Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia teidän n. 14 v tytöt ovat?

Vierailija
09.08.2013 |

Asuukohan meillä joku "outo lintu"... ensinnäkin tyttö näyttää kyllä fyysisesti murrosikäiseltä kaikin puolin, mutta mielestäni muut teini-ikään kuuluvat asiat laahaavat perässä.

Ei meikkaa yhtään, ei ole koskaan meikannut eikä omien sanojensa mukaan edes halua koskaan meikata. Tukka saa olla luonnontilassa, ei mitään joka-aamuisia suoristeluja tms. mitä muut kuulemma tekevät. Ei edes halunnut suoristusrautaa kun ehdotin sen hankkimista. Pesee sentään hiukset jokatoinen päivä. Ei välitä finneistäänkään, vaikka olen ehdottanut ihotautilääkärille menoa kun akne on tosi paha. Vaatteita haluaa ostaa tosi harvoin ja niitä onkin vähän. Nyt kesällä kerran suostui ajamaan säärikarvat kun huomautin niistä, kainalokarvat ja muutkin karvat saa rehottaa (ei kyllä siitä syystä käytä hihattomia toppeja lainkaan).

Hänellä on yksi ainoa hyvä kaveri, jonka kanssa kyläilevät toisillaan, mutta ei läheskään joka päivä. Eivät käy oikeastaan muualla kuin lähikaupassa karkkia ostamassa, eli eivät "hengaile kylillä", käy kaupungilla tai myöhään illalla missään, kuten olen luokkakavereidensa nähnyt tekevän. Parhaiten tyttö tuntuu viihtyvän kotona yksin huoneessaan, tietokoneella tai pari vuotta nuoremman veljen kanssa telkkua katsellen. Poikaystävistä nyt on turha puhuakaan.

Hevoset ovat hänelle mieluisa harrastus, ja muita harrastuksia ei ole. Kepparileikit tuossa iässä ovat kyllä minulle vähän ihmetys, mutta menköön.

Luonteeltaan tyttö on ujo, hiljainen ja sulkeutunut muiden seurassa, kuten koulussa, kotona hän on yleensä vapautunut ja iloinen.

Olen vähän huolestunut, kasvaakohan tuosta itsenäistä aikuista? Antaa toki hänen olla sellainen kuin on, mutta mulla on aina ollut vähän erilainen mielikuva teinitytöistä ja heidän tekemisistään...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko sitten neljätoistavuotiaasi kärsivän ulkonäköpaineista, pukeutuvan provosoivasti ja harrastavan seksiä 18-vuotiaan amis Maken kanssa?

Vierailija
2/11 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän samanlainen 14 vuotias jalkapalloilija tyttö.

Pärjää kyllä joukossa ja tuntuu olevan jopa aika suosittu, mutta ei vaan välitä olla muiden seurassa, kaverit eivät ole hänelle tärkeitä. Pitää kyllä yhteyttä kavereihinsa netissä, mutta ei juurikaan tapaa näitä vapaa-ajalla, koulussa, harrastuksissa ja netissä tapaaminen riittää hänelle.

Oikeastaan en ole yhtään pahoillani ettei hän ole sellainen pissis, kuin monet tuossa iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nyt tytön rauhassa kasvaa omaa tahtiaan. Anna olla sellainen kuin on. Ei KAIKKI 14-vuotiaat hengaile kylillä ja laita itseään, ei todellakaan.

Vierailija
4/11 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on viikko sitten 14 täyttänyt tyttö. Hän on nyt tänä kesänä alkanut meikkaamaan mutta ihan nätisti, niin puolestani saakin meikata. Finnejä ei ole, on perinyt minun kuivan ihon. Olen kyllä opettanut iltaisin putsaamaan kasvot kunnolla. Hiuksensa värjäsi pari päivää sitten sinisiksi, on vähän individualisti eikä väliä pätkääkään muiden mielipiteistä mitä hänen ulkonäköön tulee. Ottaisi taatusti jonkun lävistyksen vaikka salaa, mutta on kauhean piikkikammoinen ja pyörtyy jo ajatuksestakin. 

Ei pyöri iltaisin missään, pari hyvää ystävää on. Ratsastamassa käy, lumilautailee talvella, jazztanssissa 3x vko ja on erittäin hyvä piirtäjä. Emme ole miehen kanssa rajoittaneet noita maksullisiakaan harrastuksia, hyvä että on järkevää ja mieluista tekemistä. Ei pahoja yhteenottojakaan ole ollut, aika herkkä pohjimmiltaan on ja meillä on aina ollut hyvä keskusteluyhteys häneen. Ei huudeta puolin eikä toisin. 

Tiedän että monella luokkakaverillaan on tänä kesänä ollut joku poikaystävä, mutta ei hänellä. Kavereina on kyllä paljon poikia, mutta eipä sen enempää. Ja olen siitä ihan tyytyväinen.

