Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vastuunkantaja ei voi olla aina kiva

Vierailija
12.08.2020 |

Ja joskus myös väsyttää.

Toivottavasti te kevyttä elämää viettävät tajuaisitte sen. Kaikki ei voi täällä vaan nautiskella ja fiilistellä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.

Ihmiset tuovat 1-vuotiaan lapsensa meidän päiväkotiin hoitoon, joka on täynnä muitakin 1-vuotiaita. Vanhemmat menevät päivän ajaksi ”toteuttamaan itseään”. On se kätevää. Tosi asiassa meillä ei ole mitään resursseja hoitaa laadukkaasti näitä lapsia. Hoito on perusjuttujen tekemistä: sitä, ettei lapsen tarvitse olla samoissa vaipoissa liian pitkään ja että hän syö edes jotain ruokapöydässä.

Päiväkotisysteemi näiden pienten kohdalla on sairas. Joka toinen kollega on jatkuvasti sairaslomalla. Meille maksetaan myös aivan surkeaa palkkaa.

Miksi ette hoida pieniä lapsianne itse?!?

Vierailija
2/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Ihmiset tuovat 1-vuotiaan lapsensa meidän päiväkotiin hoitoon, joka on täynnä muitakin 1-vuotiaita. Vanhemmat menevät päivän ajaksi ”toteuttamaan itseään”. On se kätevää. Tosi asiassa meillä ei ole mitään resursseja hoitaa laadukkaasti näitä lapsia. Hoito on perusjuttujen tekemistä: sitä, ettei lapsen tarvitse olla samoissa vaipoissa liian pitkään ja että hän syö edes jotain ruokapöydässä.

Päiväkotisysteemi näiden pienten kohdalla on sairas. Joka toinen kollega on jatkuvasti sairaslomalla. Meille maksetaan myös aivan surkeaa palkkaa.

Vanhemmat on niin väsyneitä. Ketään ei kuitenkaan kiinnosta onko päiväkodin hoitajat väsyneitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät toisi lapsiaan, olisit työtön.

Vierailija
4/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Toivottavasti olet kuitenkin tasapuolinen.

Vierailija
5/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin... mielummin ehkä sekin. Työni on aika raskasta. Työtön saa käytännössä saman rahan kuukaudessa kuin minä. Olen laskenut näin. En tarvitsis esim autoa jos en kävisi töissä. Saisin asumistukea. käytännössä plusmiinusnolla. 

Vierailija
6/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastuun kantaminen onkin uuvuttavaa. Kaikkein kevyin elämä on näillä, jotka eivät asioista huolehdi, vaan päätyvät iltapäivälehtien sivuille rutkuttamaan pikavippivelkoja tms. Vois vaan itekin olettaa, että asiat vaan hoituvat itsekseen.

Vierailija
7/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin... mielummin ehkä sekin. Työni on aika raskasta. Työtön saa käytännössä saman rahan kuukaudessa kuin minä. Olen laskenut näin. En tarvitsis esim autoa jos en kävisi töissä. Saisin asumistukea. käytännössä plusmiinusnolla. 

TÄMÄ! TÄmä!!! 

Onko se teistä oikein?

Vierailija
8/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on tarpeeksi pienet tulot saat asumistukea. Ilmeisesti tienaat kuitenkin sen verran hyvin että et tukea saa. Tai sulla on puoliso jonka tulot vaikuttaa. huomaathan että et jälkimmäisessä tapauksessa saisi asumistukea edes työttömänä. Puolison tulot nääs vaikuttaa.

Vierailija
9/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sulla on tarpeeksi pienet tulot saat asumistukea. Ilmeisesti tienaat kuitenkin sen verran hyvin että et tukea saa. Tai sulla on puoliso jonka tulot vaikuttaa. huomaathan että et jälkimmäisessä tapauksessa saisi asumistukea edes työttömänä. Puolison tulot nääs vaikuttaa.

Ei ole puolisoa. Saan nyt 100 euroa asumistukea. Jos jäisin työttömäksi, saisin monta kertaa enemmän. Lisäksi saisin työttömyyskorvausta. Lisäksi voisin luopua autostani. Lisäksi en olisi koko ajan väsynyt. Elämä voisi olla kivaakin.

Vierailija
10/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ! TÄmä!!! 

Onko se teistä oikein?

Mitä oikeellisuudesta kun väittämä ei ole totta.

Pelkkiä valheita työttömän kuvitteellisesta taloudellisesta tilanteesta.  

Vierailija
11/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ! TÄmä!!! 

Onko se teistä oikein?

Mitä oikeellisuudesta kun väittämä ei ole totta.

Pelkkiä valheita työttömän kuvitteellisesta taloudellisesta tilanteesta.  

Ei ole. En miä sitä sano, että työttömällä olisi helppoa. Mutta puhun omasta puolestani: minulla olisi luultavasti helpompaa jos olisin työtön kuin töissä. 

