Miksi ihmiset on niin kermaperseitä nykyään!?
On niin kamalaa, kunnei pääsisi löhöämään ulkomaille rannoille tai kun ei pääse tunnissa koronatrstiin vaan pitää odottaa pari päivää. Ei jumalauta tätä hommaa!! Kaikki pitäisi olla minä minä minä.... ihmisille edessä tässä ja nyt välittämättä kenestäkään muusta.
Kommentit (11)
Aina löytyy ihmisiä, joiden elämä on vielä haastavampaa kuin itsellä ja nämä voivat päivitellä, että miksei muille mikään kelpaa.
Aloittaja vaikuttaa empaattiselta ja muut huomioon ottavalta ihmiseltä. 😂
Koronatesteihin pääsemisen ymmärrän. Täällä Oulussa testattavat (sairaat) ovat samassa tilassa ja jos et ollut kipeä tullessa, niin lähtiessä ainakin olet (3-4h odottelu pienessä tilassa).
Vapaan kasvatuksen hedelmiä tässä korjataan nyt ja vielä pahempana tulevaisuudessa.
Pata kattilaa kirjoitti:
Aloittaja vaikuttaa empaattiselta ja muut huomioon ottavalta ihmiseltä. 😂
Nähdäkseni ap:n pointti ei ollut hänen oma empaattisuutensa tai sen mahdollinen puute, vaan ihmisten varsin yleinen ja jopa varsin hämmästyttävä kermaperseisyys. Olen asiasta ap:n kanssa samaa mieltä.
No jokaisella on varmasti itselle tärkeitä asioita, joidan rajoittaminen harmittaisi kovasti. Kyllä mulla ainakin tulisi harmiteltua jos mun harrastus laitettaisiin tauolle tai kiellettäisiin vaikka metsissä samoilu. On vain ollut hyvä tuuri, että just ne omat jutut on niitä joita on kehotettu tekemään, eikä kielletty tekemästä.
Sama asenne on päivähoitoa ja peruskoulua kohtaan. Kun molemmissa on satojen tuhansien lasten asioista kyse, pitöisi jokaisen kermaperseen mussupuppelin kaikki pimut ja erityistoiveet ottaa huomioon, vanhempien raiderista puhumattakaan! Yliyksilöllisyys on vitsaus joka puolella. Kaikki eo vaan nyt toimi niin, että jokaisen pienikin toive voidaan toteuttaa massoja käsittelevissä laitoksissa, joita ohjaa lait ja määräykset.
Vierailija kirjoitti:
No jokaisella on varmasti itselle tärkeitä asioita, joidan rajoittaminen harmittaisi kovasti. Kyllä mulla ainakin tulisi harmiteltua jos mun harrastus laitettaisiin tauolle tai kiellettäisiin vaikka metsissä samoilu. On vain ollut hyvä tuuri, että just ne omat jutut on niitä joita on kehotettu tekemään, eikä kielletty tekemästä.
Minua harmittaisi se, jos ruoka ja puhdas vesi loppuisi tai sähköt menisi määrätittämättömäksi ajaksi. On täysin tyhjänpäiväistä aikuisella ihmisellä harmitella jotain harrastuksen tauolla olemista!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaisi se, jos ruoka ja puhdas vesi loppuisi tai sähköt menisi määrätittämättömäksi ajaksi. On täysin tyhjänpäiväistä aikuisella ihmisellä harmitella jotain harrastuksen tauolla olemista!
Jep jep. Menepä ottamaan kuppi kahvia. Kyllä se siitä sitten...
Siksi koska nykymaailma mahdollistaa sen.
Häh. En mä ainakaan. Tulin just aamutallista hoitamasts hepat ja nyt lähden töihin.
Mutta joo, itseäkin raivostuttaa nuo ulkomaanmatkojen perään inisijät.