Kauhean eri vauhtia nämä kehittyy, jokainen ajallaan. 

Vierailija
5/11 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään hengaillut kylillä tuon ikäisenä, enkä kyllä sen jälkeenkään. Kaikkia ei kiinnosta samat asiat, ne kylillähengailijat ovat niitä massan mukana meneviä.

Vierailija
6/11 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös pääasia että on onnellinen omana itsenään. Voisit kyllä enemmän ohjeistaa ihonhoidossa koska saattaa tulevaisuudessa kärsiä arvista jne. Ja nätisti voit kertoa ettei naisilla kainalokarvat rehoita :). Voit ostaa kirjoja ja lehtiä kauneudenhoidosta ja teini-iästä, älä tuputa,lukee joskus jos itse tahtoo. :)  tsemppii

Vierailija
7/11 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvää päivää, ap.

Teinisi kaltaisista tytöistä tulee usein niitä fksuja, elämässä pärjääviä aikuisia. Niistä pissis-teineistä useimmat päätyy loppupeleissä matalapalkkaisiin töihin/sossun elätiksi.

Katsotaanpa parinkymmenen vuoden päästä, missä ovat ne kaupungilla pyörivät sinun mielestäsi normaalit 14v:t ja missä tyttäresi kaltaiset, jos nyt vaan annat hänen olla ihan oma itsensä. Jos alat häntä painostamaan "muuttumaan" saattaa vastassa olla pahimmillaan työ- ja opiskelukyvyn vievää masennusta, itsetunto-ongelmia jne. Jos kannustat häntä kiinnostuskenkohteissaan ja olemaan oma itsensä, olet takuulla tyytyväinen myöhemmin.

Vierailija
8/11 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 17:04"]Hiuksensa värjäsi pari päivää sitten sinisiksi, on vähän individualisti eikä väliä pätkääkään muiden mielipiteistä mitä hänen ulkonäköön tulee.

[/quote]

Ei niin, omaksi iloksihan se tukka värjätään, kun se tuntuu värjättynä paljon kivemmalta kuin värjäämätön tukka.

Vähän niin kuin tatuointi niskassa, itseä vartenhan sen otetaan, koska sitä voi kätevästi itse ihastella kahden peilin kautta.

Vierailija
9/11 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ehdotit hänelle suoristusrautaa? Ihan turhaanhan sitä pilaa hiukset jo nuorena :D ja huomautit säärikarvoista :D anna tytön olla, keskity kannustamaan häntä siinä missä hän on hyvä ja opeta että elämässä on hyvä olla tavoitteita. Ujous yleensä helpottaa vanhemmiten ja kavereita löytyy myös helpommin jatkossa, semmoisia joita ei kiinnosta kylillä "hengaileminen".

Kyllä meistäkin kotona hilluvista, ujoista finninaamoista kasvaa ihan menestyviä itsenäisiä kaunottaria.

Vierailija
10/11 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vähän samanlainen tuon ikäisenä. Viihdyin kotona, en ollut kiinnostunut vaatteista jne. Isä jossain vaiheessa ehdotti farkkujen ostamista teryleenihousujen tilalle. Seiskan ja kahdeksan luokan vaiheilla koin vahvasti, että vanhempien taholta eräällä tavalla painostettiin "muuttumaan". Olivat kovasti huolissaan, kun nyhjäsin kotona. Päädyin sitten henkailemaan yöt kaupungilla ja alkoakin kului.

Anna lapsesi olla lapsi.

Vierailija
11/11 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm... kiitos kommenteista. Asiaa puhutte. Mutta mitäs sanotte siihen, että hän on niin välinpitämätön ulkonäköönsä ja jopa hygieniaansa liittyen? Olen kyllästymiseen saakka muistuttanut dödön käytöstä, mutta eipä vaan dödöpurkki aukea ja hajuhaitat on sen mukaiset... Finneistä kun puhun, niin vastaus tulee "ihan sama, kiinnostaa ihan vituksee" (eli kielenkäyttö on välillä rumaa ja kai aikas normaalia ikäiselleen). Eli yritä nyt puhua tuolle järkeä!

Onkos täällä yhtään pissiksen eli täydellisen vastakohdan äitiä?

Varmaan se, että yritän "muuttaa" tytärtäni sen massan suuntaan, pohjautuu siihen, että minua kiusattiin yläasteella koska olin finninaamainen, ujo ja hiljainen. Tämä alkoi hiljalleen helpottaa kun sulauduin paremmin massaan, eli laitoin tukkani niinkuin muilla ja käytin samanlaisia vaatteita. Ujo ja hiljainen olin edelleen mutta ulkoisesti minut hyväksyttiin. En halua tytärtäni kiusattavan mistään ulkonäköseikasta! Ei kuulemma ole kiusattu, mutta koska koulu on hänestä vastenmielinen paikka, herää epäilys että jotain on ollut.

ap