Tämä ei ole mikään kannanotto pitkäaikaistyöttömiä kohtaan. Sympatiani ovat heidän puolella.

Tämä on kannanotto niitä rikkaita vanhempia kohtaan, joilla olisi mahdollisuus hoitaa lapsensa itse, mutta eivät hoida, koska kiire toteuttamaan itseään. Siitä on vastuu kaukana.

Vierailija
12/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Yhdeltä ihmiseltä vaaditaan tee tuo , tee tämä , auta minua tässä. Eikö nämä pyytäjät ajattele että auttaja väsyy. Ei , ne ajattelee vaan omaa etuaan , ei muita. Kun auttaja yhden kerran sanoo ettei ehdi syttyy tyyliin kolmas maailmansota. Olen katsonut parhaaksi lopettaa yhteydenpidon kaikkiin tälläisiin elämän luusereihin. Hankkikoon apunsa ammattilaisita.

Vierailija
14/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisipa mun mies tämän. Hän on hirmu arka kantamaan vastuuta ja haluaa olla lapsille kaveri enemmän kuin vanhempi. Ei jotenkin kestä sitä lasten pettymystä, joten ei sitten tuota niitä, koska se ei ole kivaa. Kaikki vastuu ja pettymysten tuottaminen jää mulle ja mies on se kiva isi joka antaa tehdä mitä vain. Lapset vie miestä ku litran mittaa ja mun hommana on pitää arjessa joku tolkku. Esimerkiksi, että 8-v ei tuijota tabletista ohjelmia vielä yhdeltä yöllä, koska mies ei halua ottaa sitä pois ettei lapselle tuu paha mieli. Mun pitää ottaa ja kuunnella se "isi sanoi että saan katsoa niin monta jaksoa kuin haluan". Niin, mutta kun isi on siinä suhteessa aivan täys tollero ja sun tossun alla ja siksi minä sanon, että nyt nukkumaan niin jaksat aamulla kouluun.

Vierailija
15/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep.

Minkäs takia se päiväkoti on olemassa?

Sen takia ettei kukaan tois sinne lapsiaan niin hoitajat voi näppäillä puhelimiaan kaiket päivät?

Turhaa vanhempia siitä syyttää jos hoitajia on liian vähän.

Vanhemmat maksaa siitä että lapset siellä on hoidossa niin sillon voi tuoda lapsen sinne menee sitä sitte töihin tai hoitamaan omia asioita tai mitä vaan.

Vierailija
16/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisipa mun mies tämän. Hän on hirmu arka kantamaan vastuuta ja haluaa olla lapsille kaveri enemmän kuin vanhempi. Ei jotenkin kestä sitä lasten pettymystä, joten ei sitten tuota niitä, koska se ei ole kivaa. Kaikki vastuu ja pettymysten tuottaminen jää mulle ja mies on se kiva isi joka antaa tehdä mitä vain. Lapset vie miestä ku litran mittaa ja mun hommana on pitää arjessa joku tolkku. Esimerkiksi, että 8-v ei tuijota tabletista ohjelmia vielä yhdeltä yöllä, koska mies ei halua ottaa sitä pois ettei lapselle tuu paha mieli. Mun pitää ottaa ja kuunnella se "isi sanoi että saan katsoa niin monta jaksoa kuin haluan". Niin, mutta kun isi on siinä suhteessa aivan täys tollero ja sun tossun alla ja siksi minä sanon, että nyt nukkumaan niin jaksat aamulla kouluun.

Todella yleistä, että äiti joutuu pyörittämään koko show's kun isä löysäilee.  Vanha klassikko vässykkäisän suusta on "älä hei viitti tehdä noin, kun ÄITI voi suuttua".... en minä, mutta äiti...

Vierailija
17/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että hoitakaa itse lapset ja vanhukset. Hoitotyöt ja kodinhoito on jaettava tasan miesten ja naisten kesken. Hoitoalalla työskennelleet voivat tehdä saman, jäädä kotiin, kun aika on  ja lopettaa marttyyrina työskentelyn.

Hoitoalalla tarvitaan paljon vähemmän työvoimaa ja paljon paremmin palkattuna. Työt voi hoitaa he, joilla ei ole vastuuta pienistä lapsista tai vanhuksista omassa lähipiirissä.

Tähänkin tarvitaan uusi normaali, eikä voida palata siihen, että naiset palkatta tai pienellä palkalla tekevät välttämättömät työt, vaikka oikeastaan tahtoisivat muihin tehtäviin. Kårsimys voidaan jakaa, jolloin kullekin jää vähemmän vastuuta, myös ajallisesti! Kenenkään ei tarvitse kärsiä esim 40 v työuraa, mutta voi joutua jättämään muun mielekkään työn joiksikin vuosiksi. 

Vierailija
18/18 |
12.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tehkää kaikki itse. Minäkään en jaksa enään olla kaupassa töissä pienellä palkalla.

Kasvattakaa itse ruokanne ja hakekaa banaaninne ulkomailta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä