaan, jos mies ei innostukaan..... ap

Vierailija
4/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 14:04"]

No mutta me ollaan matkusteltu pajon ennen lasta ja se oli meidän yhteinen juttu. Noh, aina mä saan sinne jonkun kaverin mukaan, jos mies ei innostukaan..... ap

[/quote]

Ap olet idiootti. Onneksi edes miehesi on kykenevä hoitamaan lasta. Et sitten tajunnut, että lapsiperheessä on ajateltava muitakin, kuin itseään. Mistä vetoa, että sun lapsi on vielä tosi pieni, mutta sä et vaan tajua mikä on sen edun mukaista.

Vierailija
5/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n lapsi 2,5v, kuten tekstistä käy ilmi. Eli täysi vauva vielä... hohhoijaa............ 

Vierailija
6/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies saattaa innostua ajatuksesta kun olet hommannut jo loman, voi olla että hänestä vain tuntuu jotenkin hankalalle ajatella, että lapsi on hoidossa mutta voi sulautua asiaan. Mutta miksi ihmeessä lähteä eurooppaan pikavisiitille? Eikö olisi suomessa riittänyt joku hotelli tai mökkiloma? Paljon paremmin varmasti lähtisi sinne mitä yhtäkkiä eurooppaan ja jos hänestä vielä kaiken lisäksi tuntuu hankalalle lapsi laittaa hoitoon.

T: mamma, joka varasi yllätykseksi miehelle ja itselle mökkiviikonlopun miehen syntymäpäivä lahjaksi. (huom. mies ei ole sitä vastaan ja on puhunut, että olisi mukava kun selvittäisiin käymään jossakin lomalla kaksistaan)

Vierailija
7/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ap:n idea on hyvä. Välillä pitää irrottautua rutiineista ja nauttia elämästä kahdestaan.

Vierailija
8/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 14:11"]

Ehkä mies saattaa innostua ajatuksesta kun olet hommannut jo loman, voi olla että hänestä vain tuntuu jotenkin hankalalle ajatella, että lapsi on hoidossa mutta voi sulautua asiaan. Mutta miksi ihmeessä lähteä eurooppaan pikavisiitille? Eikö olisi suomessa riittänyt joku hotelli tai mökkiloma? Paljon paremmin varmasti lähtisi sinne mitä yhtäkkiä eurooppaan ja jos hänestä vielä kaiken lisäksi tuntuu hankalalle lapsi laittaa hoitoon.

T: mamma, joka varasi yllätykseksi miehelle ja itselle mökkiviikonlopun miehen syntymäpäivä lahjaksi. (huom. mies ei ole sitä vastaan ja on puhunut, että olisi mukava kun selvittäisiin käymään jossakin lomalla kaksistaan)

[/quote]

No siksi, että matka tuli maksamaan lentoineen hotelleineen päivineen reilusti alle 400e. Suomessa vastaavana ajankohtana vähänkään kivemmat hotellit (esim .Hki) maksoivat 197e / yö. Joten hinta on sama ja lentokentälle on matkaa 10min. Pääsee siis tässä tapauksessa helpommalla ja halvemmalla. ap. 

Vierailija
9/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kiristät miestäsi. Mies ei halua jättää lasta isovanhemmille. Mutta sinä kiristät, että jos et lähde, lähden jonkun kaverini kanssa häämatkalle.

Ei taida teidän liitto tulla kauaa kestämään.

Vierailija
10/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se paljonko maksaa, vaan se miten kaukana on! miehelle voisi olla helpompaa jättää se lapsi hoitoon kun on itse suomessa ja tarvittaessa pääsee hätiin ja tietää olevansa "lähellä" mitä lähteä eurooppaan, mikä sinänsä ihan kiva juttu.

T: loman varannut.

Vierailija
11/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä suomilomaa ehdottanut. Tajuatko yhtään, että viikonloppuloma Suomessa tulee kalliimmaksi, mitä pe-su -loma Euroopassa? Minä lähden syksyllä Lontooseen pe-su ja lentoineen ja hotelleineen reissu maksaa 250 euroa. En usko, että Suomessa pääsisin mihinkään suurkaupunkiin tuolla summalla, siis matkat+hotelli keskustassa... Ja jos kerran on kolme päivää pois, se on ihan sama, onko Suomessa vai muualla Euroopassa.

Vierailija
12/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuan. Mutta sinä et taida tajuta sitä, että jos miehen on hankala jättää lapsi hoitoon, niin vielä hankalampi se on hänen varmasti jättää jos lähtee eurooppaan eikä ole "lähellä" eli suomessa jossakin lähi paikkakunnalla vaikka.

Vierailija
13/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 14:35"]

Tajuan. Mutta sinä et taida tajuta sitä, että jos miehen on hankala jättää lapsi hoitoon, niin vielä hankalampi se on hänen varmasti jättää jos lähtee eurooppaan eikä ole "lähellä" eli suomessa jossakin lähi paikkakunnalla vaikka.

[/quote]

Samaa mieltä. Luulenpa ettei mies ole tästä lahjasta hyvillään, ja toisaalta minäkään en ehkä uskaltaisi tuollaista lahjaa ostaa, jos mieheni olisi tuota mieltä. Minusta olisi ihan ok jättää 2,5-vuotias viikonlopuksi hoitoon, mutta ymmärrän sen että mies ei sitä halua, ja se vasta olisikin kauheaa jos järkkäisin jonkun matkan vastoin miehen tahtoa, ja lapselle tapahtuisikin jotain sillä aikaa.

Minusta olisi myös ollut hyvä idea lähteä vaikka yhdeksi yöksi matkalle ensi alkuun, eli lauantaiaamuna ja tulla sitten sunnuntaina takaisin. Ja vaikka ihan lähikaupunkiin. Kyllä Suomessakin on kivaa, mitä sitten vaikka maksaa saman verran tai vähän enemmän kuin ulkomailla? Mä olen ainakin järkännyt mun miehelle yllätysviikonloppuja ihan tässä lähellä, kun on ollut vain kivaa mennä hotelliin (huoneeseen jossa on sauna ja/tai poreamme), käydä syömässä hyvin yms.

Vierailija
14/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 14:27"]

Hei sinä suomilomaa ehdottanut. Tajuatko yhtään, että viikonloppuloma Suomessa tulee kalliimmaksi, mitä pe-su -loma Euroopassa? Minä lähden syksyllä Lontooseen pe-su ja lentoineen ja hotelleineen reissu maksaa 250 euroa. En usko, että Suomessa pääsisin mihinkään suurkaupunkiin tuolla summalla, siis matkat+hotelli keskustassa... Ja jos kerran on kolme päivää pois, se on ihan sama, onko Suomessa vai muualla Euroopassa.

[/quote]

oletko ottanut tuohon 250 euroon huomioon myös matkat lentokentälle suomessa ja lontoossa? taksilla, junalla, omalla autolla? suomessa ei kovin montaa suurkaupunkia ole, joten sikäli vertailu on tietysti vaikeaa. ja riippuu aivan missä asut. mutta me ollaan miehen kanssa tehty oikein kiva ja ihana viikonloppureissu porvooseen (jep! :) asutaan helsingissä), bussilla mentiin, hotelli oli varattu, käytiin illallisella ja käveltiin kaupungilla, tutustuttiin paikallisiin putiikkeihin yms. oli tosi kivaa. tuskinpa tuli kovin paljon kalliimmaksi kun sun lontoon reissu.

eikä siinä, ymmärrän kyllä että lontoossa on hieman toiset esim. shoppailu- ja kulttuurimahdollisuudet. mutta mun mielestä on tyhmää se, että vertaillaan ulkomaan- ja kotimaanlomien hintoja, ja sitten niihin ulkomaan hintoihin ei lasketa mukaan kuin lento+hotelli, ja kotimaanlomiin suunnilleen sitten ihan kaikki parkkimaksuista lähtien.

Vierailija
15/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole häämatkasta vaan hääpäivän vietosta t. ap

Vierailija
16/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 17:00"]

Kyse ei ole häämatkasta vaan hääpäivän vietosta t. ap

[/quote]

mitä tällä kommentilla ajat takaa?

Vierailija
17/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kakkonen kopioi koko aloitus viestin?????

Vierailija
18/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 18:57"]

[/quote]

onko sillä niin valtavasti väliä?

Vierailija
19/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 18:57"]

[/quote]

Koska kakkonen on tyhmä... Ei kun vahingossa lainasin, ei toimi pää tänään ollenkaan. Olen pahoillani, jos se loukkasi sinua. Olen muuten huomannut että muillakin on ilmeisesti käynyt sama moka, kun jossain ketjuissa sitä aloitusta aina lainataan?

T: kakkonen

Vierailija
20/20 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä sanoi, että kiristän miestäni häämatkalle lähtemään yms, mutta kyse siis ei ole häämatkasta vaan hääpäivän viestosta. Edelleen. t: ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme